بهتر است بصورت سالانه در استراتژی تبلیغات ایمیلی خودتان تغییراتی بوجود آورید. باید شیوه هایی که شرکت برای بالا بردن آگاهی عمومی، پیدا کردن مشتریان و کاربران جدید استفاده می کند را ارزیابی کنید.

آیا داشبورد شما پر از KPI ها (شاخص های کلیدی عملکردها) است؟ ممکن است زیر انبوهی از ابزار های تست و سنجش گرفتار شده باشید و برای ماه ها فرصت نکرده باشید به سراغ آن ها بروید. مسئله ای که باید به آن توجه کنید این است که برنامه ی بازاریابی ایمیلی به توجه زیادی نیاز دارد و باید مطابق داغ ترین و بهترین امکانات پیش برده شود همینطور باید خیلی زود به روز رسانی شود.

بر اساس صحبت های 300 تاجر در ایالات متحده و اروپا توانستیم یک لیست جهانی از ایمیل های تبلیغاتی مناسب و نامناسب تهیه کنیم. حالا بهترین زمان است که تلاش شما برای بازاریابی ایمیلی بازسازی شوند.

جذاب: HTML

در این مورد حواشی و ویژگی های خاص ایمیل نقش مهمی بازی می کنند. در تحقیقی که انجام دادیم تاجران آلمانی معتقد بودند ویرایشگر HTML یا HTML editor مهم ترین ابزار برای بازاریابی ایمیلی است.

البته در این مورد حق با آن ها است. با وجود اینکه ایمیلی که از طریق ویرایشگر WYSIWYG طراحی می شود از طرف کاربر بیشتر مورد قبول واقع می شود، پیدا کردن کد های جدیدی که از سوی کاربر به خوبی نمایش داده نمی شوند، کار مشکلی است. به عبارتی ممکن است ایمیل در inbox فرد گیرنده به شکلی نامتناسب نمایش داده شود.

به هر حال استفاده از HTML مزایایی هم به همراه دارد به این صورت که تمام محدودیت های آن را پیش از شروع کار می دانید. به عنوان مثال گوگل تگ های CSS که در بخش بالایی و پایینی ایمیل آورده می شود را نشان نمی دهد.

اگر خودتان بصورت دستی کد های ایمیل را وارد می کنید یا یکی از اعضای گروه به خوبی با این کار آشنایی دارد بهتر است با آسودگی تمام نفس راحتی بکشید. در غیر اینصورت ابزار هایی مانند Code Academy می توانند شما را با زبان کد ها آشنا کنند.

اشتباه: فرستادن ایمیل بدون انجام آزمایش برای ریسپانسیو بودن آن ها

static.squarespace-21-520x672

امیدواریم در آینده شاهد تعداد کمتری ایمیل غیر ریسپانسیو باشیم. برای اینکه ایمیل مورد نظر پیش از فرستاده شدن به کاربر مورد آزمایش قرار نگیرد، هیچ دلیل موجهی وجود ندارد. این کار می تواند به دو طریق انجام شود.

  1. انجام کار به صورت دستی و فرستادن ایمیل به گروهی از افراد آشنا مثل همکاران
  2. استفاده از ابزار هایی مثل Litmus یا Email on Acid. اگر قصد دارید این کار را به صورت دستی انجام دهید باید اطمینان حاصل کنید که ایمیل را به تمام گیرنده های بزرگ ایمیل (جیمیل، یاهو، اوت لوک، هاتمیل، اپل میل) ارسال کنید.

همینطور ایمیل باید در ابزار های مختلف (کامپیوتر، موبایل و تبلت) بررسی شود.

در طول زمان متوجه می شوید که باید در شیوه های مجزای دسترسی به مشتری به چه صورتی ایمیل تبلیغاتی ارائه دهید. اخیرا برای اولین بار ایمیلی برای کاربران فرستادم که در بخش عنوان یک ایموجی قرار داده شده بود. سپس متوجه شدم که تمام کاربران می توانند آن ایموجی را ببینند به جز کاربران اوت لوک 2003 .

جذاب: فرستادن ایمیلی که رنگ انسانی دارد

تاجران فرانسوی برای به راه اندازی کمپین ایمیلی، شخصی سازی آن را مهم تلقی کردند. برای اینکه رقیبان را در چنگتان بگیرید و در راستای شخصی سازی ایمیل به بهترین نحو عمل کنید باید آن را تقسیم بندی کنید. گروهبندی گیرنده ها به تیم های کوچکتر می تواند به شما کمک کند که بفهمید کاربران مختلف چطور به محصولتان پاسخ می دهند. با توجه به مطالعه ی DMA که در سال 2014 انجام شد به این نتیجه رسیدند که با گروه بندی کاربران گیرنده ی ایمیل توانستند سودی که از طریق ایمیل دریافت می کردند را تا 760% افزایش دهند.

نتایج دیگری هم از این تحقیق به دست آمد.

سن: کاربرانی که در سنین 25 تا 34 قرار دارند بیشتر مایل هستند از طریق تلفن همراه به اینترنت دسترسی داشته باشند. می توانید تبلیغات را با آن ها به اشتراک بگذارید و به آن ها اجازه دهید تنها در صورتی آن تبلیغ را ببینند که به وبسایت شما وارد شوند.

علاقه: بخشی از کاربران که به صفحه ی پلاگین شما وارد شدند را جدا کنید و برای ترویج محصولات به آن ها ایمیل بفرستید.

استفاده از محصول: یکی از کاربرانی که بطور مرتب از محصولات شما استفاده می کند را شناسایی کنید و از آن ها بخواهید برای محصولات شما در شبکه های اجتماعی تبلیغات کند یا از تجربه ی خودش هنگام استفاده از محصول برای دوستان بگوید. برای این کار می توانید از توییتر استفاده کنید.

باید توجه داشته باشید باید از محتوایی که مورد استقبال کاربران قرار می گیرد برای تبلیغات گسترده تر استفاده شود.

اشتباه: فرستادن یک ایمیل به تمام کاربران

از سوی دیگر نکته ای که روز به روز کمرنگ تر می شود فرستادن ایمیل های استاندارد است. بعضی از شرکت ها به نقطه ای رسیدند که می توانند کاری کنند ایمیل تک تک کاربران باهم متفاوت باشد. Gilt و Amazon دو غول دنیای تجارت دیجیتالی هستند که بصورتی ماهرانه این کار را انجام می دهند.

در حالیکه زیر ساخت و هزینه های لازم برای این کار در دسترس همه قرار نگرفته است بهترین کار این است که از این شیوه الهام بگیریم.

اگر اول راه هستید و قصد دارید کسب و کارتان را به راه بیندازید باید گروهی منسجم از کاربران پیدا کنید و مطالب تبلیغاتی را با آن ها به اشتراک بگذارید. همینطور که شرکت شما بزرگ تر و پیشرفته تر می شود لیست کاربران را تقسیم بندی کنید. در نهایت قادر خواهید بود به شیوه ای خودکار این کار را انجام دهید.

جذاب: بررسی ایمیل ها و تهیه ی گزارش از آن ها

تاجران آمریکایی 10 درصد بیشتر از آلمانی ها و فرانسوی ها در سال گذشته ایمیل هایشان را زیر نظر گرفتند و از آن ها گزارش تهیه کردند. به نظر من بررسی ایمیل ها کار مهمی ست و باید بطور جهانی انجام شود. بررسی ایمیل ها به بازاریاب نشان می دهد که کاربران به هر نوع محتوای تبلیغاتی به چه صورتی واکنش نشان می دهد. همچنین مشخص می شود که کدامیک از مشتری ها به ایمیل اهمیتی نمی دهند و باید از لیست دریافت کننده ها حذف شوند.

نگذارید سخت کوشی شما هدر برود. به سرویسی که از طریق آن ایمیل می فرستید سری بزنید و ببینید که از فعالیت کاربران رکوردی ثبت می کند یا خیر. در غیر اینصورت می توانید از Google Analytics URL builder استفاده کنید و ببینید روی هر کدام از لینک ها چند بار کلیک می شود.

بهترین کار برای ثبت تعداد کلیک ها این است که بدانید ایمیل ها در روند بازاریابی چه نقشی بازی می کنند. آیا این کار وابستگی به دیگر کانال های شبکه های اجتماعی را بیشتر می کند؟ مشتریان مایلند از کدام روش به محتوا دسترسی داشته باشند؟

اگر از بیرون نگاه کنید و همه ی موارد را زیر نظر بگیرید متوجه می شوید که چطور باید کاری کنید که بعد از یک کلیک ساده روی ایمیل در کاربر وابستگی ایجاد کنید.

اشتباه: تست های گاه و بیگاه

mobile-web-usability-test-ab-520x289

تعداد زیادی از بازاریاب ها تست کردن را کنار می گذارند چون معتقدند این کار زمان و هزینه ی زیادی لازم دارد. ولی می توانید با قدم های کوچک شروع کنید و نتایج شگفت انگیز آن را ببینید. بعضی از سرویس های ایمیلی به ابزار تست A/B مجهز هستند و می توانید در طول تنها چند دقیقه تمام مراحل را تست کنید.

برای هر قسمت از شرکت فرضیه سازی کنید. لازم نیست هدف شما مشکل و خاص باشد، می تواند به سادگی “من فکر می کنم فرستادن ایمیل ها در ساعات شب باعث می شود تعداد کلیک ها بیشتر شود” باشد. اگر بتوانید از فرضیه ها چیز های جدید بیاموزید می توانید در هر ایمیلی که می فرستید روابطتان را بهبود ببخشید.

روش های عالی برنامه ی تبلیغات شما را به شکلی هوشمندانه بدون نیاز به سخت کوشی پیش می برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *