امی روبین یکی از افراد باتجربه در زمینه‌ی ساختن ویدئو به خصوص ویدئوهای سریالی است. در سال ۲۰۱۳ او سریال وبی خود را به اسم  Little Horribles شروع به تولید کرد.

حالا روبین یک سری از تجربیاتش را در زمینه ساختن ویدئوها در اختیار سازندگان، نویسندگان و هرکسی که قصد تولید سریال‌های وبی را دارد، قرار داده است. نکته‌های روبین می‌تواند شما را در مسیر رسیدن به موفقیت کمک بسیاری کند.

۱. نوشتن یک اولویت است.

روبین می‌گوید:

همیشه در هنگام ساختن یک ویدئو از خودم می‌پرسم اگر کسی این ویدئو را برای من بفرستد، من هم همین را برای خواهرم می‌فرستم؟

بدون یک طرح کلی و یا یک ایده‌ی اساسی که به آن علاقه دارید و به آن اهمیت می‌دهید، نمی‌توان هیچ نقطه‌ای را برای شروع ساختن یک سریال وبی پیدا کرد.

در ویدئوهای آنلاین که همه چیز باید کوتاه باشد، باید اطلاعات و نکته‌ها را خیلی فشرده به مخاطب منتقل کنیم. کمبود زمان برای شخصیت‌های ویدئویی ما سبب شده است که استعاره در روند کلی داستان زیاد به کار رود.

۲. حتما لازم نیست کوتاه باشد، اما کوتاه بودن کمک زیادی می‌کند.

خیلی جواب روشنی برای اینکه ویدئوهای یوتیوب باید چقدر باشند، وجود ندارد. اما چیزی که از آمار و ارقام بدست می‌آید این است که مخاطبان یک ویدئو بعد دقیقه سوم به صورت محسوسی کم می‌شوند.

روبین می‌گوید:

اگر به مخاطبان خود ثابت کنید که حرفی برای گفتن دارید و از پس انجام کار برمی‌آیید، آن‌ها محتواهای طولانی‌تر را هم تماشا می‌کنند. زمان نمی‌تواند مساله‌ی اصلی و مهم باشد به شرطی که مخاطب از آن چیزی که می‌بیند، لذت ببرد.

تولید کنندگان ویدئوها با تمرکز بیش از حد بر روی مدت زمان یک ویدئو ممکن است  فشاری غیرضروری را به متن داستان خود وارد کنند.

۳. حتما چند قسمت جلوتر از جدول تولید خود باشید.

اگر بتوانید چند قسمت از برنامه پخش ویدئوهای خود جلوتر باشید این امکان را دارید که به صورت مستمر و بدون وقفه ویدئوهای خود را پخش کنید. همین امر در روند رشد مخاطبین شما کمک بسیاری می‌کند.

البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که نباید ویدئوهای زیادی قبل از پخش بسازید. باید بازخورد و نظر مخاطبان خود را بدانید. در قسمت‌های اول سریال خود هم باید زمان ویدئوها را آزمایش کنید (که چه مدت زمانی برای مخاطبان شما بهتر است) هم نظرات و بازخوردهای آن‌ها را جویا شوید تا در قسمت‌های بعدی آن‌ها را به کار ببرید.

۴. کار خود را هوشمندانه ارتقا دهید.

بزرگ‌ترین مساله در این زمینه بازاریابی و ارتقا و تبلیغ کارتان است. روبین اعتقاد دارد این موضوع به اندازه محتوای کارتان مهم است. تنها تمرکز بر روی نوشتن و ویرایش و عدم توجه به ارتقای کارتان می‌تواند برای شما استرس ایجاد کند. یادگرفتن چم و خم جذب کردن مخاطب و عملی کردن آن کاری تمام وقت است که حتی باید به یک متخصص واگذار شود.

همچنین روبین معتقد است که در عصری زندگی می‌کنیم که کاربران حاضر هستند برای چیزی که دوست دارند  پول پرداخت کنند. پس اگر بتوان محتوای خوبی را تهیه کنید و مخاطبان خود را جذب کارتان کنید، لازم نیست که هر نوع تبلیغات سبک و سطح پایینی را در ابتدای ویدئوتان قرار دهید.

با تمام این نکاتی که گفته شد بازهم راه‌های زیاد دیگری برای تولید سریال‌های وبی موفق وجود دارد. اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید دیگران را نیز در آن سهیم کنید.

One thought on “۴ نکته برای ساختن سریال‌های وبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *