شاید شما هم از آن دسته افراد باشید که با شنیدن نام چین روی خود را بر گردانید و بگویید «به درد نمی خوره!» در واقع بسیاری از محصولات چینی را می توان یافت که کیفیت پایینی دارند و به قولی به درد نخور هستند اما بهتر است بدانید که چین در برخی صنایع خود را ثابت کرده و اقدام به برند سازی نموده (جدا از اینکه این محصولات در بخش کلان، تا چه مقدار کپی برداری از بزرگان هستند). در سال 2015 در بین برترین سازندگانِ گوشیِ های هوشمند، نام شرکت هایِ چینی همچون هواوی، لنوو، شیائومی و … به چشم می خورد که توانسته بودند بخش وسیعی از بازار چین، هند، اروپا و حتی آمریکا را تسخیر کنند. قطعا این موضوع در سال 2016 نیز تکرار خواهد شد و بسیاری از گوشی هایِ چینی روندِ فروشِ بالایِ خود را ادامه داده و سهم بیشتری از بازار موبایل را از آن خود می کنند.

از طرفی نباید فراموش کنیم که چین خانه ی اصلی تولیداتِ شرکت های بزرگ نیز هست. مثلا در صنعت گوشی های هوشمند، شرکت هایِ جهانی همچون سامسونگ و اپل دست به دامان کارخانجات و کارگران این کشور می شوند تا محصولاتشان را با حداقل هزینه تولید کنند. علاوه بر اینها در بخش صنعت نیز چین به یک جامعه اقتصادی بزرگ بدل شده و بسیاری از تجار جهانی این کشور را برای خرید محصول انتخاب می کنند که خود دلیلی است بر اینکه شرکت های بزرگ علاقه داشته باشند محصولات خود را در کشوری تولید کنند که بتوانند به سریع ترین شکل ممکن آن را فروخته و جا به جا کنند. در واقع شرکت های چینی مفهوم رقابت جهانی را فهمیده اند و با تخصصی که در این سالیان کسب کرده اند بخوبی از پس این ماجرا بر آمده  و توانسته اند خود را در لیست خرید بسیاری از مردم جا کنند. وقتی که به محصولات جدیدِ چینی نگاه می اندازیم طراحی زیبا، جامد و بی نقصی می بینیم که با داشتن تمام تجهیزاتِ روز و قیمتی به مراتب پایین تر، برندهای بین المللی را به چالش می کشند. با تمام این حرف ها، این دلیل نمی شود تا چشم و گوش بسته گوشیِ چینی بخریم!  برای خرید محصولات چینی باید محتاط بود و با دانش کافی جلو رفت. این دانشِ کلی را مهمان پارسیش باشید!

پیشتر در پارسیش مقاله ای در خصوص برترین گوشی های چینی 2014 نوشته بودیم اما در ادامه مطلب قصد داریم هشت گوشی برترِ چینی اندرویدی سال 2016 را معرفی کنیم و بگوییم چرا باید این گوشی ها را به عنوان یکی از گزینه های احتمالی ِ خرید به رسمیت بشناسید! پس با ما همراه باشید.

1- وان پلاس 3

وان پلاس استارت اپی نوپا در صنعتِ ساختِ گوشی هایِ هوشمند است که از همان ابتدا طوفان به پا کرده واردِ عرصه ی رقابت در بازارهای چین و جهان شد. ویژگیِ اصلی وان پلاس هایِ نسل 1 و2 و 3 ، گوشی های پرقدرت و کم قیمت بود. در سال 2014 نسل اول و سپس نسل دوم گوشی در سال 2015 عرضه شدند که با استقبال بسیار زیادی در چین و جهان مواجه شدند. سخت افزار پیشرفته، دوربین عالی و قدرت و انعطاف نرم افزاری شاخصه ی اصلی جذب کننده این گوشی بوده و هست.

وان پلاس 3 دستپختِ سال 2016 است. در این ورژن بسیاری از نقاط ضعفِ ورژن های قبلی گرفته شد و دوربین و نرم افزار گوشی به شدت تقویت شد. وان پلاس 3 بسیار نازک به نظر می رسد و با سطحِ بدنه ی تمام فلزی و داشتن آخرین ورژنِ چیپست شرکت کوالکوم یعنی اسنپدارگون 820 و 6 گیگابایت رم و همچنین، دوربین 16 مگاپیکسلی شاهکاری خیره کننده به نظر می رسد.

اگرچه باتری این نسل کوچکتر شده اما استفاده از تکنولوژی Dash Charging باعث شده تا گوشی بتواند در مدت 30 دقیقه تا بیش از 60 درصد شارژ شود. اما همه اینها که گفته شد به جذابیتِ این قضیه که خواهید گفت نخواهد رسید!؟ در حال حاضر شما می توانید این گوشی را بدون هیچ گونه نیازی به دریافت دعوت نامه، یه قیمت 399 دلار و از سایت این شرکت خریداری کنید!

شاید بپرسید قضیه دعوت نامه چیست؟ بهتر ایت بدایند محصولات نسل های گذشته این شرکت بصورت ارسال دعوت نامه قابل خرید بود که به نظر می رسید سیاستی برای معروف تر کردن شرکت وان پلاس بود هر چند که شرکت دلیل اصلی آن را خالی شدن انبارها عنوان می کرد و ادعا می کرد از آنجا که یک شرکت نوپاست، تنها در صورت پیش خرید، اقدام به تولید می کند که البته این دلیل نیز، قانع کننده به نظر می رسد.

پیشنهاد پارسیش:وان پلاس ۳ رقیبی سرسخت برای گلکسی S7 Edge

مشخصات اصلی گوشی:

  •  صفحه نمایش 5.5 اینچی با تراکم AMOLED 1920 x 1080 , 401ppi
  • پردازنده 2.2GHz quad-core Qualcomm Snapdragon 820
  • 6GB of RAM
  • فاقد microSD و ظرفیت حافظه 64 گیگابایت,
  • 16MP دوربین اصلی, 8MP دوربین سلفی
  •  3,000mAh باتری غیر قابلا تعویض
  • Android 6.0.1 Marshmallow
  • 152.7 در 74.7 در  7.35mm با وزن 158 گرم
op3-11
وان پلاس 3 را همچنین می توان بهترین گوشی سال 2016 خطاب داد چرا که این گوشی با داشتن سخت افزار قدرتمند، صفحه نمایش خیره کننده و… فقط و فقط 399 دلار قیمت داشته باشد که بسیار سخاوتمندانه است!

2- هواوی P9

پرچمدارِ فوق العاده هواوی P9، همین چند ماه پیش و با کلی تبلیغ و سر و صدا روانه بازارهای بین المللی شد. این گوشی در شهر لندن ونیویورک به نمایش در آمد و دو بازیگر سرشناس هالیوودی نیز وظیفه ی اصلی تبلیغ گوشی جدید را بر عهده داشتند. شاخصه ی اصلی گوشی بکارگیری دو دوربین اصلی با همکاری شرکت معتبر لایکا بود. یکی از این دو دوربین از نوعِ مونوکروم (سیاه سفید) و دیگری تمام رنگی می باشد، که هر دو 12 مگاپیکسل کیفیت دارند. بکارگیری دوربین سیاه سفید کمک کرده که در مناطق تاریک، نور بیشتری به عکس ها تزریق شود و کیفیت عکس هایِ گرفته شده در شب به یکی از بهترین عکس هایِ گوشی های هوشمند بدل گردد. هر چند که در نهایت عملکرد آن در تاریکیِ شب، به گلکسی S7 Edge نمی رسد.

این گوشی دارای طراحی فلزی-شیشه ای (مدل سفید سرامیکی) می باشد که با رنگ های خیره کننده عرضه گردیده. سخت افزار گوشی نیز اگرچه فاقد چیپستِ اسنپدارگون است اما برند کرین بکار گرفته شده توانسته کیفیت سخت افزاری بالایی برای گوشی رقم بزند و آن را از نظر عملکرد در صدر گوشی های برتر بازار قرار دهد.

پیشنهاد پارسیش:پیشنهاد اسکارلت جوهانسون: هواوی P9

هواوی همچنین مدل دیگری تحت عنوان P9 Lite با امکانات ضعیف تری را روانه بازار کرده که البته برای کسانی که به دنبالِ خلق کائنات! با گوشی خود نیستند، گزینه بسیار به صرفه تری به حساب می آید.

مشخصات گوشی

  • صفحه نمایش 5.2 اینچی با تراکم پیکسلی IPS-NEO LCD 1920 x 1080 , 423ppi
  • پردازنده 2.5GHz octa-core HiSilicon Kirin 955
  • 3/4GB of RAM
  • حافظه داخلی 32/64GB  حافظه خارجی microSD 128GB
  • دوربین دو گانه و سلفی Dual 12MP , 8MP
  •  بارتی غیر قابل تعویض Non-removable 3000mAh
  • Android 6.0 Marshmallow
  • 145 در 70.9 در  7mm با وزن 144 گرم
گوشی هواوی P9 به یکی از پرطرفدارترین گوشی های اروپا بدل شده
گوشی هواوی P9 به یکی از پرطرفدارترین گوشی های اروپا بدل شده

3- شائومی Mi5

شائومی از جمله شرکت هایِ تازه معروف شده دنیایِ بین المللی گوشی های هوشمند است. شرکت شائومی پیشتر توانسته بود در چین، درصدِ عظیمی از خریدهایِ مردم را از آنِ خود کند اما در بازارهای جهانی نقشی نداشت تا اینکه عرضه محصولات این شرکت در کشورهایِ هند ، سنگاپور، اندونزی و دیگر کشورهای جنوب آسیا با استقبال روبرو شد. شاخصه ی اصلی تولیدات شائومی، پرقدرت بودن در عینِ زیبایی و ارزانی است. گوشی هایِ این شرکت بسیار شبیه به محصولاتِ اپل است و بسیاری از این شرکت، بعنوان اپل چین یاد می کنند.

گوشی نسل پنجم Mi در فوریه 2015 معرفی شد. گوشی با پردازنده ی اسنپدارگون 820 و سه / چهار گیگابایت رم و همچنین دوربین 16 مگاپیکسلی و باتری نسبتاً پرقدرت و البته قیمت پایین یکی از بهترین گوشی هایِ چینی است که می توانید بخرید. امکانات جانبی مانند Mi Cloud برای ذخیره سازی آنلاین اطلاعات و پشتیبانی نرم افزاری مناسب از جمله ویژگی هایِ خوب محصولات شائومی است.

پیشنهاد پارسیش: بررسی تحفه‌ ی قدرتمند چینی: Xiaomi Mi5

این گوشی دارای سه مدل زیر است:

  • مدل ۳۲ گیگابایت: دارای چیپست اسنپدارگون ۸۲۰ می باشد که از دو هسته ۱.۸GHz و دو هسته ۱.۳۶GHz به همراه ۳ گیگابایت رم برخوردار است.
  • مدل ۶۴ گیگابایت: دارای چیپست اسنپدارگون ۸۲۰ می باشد که از دو هسته ۲.۱۵GHz و دو هسته ۲.۱۶GHz به همراه ۳ گیگابایت رم برخوردار است.
  • مدل ۱۲۸ گیگابایت: دارای چیپست اسنپدارگون ۸۲۰ می باشد که از دو هسته ۲.۱۵GHz و دو هسته ۲.۱۶GHz به همراه ۴ گیگابایت رم برخوردار است.

مشخصات گوشی

  • صفحه نمایش 5.15 اینچی با تراکم پیکسلی-IPS LCD 1920 x 1080 , 428ppi
  • پردازنده Qualcomm Snapdragon 820
  • 3/4GB of RAM
  • 32/64/128GB حافظه داخلی , فاقد حافظه خارجی microSD
  • 16MP دوریبین اصلی، 4MP دوربین سلفی
  • بارتی غیر قابل تعویض  3,000mAh
  • Android 6.0 Marshmallow
  • 144.6 در  69.2 در 7.3mm با 129 گرم
شائومی را اپل چینی می نامند. شاخصه ی اصلی گوشی های این شرکت قیمت پایین و البته سخت افزار پرقدرت است. یکی از بدی های این شرکت عدام پشتیبانی محصولاتش از زبان انگلیسی است
شائومی را اپل چینی می نامند. شاخصه ی اصلی گوشی های این شرکت قیمت پایین و البته سخت افزار پرقدرت است. یکی از بدی های این شرکت عدام پشتیبانی محصولاتش از زبان انگلیسی است

4- هواوی Mate 8

گوشی برترِ بعدی که از دیار چین معرفی خواهیم کرد مجددا متعلق به شرکت هواوی است. این پرچم دارِ جدید هواوی دارای عملکرد سخت افزاری پرقدرت و همینطور توانِ باتری بسیار عالی است. این گوشی اداشتن صفحه نمایش 6 اینچی و پردازنده سریع کیرین 950 و دوربین قوی توانسته جایگاه ویژه ای برای خود دست و پا کند.

این صفحه نمایش با کیفیت 1080p دارای کنتراست عالی بوده و در زیر نور خورشید عملکرد بسیار خوبی دارد. با اینکخ چیپست گوشی عالی و قدرتمند است اما هواوی توانسته به خوبی مصرف باتری این گوشی را تحت کنترل درآورد. دوربین 16 مگاپیکسلی اگرچه عکس های خوبی می گیرد اما به نظر کمی نویزی به نظر می رسد و البته قادر به فیلم برداری 2160p نیست.

کیفیت ساخت گوشی بسیار عالی و پرمیوم به نظر می رسد. مجهز بودن به اسکتر اثر انگشت و همچنین طراحی با لبه های بسیار باریک از مشخصه های دیگر گوشی است.

  • صفحه نمایش 6 اینچی با تراکم پیکسلی IPS-NEO LCD 1920 x 1080 , 368 ppi
  • پردازنده 2.3 octa-core HiSilicon Kirin 950
  • 3/4GB of RAM
  • 32/64 GB of on-board storage, microSD expansion up to 128 GB (uses SIM 2 slot)
  • دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی و سلفی 8 مگاپیکسلی
  • باتری غیر قابل تعویض 4000 mAh
  • Android 6.0 Marshmallow
  • 157.1 در 80.6 در  7.9 mm,  185 گرمی

huawei-ascend-mate-8-3-792x446

5- Meizu Pro 6

ناشناخته ترین برند چینی را می توان Meizu دانست که البته گوشی هایِ بسیار جالب توجهی می سازد. گوشی های پرقدرت این شرکت قیمتهایی بسیار پایینی دارند که خود دلیل می شود تا نیم نگاهی به محصولات برتر این شرکت بیندازیم. Pro 6 دقیقا چند ماه بعد از عرضه Pro 5 روانه بازار شد. این گوشی با داشتن بدنه تمام فلزی، رخ بسیار زیبا و خیره کننده ای دارد. این گوشی جدید با برخی ویژگی هایِ دیگر برندها، مثلِ 3D Touch اپل و فورس تاچِ هواوی معرفی شد. چیپِ صدایِ Cirrus Logic CS43L36 قابلیت پخش از طریق Hi-Fi را دارا می باشد که بسیار جالب توجه است.

Pro 6 اولین گوشی بازار است که از پردازنده 10 هسته ای مدیاتک Helio X25 بهرر گرفته که با GPU مدل Mali-T880MP4  و 4 گیگابایت رم و همینطور اسکنر اثر انگشت، USB  از نوع C و mCharge سریع نسخه 3 و دوربین 21 مگاپیکسلی چیزی کم نگذاشته. قیمت مدل 32 گیگابیت این غولِ چینی فقط 390 دلار و مدل 64 گیگابایت 430 دلار قیمت دارد که بسیار سخاوتمندانه به نظر می رسد. صفحه نمایش امولد 1080p بکار گرفته شده در این گوشی نیز غنا و کیفیت بالایی دارد و کار با آن لذت بخش است.

مشخصات گوشی:

  • صفحه نمایش 5.2 اینچی با تراکم پیکسلی -AMOLED 1920 x 1080 , 423 ppi
  • پردازنده 2.5  deca-core Helio X25 processor
  • 4 GB RAM
  • 32/64 GB of on-board storage, no microSD card expansion
  • دوربین اصلی 21 مگاپیکسل و سلفی 5 مگاپیکسلی
  • بارتی غیر قابل تعویض 2,560 mAh
  • Flyme OS 5.6 based on Android 6.0 Marshmallow
  • 147.7 در 70.8 در 7.3 mm, وزن 160 گرم

meizu-pro-6-plus

6- ZUK Z1

ZUK یکی از سازندگان گوشی های هوشمند در هنگ کنگ است که مورد حمایت رسمی لنوو قرار دارد. اولین همکاری این دو شرکت، گوشیِ ZUK Z1 است که گوشیِ میان رده با رابط کاربری سیانوژن می باشد. این اسمارت فونِ با طراحی جامد و پیوسته و همچنین پردازنده چهار هسته ای اسنپدارگون 801 باید مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر اینها گوشی از GPU مدل آدرنو 330 و 3 گیگابایت رم پشتیبانی می کند. گوشی دارای اسکنر اثر انگشت در جلوی گوشی بوده که بسیار سریع و کارآمد کار می کند.

به مانند اکثر گوشی هایِ میان رده لنوو این گوشی دارای باتری  حجیمِ 4100 میلی آمپری است که در صورت استفاده عادلانه، میت واند تا دو روز دوام بیاورد. البته هیجان انگیز ترین بخشِ گوشی همان بکار گیریِ رابط کاربری سیانوژن است که یک رابط کاربری کاملاً منعطف و قابلِ شخصی سازی شدن است که یک تجربه عالی و روان را از یک رابط کاربری کارآمد به نمایش می گذارد.

گوشی Lenovo ZUK Z1 قیمتی 300 دلاری دارد و اگر به دنبالِ اسمارت فونی با نرم افزار روان، باتری فوق العاده و البته سخت افزار متناسب هستید ZUK Z1 نیاز شما را برطرف یم کند.

مشخصات گوشی

  • صفحه نمایش 5.5 اینچی با تراکم پیکسلی IPS LCD 1920 x 1080 , 401 ppi
  • پردازنده: 2.5 GHz quad-core Qualcomm Snapdragon 801 processor
  • 3 GB RAM
  • وضعیت حافظه: 64 GB of on-board storage, no microSD card expansion
  • دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی و 5 مگاپیکسلی سلفی
  • باتری غیر قابل تعویض Non-removable 4,100 mAh
  • Cyanogen OS 12.1 based on Android 5.1 Lollipop
  • 155.7 در 77.3 در 8.9  با وزن 175 گرم ,

zuk-z1-03

7- آنر 7

اگرچه گوشی آنر 8 روانه بازار شده و آن را نیز در لیست خود خواهیم آورد اما گوشی آنر 7 نیز چیز کمی نیست! این گوشی را می توان اسمارت فونی میان رده ی رو به بالا در نظر گرفت! در واقع این گوشی در بین میان رده و بالا رده معلق است. این گوشی اولین گوشی تمام فلزی هواوی محسوب می شود (مدل سرامیکی نیز دارد). گوشی دارای پردازنده 8 هسته ای کیرین 935 و با سرعت 2.2 گیگاهرتز است. Gpu آن مدل Mali-T628 بوده و 3 گیگابایت رم دارد.

گوشی مجهز به اسکنر انگشت بوده و ظاهر و طراحی زیبایی دارد. بدنه جامد و یکدست آن با صفحه نمایش زیبا و دوربین نسبتاً خوب و البتهخ قیمت 400 دلاری مواردی هستند که احتمالا بتوانند شما را به سمت این گوشی چینی جذب کنند.

در کل می توان ویژگی های گوشی را بر اساس موارد زیر خلاصه کرد:

  • بدنه ای با لباس فلزی و طراحی شیک و یکدست
  • کنتراست بالا صفحه نمایش ۵.۲ اینچی، با نمایش عمق مناسب از رنگ مشکی و رنگ بندی عالی و مقاوم در برابر تابش نور خورشید
  • عمر باتری بسیار خوب، اما نه چندان مناسب با استاندارد  LTE Cat.6 – این باتری غیر قابل تعویض است و خبری از شارژ سریع و شارژ وایرلس نیست
  • دو سیم کارت
  • رابط کاربری عالی Emotion UI v.3.1  که غنی از امکانات و حالت های مختلف بویژه امکان سفارشی سازی با این حال خبری از طراحی متریال دیزاین گوگل در این رابط نیست
  • پردازنده هشت هسته ای پرقدرت ولی GPU ضعیف انتخاب شده
  • صدای با کیفیت
  • جزئیات محشر در عکس برداری ها و وجود حالت های عکس برداری سرگرم کننده
  • کیفیت فیلم برداری در حد معمولی و فول HD است و امکان فیلم برداری ۴K وجود ندارد

پیشنهاد پارسیش: بررسی شوالیه زره پوش هوآوی: Huawei Honor 7

مشخصات گوشی:

  • صفحه نمایش 5.2 اینچی با تراکم پیکسلی IPS LCD 1920 x 1080 resolution, 424 ppi
  • پردازنده 2.2 GHz octa-core HiSilicon Kirin 935 processor
  • 3 GB RAM
  • وضعیت حافظه: 16/64 GB of on-board storage, microSD expansion up to 128 GB
  • دوربین اصلی 20 مگاپیکسلی اصلی و 8 مگاپیکسلی سلفی
  • باتری غیر قابل تعویض Non-removable 3,100 mAh
  • Android 5.1 Lollipop
  • 143.2 در  71.9 در 8.5 mm, با وزن 157 گرم

8- آنر 8

این گوشی جدید از هواوی بر خلاف مدل آنر 7 فلزی نبوده و هواوی سعی کرده که همگام با ساسمونگ، اسمارت فون تازه خود را با ترکیبی از شیشه و فلز بسازد. قاب گوشی فلزی که دو صفحه شیشه ای روبرو و عقب به آن متصل شده اند. این اتصال بسیار عالی انجام شده و پیکره ی جامد و یکدستی را خلق کرده. صفحه نمایش گوشی همچنان 1080p باقی مانده اما کیفیت آن بسیار بهبود داده شده و کنتراست و رنگ آن در حد یک صفحه امولد است. این گوشی نیز دارای دو دوربین 12 مگاپیکسلی (مانند P9) بوده با این حال لایکا در ساخت و تنظیم  این دوربین ها نقشی نداشته. عکس برداری گوشی به جهت بکارگیری ادوربین سیاخ سفید بسیار عالی شده بطوریکه این عکس برداری در شب بسیار بهتر از گوشی هایی مانند آی فون 6 اس پلاس انجام می شود. البته ان دوربین ها قابلیت ضبط 4K را ندارند.

پردازنده گوشی از نوع کیرین 950 می باشد که اختلاف چندانی با کیرین 955 که در P9 بکار گرفته شده. رم گوشی نیز 4 گیگابایتی بوده که GPU مدلِ Mali-T880 MP4 آن را همراهی می کند. این گوشی از نظر ظاهری بسیار زیبا طراحی شده هر چند که اثر انگشت روی بدنه ی  آن می ماند. اسکنر اثر انگشت در پشت گوشی جا داده شده و رابط کاربری دوربین آن پر است از مدل های مختلف و سرگرم کننده.

پیشنهاد پارسیش:هواوی آنر ۸ ستاره ای درخشان از مشرق زمین

مشخصات آنر ۸

  • صفحه ۵.۲ اینچی ۱۰۸۰P LTPS با تراکم پیکسلی ۴۲۳ppi
  • چیپست هشت هسته ای HiSilicon Kirin 950 که شامل ۴xCortex-A72 @ 2.3GHz plus 4xCortex-A53 @ 1.8GHz بوده. Mali-T880 MP4 GPU; 4GB of RAM
  • دارای حافظه ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی
  • اندروید ۶ مارشمالو با رابط کاربری Huawei EMUI v4.1
  • دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی رنگی و مونوکروم. f/2.2 دیافراگم ; ۱۰۸۰@ ۶۰fps ضبط ویدئو
  • دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 با ضبط ویدئویی ۱۰۸۰p و قابلیت سلفی واید
  • هایبرید بودن سیمکارت و درگاه میکرو SD
  • ارتباطات: Cat. 6 LTE (300/50Mbps); dual-band Wi-Fi a/b/g/n/ac, Wi-Fi hotspot, Wi-Fi Direct; Bluetooth 4.2 LE; NFC; GPS/GLONASS/Beidou; USB Type-C
  • باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری رپید-شارژینگ
گوشی آنر 8 یکی از زیباترین گوشی هایِ موجود بازار است که با داشتن سخت افزار پرقدرت بویژه در بخش دوربین می تواند یکی از گزینه هایِ عالی برای سال 2016 باشد

پیشنهاد می کنیم قبل از تصمیم نهایی، سری به بررسی های کامل گوشی ها (که لینک آنها را در مقاله قرار داده ایم) بزنید. این بررسی ها کاملاً تخصصی و ساده نگاشته شده اند و در اکثر آنها نیز مقایسه ای ما بین محصولِ چینی و محصولات سامسونگ و اپل انجام شده که می تواند راهنمایِ خوبی برای تصمیم گیری هر چه بیشتر شما باشد.

8 thoughts on “برترین گوشی های چینی اندرویدی سال 2016

  1. به نظرم آدم تو ایران گوشی و لوازم الکترونیکی رو باید بخره که به اصطلاح تو بورس باشه در غیر اینصورت صاحاب اول و آخرش خودشه. اگه هم اتفاقی براش بیافته هیچ جا تعمیرش نمیکنن میشه آینه دق! به شخصه همچین جرأتی ندارم پول واسه این چیزا بدم. یه دیدگاهی هم هست ارزونیش الکی نیست بالاخره با تولیدای شرکتای با سابقه تر قابل قیاس نیست.

    1. ابابیل سارس گفت:

      سلام شمامطمئن هستید که سامسونگ وال جی و…که در ایران معمولا درجه 4و5هستند از گوشی چینی اصلی بنجول تر نیستند؟

  2. Reza گفت:

    leeco pro 3 از همشون سر تره

  3. سایت فوق العاده ای دارید
    مطالب عالی اند
    فقط سرعت لود صفحات پایینه

  4. چی پام گفت:

    در مجموع نمیشه به این گوشی های چینی اعتماد کرد و باید با دقت و هوشیارانه خرید را انجام داد چون اکثرا با قیم کم تولید و زود خراب میشوند

  5. حامد گفت:

    یک عده یک جور میان میگن گوشی های چینی بدرد نمیخوره که انگار برند سامسونگ و اچ تی سی و سونی…مستقیم از امریکا و اروپا تولید میشن راسته میگن مردم ایران عقلشون به چشمشونه!!! من یک دونه ال جی ساخت مثلا کره خریدم به سال نکشید بردش سوخت

  6. خوب بود از شما سپاس گزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *