گوگل به تازگی از طریق وبلاگ رسمی اندروید خود اعلام کرده است در حال برنامه ریزی برای اضافه کردن مکانیزمی اضافی و امنیتی برای بالا بردن توانایی محبوب ترین سیستم عامل جهان در تامین امنیت خود است. ابن خبر توسط مهندس امنیتی اندروید ریچ کانیگز نوشته شده است. مرور کوتاهی بر این نوشته در بر دارنده نقاط مثبت امنیتی موجود در اندروید و در تشریح اقداماتی که در آینده به آن اضافه میشود، است، امکاناتی که عملکرد اپ های امنیتی قدیمی و تایید شده برای ایجاد امنیت اندروید که ضریب آن را بالا می برد و قدرت آن را در برابر محتواهای مخرب افزایش می دهد.

قابلیت های جدید اضافه شده در اصل ارائه یک لایه پیشرفته امنیتی است که فراتر از زیرساخت های استور Google Play گسترش می یابد. این ویژگی امنیتی بر اساس استمرار بررسی و چک دستگاه، جهت درست کار کردن برنامه های نصب شده به همان صورتی که توسط سازندگانشان تبلیغ شده است، می پردازد و اطمینان حاصل می کند که عطف به ما سبقی نشود و هیچکدام از انها برای گوشی و یا اطلاعات کاربران خطرناک نباشند،  این سطح از گستردگی حفاظت، سبب بهبود امنیت کلی ارائه شده به کاربر می شود که برنامه ای که از قبل اسکن و چک شده است را نصب می نماید.

بسیاری از کاربران اندروید گمان می کنند که این سطح جدید از امنیت مدت زمانی طولانی است که وجود دارد (البتهتا حدودی درست فکر می کنند)، بخصوص کسانی که توسط برنامه های مخرب مورد حمله قرار گرفته اند. باید بدانید که حالت اسکن اپ ها ، پیشتر در اندروید تعبیه شده است، و این تکنولوژی حدود دو سال پیش و توسط گوگل جهت پیدا کردن و اسکن نرم افزارهای مخرب، تروجان ها ( جاسوس افزارها) که ممکن بود توسط برنامه های نصب شده به اندروید نفوذ کنند، پیاده سازی شده است. گوگل معتقد است که اعلان این خبر سبب بالا بردن معرفی اپ های نوآورانه می شود و اضافه کردن قابلیتهایی به مکانیزم امنیتی موجود سبب افزایش و تقویت امنیت گوشی و تبلت اندرویدی شما می شود.

البته نا گفته نماند که گوگل هنوز در حال کار بر روی فرایند این امنیت بالاتر است و اطلاعات جدیدی در مورد آن نیست، اما تغییرات انجام شده بر روی گوشی ها و تبلت های دارنده اندروید نسخه 2.3 به بالاتر در دسترس خواهد بود بدون نیاز به هیچگونه اقدام اضافی از سوی کاربران، و البته کاربران هم نباید در انتظار تغییری ظاهری در اندرویدی که استفاده می کنند، باشند. فراموش نکنید که برنامه های مخرب برای اندروید بسیار بیشتر از سیستم عاملهای دیگر چون iOS وجود دارد، اما فقط عده ی کمی از کاربران اندروید تاکنون با مشکل روبرو شده اند. اما این مانعی بر تلاش گوگل برای برای افزایش امنیت داده های کاربران نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *