مایکروسافت بالاخره ویندوز جدید خود را در رویداد مایکروسافت معرفی کرد، جو بلفوری مدیر بخش سیستم عامل ویندوز در این رویداد خطاب به مخاطبان اعلام کرد که مایکروسافت و تیم تحت رهبری او به دنبال ارائه این ویندوز جدید در کمترین زمان ممکن هستند. برای کاربران مشتاق به چند وظیفگی، به نظر ویندوز 10 شروع یک اتفاق خوشایند است. اما این ویندوز چه ویژگی هایی دارد؟

ابتدای امر باید از بازگشت منوی Start خوشحال باشیم. البته این منو در ویندوز 8.1 نیز مجددا بکار گرفته شد اما با زدن ان به محیط مترو منوی ویندوز منتقل می شدیم. اما در ویندوز 10 شاهد بازگشت همان منوی کلاسیک قدیمی هستیم با این تفاوت که قسمتی کاشی شده به آن پیوست شده. در واقع در بخش Live Tiles شما می توانید هر اپی را که می خواهید بصورت افقی یا عمودی قرار دهید.

جالب است بدانید که در این ویندوز تازه متولد شده کلیدی موسم به Task View وجود دارد (در سمت راست نوار وظیفه و در کنار پنل جستجو) که با کلیک کردن روی آن قادر خواهید بود تمام اپ های فعال در ویندوز را ببینید و انها را ببندید و حتی در میان انها حرکت کنید و از محیط یک اپ به محیط دیگر بروید علاوه بر این همانطور که گفته شد یکی از ویژگیهای این ویندوز قابلیت چند وظیفگی است در واقع شما بر خلاف ویندوز 8.1 قادر هستید در یک زمان مشترک از چند اپ باز شده استفاده کنید. ویژگی دیگری که به نظر مایکروسافت بر آن اصرار دارد این است که ویندوز قرار است پلت فرم مشترک تمام دستگاه های ویندوزی از جمله گوشی های هوشمند، تبلت ها و لپ تاپ و سیستمهای دسکتاپ باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *