دیو برک سرپرست پروژه دستگاههای نکسوس گوگل در جدیدترین اظهار نظر خود شایعات مبنی بر توقف تولید نکسوس را رد کرد. این شایعات به حد اغراق امیزی در حال گسترش و بزرگ شدن بود اما با این حال خبرها حاکی از ان است که همزمان با ارائه اندروید L تا آخر امسال، دستگاه نکسوس جدیدی نیز همزمان با ان وارد بازار می شود. البته این درست است که گوگل روش جدیدی را برای عرضه اسمارت فون اندرویدی قدرتمند پیدا کرده است در واقع گوگل بر روی پروژه ی جدیدی موسوم به اندروید سیلور کار می کند که در واقع بر طبق این پروژه ، گوگل اقدام به پرداخت هزینه به شرکت های مطرح سازنده گوشی های اندرویدی نظیر سامسونگ ، ال جی ، موتورولا ، سونی و.. می کند تا بر اساس شرایط اختصاصی گوگل اقدام به ساخت نوعی خاص از اسمارت فون نمایند و شرکت های حامل چون وریزون و AT&T و…. انها را به فروش برسانند. از قرار معلوم پروژه اندروید سیلور از سال آینده اجرایی می شود که خود سبب شکل گیری این فکر می شود که دیگر گوگل چه نیازی به تولید نکسوس دارد؟

دقیقا پس از منتشر شدن خبر بکار گیری اندروید سیلور بود که شایعاتی مبنی بر جایگزینی اندروید سیلور به جای گوشی و تبلت های نکسوس به گوش رسید. اما همانطور که گفته شد و بنا بر گفته های یکی از مدیران مسئول پروژه نکسوس، تولید این دستگاهها ادامه خواهد یافت و تمام این شایعات بی معنی است و انتظار می رود همزمان با عرضه اندروید جدید L ، گوشی جدید نکسوس و یا تبلت آن عرضه گردد.

دیو برک در ادامه افزوده که گوگل هر ساله نام جدید و یا عدد جدیدی را برای اندروید های خود انتخاب می کند و البته شرکت های همکار گوگل چون اچ تی سی و ال جی و سامسونگ دستگاه نکسوس را بر اساس انها می سازند و شرکت قصد دارد همین رویه را ادامه دهد.

دیو برک می گوید:

مردم فقط از شنیدن برخی مسائل هیجان زده می شوند و فراموش می کنند چرا ما برخی کارها را انجام می دهیم! ما همچنان بر روی نکسوس سرمایه گذاری خواهیم کرد. اندروید سیلور چیزی نیست که ما فعلا بخواهیم در مورد آن اظهار نظر کنیم اما به هر حال سیلور همچنین به این معنا نیست که پروژه نکسوس کنار گذاشته می شود. اینکه مردم فکر کنند کار نکسوس پایان یافته است اشتباه است

شایعات مبنی بر ساخت نکسوس جدید توسط اچ تی سی:

با این اعلام صریح مدیر پروژه نکسوس به نظر می رسد شایعات اخیر در مورد احتمال ساخت تبلت جدید نکسوس 9 توسط اچ تی سی بالا بگیرد. در شایعات جدید بر مشخصات سخت افزاری، قیمت احتمالی و ویژگی های  این تبلت اشاره می شود. تبلت نکسوس اچ تی سی دارای صفحه نمایش 8.9 اینچی خواهد بود و به نظر دارای کدنیم «ولانتیس» و یا «فلوندر» است. بر طبق گزارش سایت منتشر کننده این خبر ،ولانتیس در واقع یک تبلت نکسوزی است که توسط اچ تی سی ساخته می شود و دارای مشخصات سخت افزاری قدرتمند و همچنین بدنه آلومینیومی است.

از قرار معلوم مشخصات سخت افزاری آن به قرار زیر است:

  • صفحه نمایش: 8.9-اینچ ,رزلوشن 2048×1440 و چگالی تصویری 281ppi
  • پردازنده از نوع تگرا نویدیا کا-وان: Nvidia Tegra K1 64-bit
  • رم: 2GB
  • حافظه ذخیره ساز: 16/32GB
  • دوربین عقب و جلو: 8MP with OIS, 3MP
  • بدنه از نوع آلومینیومی
  • اسپیکرهای جلویی استریو: front-facing stereo

خبر نیز متذکر می شود ولانتیس در بخش گوگل با نام نکسوس9 شناخته می شود و قرار است با آخرین نوع اندروید (اندروید L) در سه ماهه چهارم سال 2014 عرضه گردد. این دستگاه قرار است با قیمت 399 دلار برای ورژن 16 گیگابایتی و 499 دلار برای ورژن 32 گیگابایتی خود به فروش برسد.

اما چیز دیگری که در مشخصات این تبلت باعث غافلگیری همگان شده است استفاده از چیپ تگرا کا-وان است. چرا که پردازنده های ساخت نویدیا (ان ویدیا) سابقاً دارای مشکلاتی بودند و تنها شرکت و تبلتی که از این چیپ بهره گرفته است زیااومی و در محصول MiPad است. (تبلت شرکت زیااومی و جدیدیترین محصول این شرکت) این چیپ نویدیا احتمالا به دلیل 64 بیت بودن مورد توجه گوگل و اچ تی سی قرار گرفته است طوریکه آنها استفاده از آن برای نسخه جدید نکسوس را مناسب دیدند.

با بدنه الومینیومی و پردازنده قوی ، نکسوس 9 به نظر یک تبلت کاملا با ارزش از آب در خواهد آمد که صد البته در قیمت ان تاثیر گذار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *