پس از کش و قوس و جدل های فراوان، سرانجام امسال شانزدهم آذر ماه مطابق با روز دانشجو نمایشگاه الکامپ بیستم افتتاح شد. در مراسم افتتاحیه که در غیاب وزیر ارتباطات انجام شد، آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشت که سخنرانی نکرد و از سوی دیگر محمدحسن انتظاری، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی نیز با این که در مراسم افتتاحیه حضور داشت، سخنرانی نکرد و نبود مسئولان وزارت ارتباطات در نمایشگاه نیز از سوی برخی سخنرانان مورد انتقاد قرار گرفت. همچنین با توجه به جنجال های عدم شفافیت نمایشگاه در روزهای قبل، محمدرضا طلایی، رئیس تشکل‌های IT اتاق بازرگانی ایران ‌نمایشگاه امسال را به عنوان شفاف‌ترین الکامپ از نظر مالی اعلام کرد.

وی اظهار کرد:‌ یکی دیگر از مشکلات نمایشگاه الکامپ امسال این بود که در ابتدا به شرکتها اعلام شد که شرکت‌ها نباید در طول روزهای نمایشگاه فروش داشته باشند بلکه نمایشگاه الکامپ تنها فرصتی برای معرفی خدمات است ولی طبق روال همیشه شرکت‌ها در طول نمایشگاه به فروش محصولات خود می پردازند.

جالب است بدانید که نمایشگاه الکامپ تا هفته گذشته زمان دقیق برگزاری و مجری آن مشخص نشده بود و بر این اساس شرکت کنندگان فقط 6 روز کاری زمان برای غرفه چینی و جانمایی در نمایشگاه داشتند. با این حال در نمایشگاه امسال 300 شرکت ایرانی و 20 شرکت خارجی از کشورهای چین، امارات، آلمان، ترکیه، روسیه، هند و ایتالیا در این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 16 هزار متر مربع با شعار «همه چیز، اینترنتی» در رشته های سخت افزار، نرم افزار، شبکه و امنیت، دولت الکترونیک، دانش بنیان و مخابرات حضور دارند. همچنین درطول برگزاری بیستمین نمایشگاه الکامپ دوره های آموزشی در زمینه های امنیت و شبکه های اجتماعی، کاربرد سخت افزاری نیز برگزار می شود.

ظاهرا پیش از شروع نمایشگاه الکامپ، نماینده مرکز تجارت دبی از نمایشگاه دیدن کرده و پیشنهاد داده بود که سال آینده شریک تجاری ایران باشد و این نمایشگاه را در سطح منطقه معرفی کند. در ادامه مطلب تعدادی از عکس های از روز اول نمایشگاه را می توانید ببینید.

الکامپ 2014

الکامپ 2014

الکامپ 2014

الکامپ 2014

الکامپ 2014

الکامپ 2014

الکامپ 2014

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *