اگر به دنبال خرید و یا هدیه ای شگفت آور و جالب برای عید هستید بهتر است نیم نگاهی هم به ساعت های هوشمند بیندازید، شاید این تکنولوژیِ تقریباً جوان، بتواند نظر شما را جلب کند. ساعت های هوشمند بر اساس ساختار و شکل ظاهری، می توانند تمام رده های سنی نوجوان تا میان سال را به خود جذب کنند. در لیست زیر ما بهترین اسمارت واچ های بازار تا امروز (مارچ 2016) را معرفی می کنیم و با توضیحاتی پیرامون برند، ظاهر، امکانات و … شما را در انتخاب بهترین گزینه همیاری می کنیم.

بهتر است قبل از لیست کردن گزینه ها، به این سوال اساسی پاسخ دهیم که اصولاً ساعت هوشمد به کجای کار ما می آید؟! بهتر است بدانید که یک ساعت هوشمند می تواند نوتیفیکیشن ها یا اعلانات گوشی را به شما گوشزد کند و همچنین قابلیت های کنترل سلامتی و تناسب اندام نیز از ویژگی های مهم دیگر آن محسوب می شود. اگر بخواهیم کمی جزئیات را باز کنیم بهتر است مثالی از یک ساعت هوشمند پیشتاز رو کنیم. همانطور که احتمالاً حدس زده باشید نمونه مورد بحث ما اپل واچ است. این ساعت برتر یکی از بهترین های این صنعت به حساب می آید. رنجِ طراحیِ انتخابی گسترده، بهره گیری از سیری (دستیار صوتی اپل) ، اپل پی (در آمریکا و برخی کشورها برای پرداخت در فروشگاهها بکار گرفته می شود) و همینطور کنترل و مانیتورینگ ضربان قلب از ویژگی های کلیدی اپل واچ به حساب می آیند. جالب توجه است که تاکنون تا بیش از 10 هزار اپ هماهنگ با اپل واچ طراحی و ساخته شده لذا کمتر می توان خلا نبود اپ در اپل واچ را حس کرد.

اگر باتری ساعت هوشمند برایتان مهم است بهتر است Pebble Time Steel را در لیست خرید خود قرار دهید (شروع قیمت از 249 دلار) چرا که این اسمارت واچ تا 10 روز شارژ را حفظ می کند. علاوه بر باتری این ساعت رابط کاربری یوزر پسند و صفحه ای با تکنولوژی E ink ارائه می کند که برای استفاده در زیر نور خورشید بسیار مناسب است. مدل Pebble Time Round نیز تمام ویژگی های فوق الذکر را دارد اما طراحی دایره ای شکل و جذابِ این مدل واقعاً خیره کننده است اما مدت دوام باتریِ آن چیزی کمتر از 2 روز است. Samsung Gear S2 نیز می تواند یکی از گزینه های خرید باشد اما برنامه اختصاصی نصب شده بر روی آن، محدودیت های زیادی برای برنامه نویسی ایجاد کرده و آن را از قرار گرفتن در لیست بهترین ها دور می کند. از میان پوشیدنی های اندرویدی، نسل دومِ موتو 360 یک گزینه جذف نشدنی به نظر می رسد. زیبایی، وقار و امکانات کامل، آن را از هر نظر بابِ خرید می کند.

در ادامه مطلب می توانید لیست بهترین اسمارت واچ های بازار از لحاظ کیفیت، قیمت، نرم افزار و…. را دنبال نمایید. پس با ما همراه باشید:

1- بهترین بهترین ها : اپل واچ

ساعت هوشمند اپل واچ

اپل واچ در دو اندازه، با دستبند های مختلف و به تَبَع آن قیمت های متفاوت در دسترس است. قیمت اپل واچ از 299 دلار (برخی استورها از 249 دلار) شروع شده و شما هنگام خرید می توانید با سفارش موارد اضافی همچون بندها و …، دست به تغییرات گسترده در ساعت و شکل آن بزنید. صفحه نمایش قابل لمس آن حتی در هنگام رخِ خورشید، به خوبی قابل مشاهده است. موتور تپیک (Tapic) ارتعاشات مختلف و ظریفی را در هنگام رخداد تماس، پیامک، و سایر نوتیفیکیشن ها ایجاد می کند. سنسورهای تعبیه شده در پشت ساعت نیز می توانند ضربان قلب شما را در تحت مانیتور قرار دهند.

چیپ NFC نصب شده بر روی اپل واچ امکان بزرگ پرداخت را فراهم می اورد اگرچه این نوع پرداخت فقط در آمریکا و برخی کشورهای خاص قابل انجام است. با آپدیت به watchOS 2 (سیستم عامل بکار گرفته شده در ساعت هوشمند اپل) ساعت برخی اپ ها را به طور پیش فرض و اولیه ارائه می کند. ویژگی های جدید دیگری همچون Nightstand و Time Travel (اپی برای برنامه ریزی) نیز در دسترس قرار می گیرد. علاوه بر اپ های Native (مادر) نصب شده در ساختار سیستم عامل بیش از 10000 اپ اضافی برای نصب وجود دارد که نیاز شما را به انواع اپ ها بر طرف می سازد.

  • سیستم عامل سازگار : iOS
  • مانیتورینگ ضربان قلب: دارد
  • صفحه نمایش: 1.32 اینچی؛ رزلوشن 272 در 340 پیکسل
  • زمان دوام باتری: 18 ساعت
  • مقاومت در برابر آب: حداکثر تا عمق یک متری
  • سیستم پرداخت سازگار: اپل پی

2- برای کم پول ها! : PEBBLE

pebble ساعت هوشمند

اگر پول چندانی در بساط ندارید و یا فکر می کنید یک ساعت هوشمند، یکی دو میلیون تومان نمی ارزد پس بهتر است از برند ناشناخته اما جواب پس داده ی Pebble برایتان محصولی خوش قیمت و مناسب معرفی کنیم. این محصول در حال حاضر در آمازون استور حدودا 79 دلار بفروش می رسد. شرکت Pebble امکان دسترسی به بیش از 6 هزار اپ را نیز فراهم کرده لذا نباید نگران این موضوع بود. ساعت 79 دلاری Pebble در مقابل آب مقاوم بوده پس امکان دوش گرفتن با ساعت هم هست (شرکت گارانتی دوام در برابر آب تا عمق 50 متر را تضمین کرده). رنگ های متنوع با توجه به سن و جنسیت شامل: مشکی، خاکستری، نارنجی، سفید و قرمز می باشد. این ساعات توانایی دریافت اعلاناتی چون، تماس ها، پیامک ها و ایمیل ها را دارد. ساعت قابلیت کار با اغلب اپ های فیتنس (تناسب اندام) همچون Runkeeper و Jawbone Up را دارد. صفحه نمایش ePaper آن در زیر نور خورشید با بهترین عملکرد قابل رویت است. مدل گران تر این ساعت همان Pebble Steel است که در ابتدای نوشتار خود به آن اشاره کرده بودیم، این مدل استیل 199 دلار قیمت دارد. ساعت جدید ترِ این شرکت Pebble Time که صفحه رنگی ePaper دارد و جذاب تر طراحی شده است. بدیهی است قیمت 199 دلاری به هیچ وجه برای این برند منطقی به نظر نمی رسد پس اگر خواستید از مارک Pebble ساعتِ هوشمندی بخرید حتماً همین مدل ساده را مد نظر داشته باشید و نه بیشتر!

  • سیستم عامل سازگار : iOS و اندروید
  • مانیتورینگ ضربان قلب: ندارد
  • صفحه نمایش: 1.26 اینچی؛ رزلوشن 144 در 168 پیکسل – سیاه و سفید
  • زمان دوام باتری:  7 روز
  • مقاومت در برابر آب: حداکثر تا عمق 50 متری
  • سیستم پرداخت سازگار: ندارد

3- برای عاشقان اندروید: Moto 360

ساعت هوشمند moto360موتو 360 یکی از زیباترین و خارق العاده ترین محصولاتِ دسته ی ساعت های هوشمند است. این ساعت وزین و خوش ساخت که بسیار هم به ساعت های کلاسیک شبیه است قیمتی 300 دلاری دارد. با کمک سیستم انلاین Moto Maker، می توانید ساعتی کاستومایز شده به انتخاب خود طراحی کنید. رنگ و جنس بند و بدنه از مواردی است که می توانید سفارشی سازی کنید. اندروید Wear سیستم عامل بکار گرفته شده در ساعت است که البته بخوبی با گوشی های آی فون هماهنگ است پس اگر گوشی اپلی دارید می توانید با خیال راحت موتو 360 نیز خریداری کنید اما باید توجه کنید که از اپ های اندروید Wear که مخصوص iOS هستند استفاده کنید. ورژن GPS دار این ساعت نیز آماده شده که می تواند در تناسب اندام، مستقل از گوشی، وضعیت کاربر را مانیتور کند.

  • سیستم عامل سازگار : iOS و اندروید
  • مانیتورینگ ضربان قلب: دارد
  • صفحه نمایش: 1.37 اینچی و مدل دیگری 1.57 اینچی؛ رزلوشن 360 در 360 پیکسل
  • زمان دوام باتری:
  • مقاومت در برابر آب: حداکثر تا عمق یک متری
  • سیستم پرداخت سازگار: ندارد

4- بهترین در دوام باتری : Pebble Time Steel

ساعت هوشمند timeاگر ساعتی می خواهید تا در شلوغ ترین و سنگین ترین روزهای سال شما را لنگ نگذارد، بهترین گزینه Time Steel شرکت پبل است. این ساعت 250 دلاری با یک شارژ تا 10 روز آماده به کار خواهد ماند و کوچکترین اعلانات رسیده به گوشی را به شما اطلاع خواهد داد. این ویژگی تایم استیل را به یک اعجوبه در دسته اسمارت واچ ها بدل می کند. رابط کاربری تایم لاین (فعالیت و اقدامات در عین لحظه) بخوبی با تقویم هماهنگ است و شما می توانید رویدادهای قدیمی را نیز زیرو رو کنید و هر حادثه را بر طبق زمان (گذشته – حال – آینده) آن مشاهده کنید. صفحه E ink ساده پذیری استفاده از آن را در زیر نور خورشید فراهم می آورد. طراحی فلزی ساعت نیز آن را به ساعتی زیبا و لوکس بدل می کند.

  • سیستم عامل سازگار : iOS و اندروید
  • مانیتورینگ ضربان قلب: ندارد
  • صفحه نمایش: 1.25 اینچی؛ رزلوشن 144 در 168 پیکسل
  • زمان دوام باتری:  10 روز
  • مقاومت در برابر آب: حداکثر تا عمق 30 متری
  • سیستم پرداخت سازگار: ندارد

5- ساعتی برای ملیونرها! : Tag Heuer Connected

ساعت هوشمند Tag

 اگر در دسته مرفه های بی درد قرار دارید! پس بهتر است تمام موارد گفته شده قبلی را فراموش کرده و به سراغ Connected ساخته ی Tag Heuer بروید. این ساعت نیز بر پایه اندروید Wear کار می کند و البته با iOS نیز سازگار است و به راحتی به گوشی های اپل وصل می شود. در عین گرانی، ساعت بسیار زیبا هم هست. همانطور که گفته شد پایه اصلی سیتم عامل ساعت، اندروید Wear است اما بهتر است بدانید شرکت مذکور برخی ویژگی های اضافی را برای آن تعریف کرده. سنسورهای اضافی Wifi و بلوتوث؛ همینطور مانیتورینگ باد و آب و هوا و در کنار آن فضای داخلی 4 گیگابایتی از جمله موارد قایل ذکر در این ساعت استثنایی به حساب می آیند.

این ساعت هوشمند به جای به کارگیری تراشه CPU کوالکام به اینتل رو آورده. ساعت توانایی پیشنهاد رستوران برای صرف غذا و یا حتی رهیگری بازی گلف شما را نیز دارا می باشد. البته با چنبن قیمتی ما انتظار یک ساعت فلزی را داشتیم اما ظاهرا قیمت 1500 دلاری ساعت، کفافِ بکارگیری فلز را به شرکت نداده! جالب است بدانید که اگر بعد از 2 سال از عملکرد ساعت راضی نبودید می توانید با پرداخت 1500 دلار اضافه مدل Carrera  که ظاهری بیشتر کلاسیک و سنتی دارد، را خریداری کنید.

  • سیستم عامل سازگار : iOS و اندروید
  • مانیتورینگ ضربان قلب: ندارد
  • صفحه نمایش: 1.5 اینچی؛ رزلوشن 360 در 360 پیکسل
  • زمان دوام باتری: 25 ساعت
  • مقاومت در برابر آب: حداکثر تا عمق یک متری
  • سیستم پرداخت سازگار: ندارد

علاوه بر مدل گران قیمت فوق، می توانید دو پیشنهاد دیگر را نیز در نظر بگیرید:

  • اسمارت واچ های اندرویدی هواوی با نام های Elegant (قیمت:499 دلار) که یک الگوی دندانه دار اطراف صفحه نمایش آن را فرا گرفته
  • Jewel (قیمت: 599 دلار) که سنگ های جواهر نشانی اطراف آن را گرفته. هر دو ساعت باریک و به نظر برای خانم ها طراحی شده

به نظر شما بهترین ساعت هوشمند بازار چیست؟ آیا اکنون زمان آن رسیده تا ساعت هایی با کارایی ثابت هوشمند تر از همیشه شوند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *