طراحان و برنامه نویسان بسیاری بودند که توانستند درآمد بالایی را با خلاقیت خود کسب کنند، اما هیچ یک نتوانستند به رکورد درآمد یک میلیون دلاری برسند ولی به تازگی این رکورد شکسته شد و به همین خاطر مصاحبه ای با این طراح خوش ذوق انجام شده که ترجمه آن را می خوانید.

تا چندی پیش، فیل تنها یک طراح و دولوپر بود. او کار تمام وقت خود را رها کرد تا روی پرفروش ترین قالبی که ساخته بود تمرکز کند. تا اینکه قالب او بیش از 22هزار دلار بار خریداری شد و توانست به عنوان قالب یک میلیون دلاری مطرح شود. با او گفت و گویی داشتیم و متوجه شدیم که فیل چطور توانست به عنوان یک کارآفرین تا این اندازه به کار خود ایمان پیدا کند.

themenectar

– حالا چه حسی داری؟

من کارم را به عنوان یک برنامه نویس شروع کرده بودم و هیچ گاه تصور نمی کردم که بتوانم تا این حد موفق باشم. همه چیز خیلی غیر عادی به نظر می رسد.

زمانی که Salient منتشر شد من در شرکتی به عنوان دولوپر front-end فعالیت می کردم و در ذهنیت من این قالب تنها برای این طراحی شده بود که بتوانم کمی درآمد اضافی داشته باشم. همچنین قبل از ساعات کاری 9 صبح تا 5 عصر به عنوان فریلنس کار می کردم و ترجیح می دادم که آزادانه کار کنم ولی همیشه درگیری روبرو شدن با مشتریان بصورت رو در رو بر عهده ی من بود. وقتی با Envato آشنا شدم می دانستم که این دقیقا همان پلتفورمی ست که همیشه دنبالش بودم. پلتفورمی که به من اجازه می داد آزادانه خلاق باشم و به تعداد زیادی از مخاطب ها دسترسی داشته باشم، به راحتی پیدا نمی شد.

بعد از اینکه متوجه شدم انتشار اولیه ی آن با موفقیت روبرو شده سریعا فهمیدم که پتانسیل تبدیل شدن به یک پروژه ی موفقیت آمیز وجود دارد. با ایمانی که داشتم یک ماه از کارم کناره گیری کردم و تمام تمرکزم را روی همین موضوع گذاشتم که می توانست بزرگترین سرمایه گذاری تمام زندگی من باشد.

– لطفا کمی از فضای طراحی و تیم کاری بگو، کجا زندگی می کنی؟ 

من در خانه ام که بیرون از فیلادلفیا قرار گرفته کار می کنم. به طرز عجیبی کل پروژه ی قالب نکتار را تا میانه ی راه به تنهایی پیش بردم ولی بعد به این نتیجه رسیدم که به کارکنان پشتیبان نیاز دارم. ممکن است با گذشت زمان تیم را بزرگتر کنم ولی همیشه مایل بودم کار طراحی را به تنهایی پیش ببرم.

-از چه زمانی کار به عنوان دولوپر وردپرس را آغاز کردی؟ چطور این کار را انجام دادی؟

در سال 2010 شدیدا به توسعه ی وردپرس علاقمند شدم. از آن برای انجام پروژه ی مشتری ها استفاده می کردم و با گذشت زمان مهارتم در این زمینه بیشتر و بیشتر شد.

به خاطر دارم در روز های ابتدایی شروع این کار فیلم های آموزشی از Jeffrey Way می دیدم. کشف این مسئله که وردپرس می تواند در چه موقعیت های مختلف و متنوعی استفاده شود واقعا جالب بود.

Phil_themenectar

– یک قالب، 20 هزار فروش، امتیاز 5 ستاره، چطور توانستی به این مرحله برسی؟

روز اول الویت من کیفیت کار بود. صادقانه بگویم، اگر چیزی را منتشر کنم و به آن افتخار نکنم اصلا راضی نخواهم بود. به همین دلیل ساعت ها و یا حتی روز ها وقت می گذارم تا جزئیات کوچک را به بهترین حالت در بیاورم تا جایی که خودم عاشق آن ها شوم. همچنین شنیدن بازخورد مشتری و بررسی فوروم پشتیبانی می تواند تا جایی که ممکن است همه را راضی نگه دارد و در عین حال محصول به جلو حرکت می دهد.

– چه چیزی باعث شد وقتی کار را شروع کردی، مسیر ساخت یک قالب عالی را انتخاب کنی و امیدوار باشی که به بهترین نتیجه می رسی؟

در واقع در ابتدا چنین ایده ای نداشتم ولی بعد از چند ماه به این نتیجه رسیدم که ترجیح می دهم به جای اینکه با انتخاب یک ایده ی جدید، Salient را به کلی کنار بگذارم، روی آن کار کنم.

salient

در پایان چون به جای ساخت قالب های جدید برای یک قالب به روزرسانی های متعدد منتشر کردم، توانستم به مفاهیم جدید دست پیدا کنم و ویژگی های جدید سازگاری را در اختیار کاربرانی قرار دهم که از پیش از آن استفاده می کردند و آن ها را راضی نگه داشتم.

– الهام بخش ترین نکته در توسعه ی وردپرس چیست؟

موارد خیلی زیادی هستند ولی اگر بخواهم تعدادی از آن ها را نام ببرم قطعا در بالای لیست من open source بودن آن، آسان بودن انجام ادامه ی کار و انعطاف فضا است. جامعه ای که در پشت صحنه قرار گرفته یکی از بهترین هایی است که می توان در سیستم مدیریت محتوا استفاده کرد. همچنین مستند سازی در آن بسیار عالی است. گاهی اوقات در مسیر یادگیری ام به این نتیجه می رسیدم که کاملا گم شده ام.

– آیا برای برنامه نویسانی که قصد دارند کار را شروع کنند توصیه ای داری؟

هیچ وقت از انجام کاری که قلبا به آن ایمان داری نترس. اگر در توانایی های خود اعتماد به نفس دارید تا بتوانید محصول با ارزشی تولید کنید، اجازه ندهید ترس به موقعیت سرنوشت ساز زندگی تان آسیب بزند.

– در زمان های غیر کاری برای استراحت و شارژ شدن دوباره به چه فعالیت هایی دست می زنید؟

از زمانی که به خاطر دارم همیشه برای انجام کار های هنری اشتیاق داشتم. به همین دلیل تنها ویژگی بارز من قالب نکتار نیست. من در خلق جلوه های تصویری بسیار خوب و موسیقی هم دستی دارم.

موتورسیکلت رانی همیشه برای من تفریح بوده به همین دلیل سعی می کنم تا جایی که ممکن است خانه را رها کنم و به آن بپردازم. واقعا به باز شدن فکر کمک می کند.

– آیا به عنوان یک کارآفرین برای خلاق بودن توصیه ای داری؟

روی مسئله ای تمرکز کنید که واقعا اهمیت دارد. از دست دادن تمرکز و حواس پرتی واقعا ساده است مخصوصا زمانی که اتاق کار شما در خانه باشد. باید هر روز برای انجام دادن کار های مشخصی برنامه ریزی کنید تا از مسیر اصلی منحرف نشوید.

image_1-660x599

– حالا بهتر است به نکات حاشیه ای بپردازیم. برنامه ی تلویزیونی مورد علاقه ی تو چیست؟

فعلا سعی کرده ام که ساعت تماشای تلویزیون را کم کنم ولی Colbert Report در صدر لیست من قرار می گیرد.

– در مورد فیلم های مورد علاقه ات بگو.

این سوال سختی است. شاید American Beauty ، Eternal Sunshine و Spotless Mind.

– گروه موسیقی/ هنرمند یا DJ مورد علاقه ات کدام است؟

علاقه ی بسیاری به آهنگ های الکترونیک دارم و تمام آهنگ های خوب متعلق به این ژانر را گوش می دهم. اگر بخواهم تعدادی از هنرمندانی را نام ببرم که در حال حاضر به موسیقی آن ها گوش می دهم: Kill The Noise،Au5،Felxprod, Dream Theater،Dayshell،Owl Eyes،Tove Lo.

9 thoughts on “مصاحبه ای با طراح قالب یک میلیون دلاری وردپرس

  1. وای اینم یک نمونه دیگه از موفقیت یک آدم خلاق! خلاقیت در هر شغل و هر کسب و کاری آدم رو به سمتموفقیت هدایت میکنه.

    1. میلاد گفت:

      وای چقد عجیب و بدیع !

  2. خیلی عالیه که این طراح وب تونسته شاهکاری همچون این قالب بسازه و درامدی میلیونی پیدا کنه. انشاالله که طراحان ایرانی هم از این جوون یاد بگیرند و اینقدر از بقیه کپی نکنند.

  3. وقتی میبینم طراحان وب داخلی خودمون انقدر راحت میرن و از بقیه قالبها کپی میکنند و ذره ذره پول درمیارن، واقعا تاسف میخورم.

    1. حسین گفت:

      البته کپی با فارسی سازی فرق داره.

      دوستان با فارسی سازی قالبهای تجاری معروف اونها رو با قیمت کم به فروش میگذارند که اینکار در پیشرفت و سرعت وب ایران خیلی خوبه.
      البته اگر قالبهای فارسی مستقل و انعطاف پذیر به سلیقه ایرانی ساخته شوند (که خیلی کم هستند) نور الی نور میشود

    2. Aprin گفت:

      شما خودت هم از یک قالب تجاری کپی شده برای وب سایتت استفاده میکنی! جالبه :))

  4. ایلیا گفت:

    جالب بود ، ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *