در این برهه زمانی که وبلاگ نویسی تا حد زیادی توسط شبکه های اجتماعی کمرنگ شده است، پارسیش به عنوان عضوی کوچک در فضای وب فارسی،‌ بر آن شد تا سهم خود را در این باره همانند سال پیش ادا کند. امسال با همکاری میهن بلاگ که یکی از موفق ترین سرویس دهنده های وبلاگ در ایران است در کمپین «منِ امروز، ده سال قبل» بیش از پیش به وبلاگ نویسی و فضای آن اشاره کردیم و تلاش ما بر این بود تا افراد فعال در وب را به جلوی دوربین بیاوریم و صحبت های آنان را بشنویم.

این کمپین در 16 ام شهریور ماه با برگزاری مراسمی در هتل طوبی با حضور داوران، برندگان، اصحاب رسانه و فعالین وبلاگ نویسی به صورت رسمی به کار خود پایان داد. این مسابقه که با هدف ترویج وبلاگ نویسی و تولید محتوا و عنوان مسابقه ماشین زمان مطرح شد به همت سرویس وبلاگ دهی میهن بلاگ از سوم مرداد آغاز شد و طی فراخوانی از وبلاگ نویسان برای ارسال مطالب خود تا سوم شهریور دعوت به عمل آمد. در طی این مسابقه افراد باید با فرض اینکه با یک ماشین زمان به سال 1384 برگردند چه کاری انجام خواهند داد مطالب خود را می نوشتند. در طول این مدت 5177 نفر در این کمپین شرکت کردند و هیئت داوران متشکل از آقایان اسدالله امرایی و سروش صحت و خانم لیلی رشیدی به بررسی این مطالب پرداختند.

در طول این کمپین با 7 وبلاگ نویس و فعال وب مصاحبه شد و آنها را جلوی دوربین آوردیم، با داوران صحبت به عمل آمد و گزارش های مردمی داشتیم که حاصل همه این تلاش ها را می توانید در کانال میهن بلاگ بر روی آپارات مشاهده کنید، همچنین شما را به دیدن وبسایت روز وبلاگستان فارسی دعوت می‌کنیم.

اختتامیه

در این مراسم آقای امرایی ملاک خود را برای گزینش برنده نخست یادآورکردن مشکلات و سختی هایی که در این نوشته بر روزنامه نگاران رفته است دانست. خانم لیلی رشیدی هم صفا وصمیمیتی را که در نوشته ای که برگزیدند وجود داشت را دلیل انتخاب خود دانست و آقای صحت داستان نویسی و توصیف خوب رمان را ملاک انتخاب خود برشمرد.

در نهایت به نفرات اول تا سوم از برگزیدگان داوری Microsoft Surface Pro و به هفت نفر بعدی Apple iPad mini3 اهدا شد، همچنین به برگزیده رای مردمی Apple iPad air2 جایزه داده شد.

blogday-94-2

آقای اعتضادی مدیر توسعه تجاری میهن بلاگ در توضیحاتی هدف از ایجاد این کمیپن را نه برندسازی و ایجاد رنکینگ بالا و کسب سرمایه بلکه وسیله ای برای رد جمله «وبلاگ نویسی مرده است» دانست.

همچنین در طول مراسم اختتامیه، قسمتی به پرسش و پاسخ خبرنگاران و هیئت داوران و عوامل اجرایی اختصاص داده شد و در آن مطالبی در مورد حمایت از نویسندگان و بحث جایگاه کتاب در میان افراد و جامعه مطرح گشت.

در انتهای مراسم آقای محمد جواد شکوری مدیر صبا ایده از اپلیکشن میهن بلاگ رونمایی کرد، این اپلیکیشن که اولین اپ در حوزه سرویس های وبلاگ نویسی ایرانی محسوب می شود با قابلیت تبدیل گفتار به متن در دو نسخه برای اندروید و iOS طی ده روز آینده منتشر خواهد شد.

One thought on “سالگرد وبلاگستان فارسی در سال 94

  1. میهن بلاگ با ایجاد کمپین‌های مختلف واقعا جانی به وبلاگستان فارسی می‌بخشد. من هم در این کمپین شرکت کردم اما خب انتخاب نشدم و وقتی مطالب برندگان را دیدم، واقعا به تصمیم درست آن‌ها آفرین گفتم. باید بیشتر و با فکر بیشتر می‌نوشتم :(

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *