همین چند روز پیش شیااومی از هر گونه فروش محصولات خود در هند منع شد و حالا به نظر این موج به شرکت چینی دیگر یعنی وان پلاس رسیده هر چند که مشکلات شیااومی سخت افزاری اما وان پلاس با مسائل نرم افزاری روبرو است. بار دیگر دادگاه عالی دهلی ممنوعیت واردات محصلات این شرکت چینی را تصویب کرده تا حقوق شرکت شریک سیانوژن مود (CyanongenMod) یعنی میکرومکس (Micromax) بررسی گردد. قرارداد شراکت این دو شرکت در ماه ژانویه بسته شده بود اما میکرومکس همین چند هفته چیش آن را علنی ساخت. گوشی وان پلاس وان در هند با رابط از قبل نصب شده سیانوژن و آرم این شرکت نرم افزاری عرضه می شود. با این حال این شرکت اجازه دارد تا کالاهای از قبل وارد شده را از طریق خرده فروشی آمازون عرضه دارد اما تولید دستور دارد تا آرم سیانوژن را از تمام دستگاههای خود حذف نماید تا ممنوعیت ایجاد شده حذف گردد.

به تازگی شیااومی توانسته بود اجازه موقت دادگاه هند را برای فروش گوشی هایی که از چیپ کوالکوم بهره دارند را بدست اورد. به نظر می رسد وان پلاس نیز احتمالا از ColorOS که رابط به کار برده شده در نسخه های چینی وان پلاس وان است استفاده نماید.

gsmarena_002

در این آشوب جدید حاصله برای وان پلاس، تصاویر و اخبار جدیدی در اینترنت در خصوص نسخه مینی گوشی این شرکت درز کرده است. این گوشی نیز به نظر از رابط سفارشی سیانوژن بهره می گیرد و ظاهراً نسخه مقرون به صرفه تر از گوشی اصلی محسوب می شود. عکس های جدید که در شبکه اجتماعی چینی Weibo منتشر شده است به نظر نسخه اولیه از این گوشی است که البته نمی تواند جزئیات زیادی را در خصوص طراحی آن بر ملا سازد. طبق این اطلاعات به نظر قرار است گوشی وان پلاس وان مینی به یک SoC کوالکوم اسنپدارگن 615 و 2 دوربین 8 مگاپیکسلی مجهز گردد. اندروید این گوشی نیز نسخه 4.4.4 کیت کت خواهد بود. اندازه صفحه نمایش این گوشی از آنچه که در تصاویر مشخص است، نشان می دهد کمتر از 5 اینچ است. در این گزارشات هیچ خبری از قیمت و یا تاریخ معرفی این گوشی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *