فرقی ندارد که می‌خواهید از یک مشاور سئو برای بهبود رتبه سایت خود کمک بگیرید یا خودتان مشاور سئو هستید. تخصص‌ها و مهارت‌هایی هستند که باید حتما برای موفقیت در این راه به آنها مجهز باشید!

در ادامه این مقاله در مورد هر کدام از آنها چند خطی می‌نویسم و از شما دعوت می‌کنم که اگر در هر کدام از آن موارد ضعف دارید،‌ سریع‌تر دنبال راه‌کاری برای بهبود در آنها باشید.

۱- توانایی حل مسئله

هر وب‌سایتی با دیگر وب‌سایت‌ها فرق دارد. به تبع، مشکلات و استراتژی‌هایی که باید برای بهبود رتبه آن استفاده کنید تفاوت دارد و باور کنید! گاهی آنقدر این مشکلات زیاد می‌شود که تنها یک ذهن خلاق با توانایی حل مسئله می‌تواند از پس آن بر بیاید. کسی که بتواند با ذهنی باز و چشمی باز تر، به مشکلات و روند حل آنها نگاه کند.

۲- اولویت‌بندی

سئو سطوح مختلفی دارد. این که بتوانید بر اساس بودجه فعلی آن را تقسیم به وظایف و سطوح مختلفی کنید مطمئنا می‌تواند به کمک شما بیاید. دانستن این که چه چیزی در اولویت است و چگونه می‌توان پروسه را مرحله‌بندی کرد به تجربه شما و البته بودجه و منابع انسانی در دسترستان برمی‌گردد اما باور کنید؛ پروژه‌های سئوی فراوانی بوده‌اند که به خاطر عدم اولویت‌بندی صحیح، دچار مشکل شده‌اند و شکست خورده‌اند.

۳- تحقیق

چگونه می‌توانید بدون این که بدانید باید برای چه حیطه‌هایی رتبه بگیرید، با چه رقیبانی سر و کله بزنید و به کجا برسید می‌توانید برای یک کمپین سئو برنامه‌ریزی کنید؟ همین ابتدا می‌گویم؛ اگر مرحله تحقیق و بررسی اولیه را به درستی انجام ندهید به جایی نخواهید رسید.

۴- آنالیز

ابزارهای مختلفی وجود دارند که میلیون‌ها خط اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهند اما اگر نتوانید آنها را به درستی آنالیز کنید به چه دردی می‌خورند؟

نباید توقع داشته باشید که این ابزارها خود اطلاعات را برای شما آنالیز کنند و به شما بگویند دقیقا چه کاری برای بهبود رتبه سایتتان انجام دهید. همانطور که از نامشان پیداست؛ آنها فقط ابزار هستند و کسی که باید از آنها نتیجه بگیرد خود شما هستید.

۵- قدرت تصمیم‌گیری

به عنوان یک متخصص سئو شما هر لحظه در حال تصمیم‌گیری هستید. اما مشکل اینجاست که سئو هیچ‌وقت یک چیز ثابت نبوده است. پس توانایی شما برای تصمیم‌گیری در لحظه می‌تواند تاثیر بسیار مهمی برروی نتایج مشتریان‌تان و یا خودتان داشته باشد.

۶- توانایی نوشتن

همیشه گفته می‌شود که در سئو، محتوا پادشاه است. چگونه یک متخصص سئو می‌تواند بارها و بارها بگوید که محتوا پادشاه است اما خودش تا به حال چیزی ننوشته باشد؟ یا نتواند یک محتوای خوب برای وب‌سایت خودش آماده کند؟ اگر در این کار ضعف دارید توصیه می‌کنم همین حالا دست‌ به‌کار شوید و نوشتن را آغاز کنید.

۷- انعطاف‌پذیری

هرروز مشتریان جدیدی با شما تماس می‌گیرند که هر کدامشان در یک حیطه بسیار متفاوت کار می‌کنند. مسلما شما می‌توانید فقط در یک حیطه کار کنید اما چقدر؟ روزهایی را به خاطر می‌آورم که دوستانم در یک حیطه خاص کار می‌کردند و فقط می‌توانستند ۷ یا ۸ مشتری بگیرند! چرا؟‌ چون نتایج جست‌وجو برای آن عبارات فقط ۱۰ جا داشت. شما نمی‌توانید بیشتر از یک یا دو سایت در یک حیطه داشته باشید چون مستقیما می‌شوید رقیب خودتان و در حلقه‌ای بی پایان می‌افتید.

۸- کدنویسی

درست است که یک مشاور و متخصص سئو برنامه‌نویس نیست؛‌ اما باید خودش درک قوی‌ای به نسبت مسائلی که می‌خواهد به تیم فنی ارجاع دهد داشته باشد تا بتواند آنها را توجیه کند و البته کار آنها را بسنجد. یک متخصص سئوی خوب باید حداقل به HTML مسلط باشد و با ابزارهای مدیریت سرور، فریم‌ورک‌های برنامه‌نویسی و … آشنا باشد.

۹- برقراری ارتباط با دیگران

به عنوان یک متخصص سئو باید بتوانید به بهترین شکل ممکن با دیگران ارتباط برقرار کنید. کاری که انجام می‌دهید یک کار تازه است و اگر نتوانید به خوبی آن را به دیگران معرفی کنید یا در جلسات مشاوره‌ای، به مشتریان‌تان مشورت دهید مطمئنا در کار خود شکست خواهید خورد.

۱۰- علاقه به یادگیری

اگر مشاور سئویی گفت که من در هفته مقالات مرتبط با کارم را نمی‌خوانم قطعا انتخاب خوبی برای همکاری تجاری نیست. سئو هرروز در حال تغییر است و مشاور سئو، باید از طریق توییتر یا دیگر شبکه‌های اجتماعی با مدیران دیگر شرکت‌ها و وبلاگ‌نویس‌های فعال این حیطه در ارتباط باشد تا دقیقا بداند چه چیزی بروز شده است و چه تغییراتی در الگوریتم‌های گوگل ایجاد شده است.

موارد فوق نه تنها برای مشاورین سئو، بلکه برای تمامی افرادی که در حیطه‌های مختلف وب فعالیت می‌کنند اهمیت دارد و باید از زاویه تخصص خودشان به آنها توجه کنند تا بتوانند به عنوان یک متخصص حرفه‌ای، در جوامع تجاری حضور یابند.

به نظر شما دیگر چه چیزی را می‌توان به لیست فوق اضافه کرد؟

این نوشته توسط بخش سئو و بهینه سازی سایت شرکت فرنیان برای پارسیش ارسال شده است.

4 thoughts on “۱۰ چیزی که متخصصین سئو باید در آن واقعا متخصص باشند!

  1. میثم گفت:

    بالا اومدن سایت و بهبود سئو فقط از یک متخصص در این زمینه برمیاد کار دشواری هست واقعا

  2. نظرهای اسپم رو چرا تأیید کردین برای نمایش؟ اینا خودش به ضرر سئو سایته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *