گوگل لیستی از بیشترین تعداد جستجوهای جهانی در سال 2014 را منتشر کرد که در بر دارنده حوادث شیرین و تلخی و ترادژیک و حتی وحشتناکی است که در سال گذشته میلادی شاهد آن ها بودیم. در صدر این جدول می توان به کمدین مشهور هالیوودی یعنی رابین ویلیامز اشاره کرد که در ماه اگست به دلیل اعتیاد و افسردگی طولانی مدت، اقدام به خودکشی کرد. در رده دوم این جستجوها جام جهانی برزیل قرار دارد که در خلال 12 جون تا 13 جولای برگزار شد که با قهرمانی آلمان به پایان رسید. در رده های بعدی بیماری مهلک ابولا، گمشدن هواپیمای MH370 مالزی و چالش سطل آب یخ قرار دارند.

بدترین اتفاقات امسال را می توان شامل: ابولا، گم شدن هواپیمای خطوط مالزی، و گروه تروریستس داعش دانست. در سمت روشن تر می توان به جام جهانی تابستانی، بازی اعتیاد آور فلاپی برد و برنده مسابقه آواز یورو ویژن Conchita Wurst و فیلم انیمیشنی دیزنی موسوم به فروزن (Frozen) و بازی های المپیک سوچی اشاره کرد. لیست کامل 10 کلمه برتر جهانی در عکس زیر آمده است:

unnamed1-640x426

اما جایگاه ایرانیان در این لیست جستجوی برتر چگونه بوده است. بیایید کمی در گوگل ترندز جستجو کنیم.

برترین سرچ های کاربران ایرانی (با آی پی ایرانی) از سال 2004 تا کنون به شکل زیر است:

googlesearch-1

اما رشد کلمات کلیدی دیگر نیز در طی این ده سال نیز به شکل زیر است:

googlesearch2

حالا بیایید ببینیم در سال 2014 برترین کلمات کلیدی جستجو شده چه چیزهایی بوده:

googlesearch-3

لیست های بالا یک لیست نسبتاً تکراری اما جالب از سلیقه عمومی مردم در طی سالیان است! اما در لیست بیشترین میزان رشد امسال جستجوی کاربران چگونه است؟

googlesearch-4

که سر لیست آن داعش قرار دارد که به مانند نسخه جهانی بیشترین میزان جستجو در ابران بوده است. بعد از آن مرتضی پاشایی خواننده پاپ کشور که در اثر سرطان درگذشت. سجاد که پنجمین جایگاه را کسب کرده است مربوط است به سامانه دانشگاه علمی – کاربردی است که به نظر تعداد دانشجوهای آن زیاد است. سایر موارد نیز کمی و بیش مورد شناخت کاربران هستند.

گوگل همچنین صفحه ای را به بررسی موضوعات خاص برتر 2014 اختصاص داده است همچنین در این صفحه می توانید لیست کامل از دسته بندی های مختلف را مشاهده نمایید همچنین امکان انتخاب کشور مورد نظر نیز وجود دارد که نام ایران و خیلی از کشورهای دیگر جزو این لیست نیست. از طرفی می توانید جزئیات مربوط به سال های گذشته را نیز در این لیست مشاهده نمایید. برای ایران نیز می توانید از بخش اکسپلورر بخش گوگل ترند استفاده نمایید و با قیاس ایران با کشوری دیگر، اطلاعات ایران را نیز استخراج نمایید. همچنین وبلاگینا نیز گزارش کامل و جامع تری از جستجوهای ایرانیان ارائه کرده که دیدن آن خالی از لطف نیست.

3 thoughts on “گوگل 10 جستجوی برتر سال 2014 را معرفی کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *