مدتی بود شایعاتی در مورد همکاری دو شرکت بزرگ Uber و Spotify وجود داشت که سرانجام مدیر اجرایی شرکت Uber با اعلام این خبر در وبلاگ رسمی خود این موضوع را تایید کرد. طی توافق به عمل آمده از این به بعد مسافران می‌توانند در تاکسی تا زمانی که به مقصد می رسند به جای رادیو، از طریق اپلیکیشن اسپاتیفای به موسیقی مورد علاقه‌ی خود گوش کنند. برای فعال کردن این سرویس ابتدا باید از صفحه پروفایل Uber به اسپاتیفای وصل شوید سپس درخواست ماشین را بفرستید. اگر تاکسی شما این قابلیت را فعال کرده باشد در پایین صفحه نوار موسیقی را خواهید دید که از آن جا می‌توانید آهنگ‌های خود را انتخاب کنید.

spotify-uber

این مشارکت ابتدا خوب و منطقی به نظر می‌رسد چرا که مسافران برای تاکسی خود هزینه پرداخت کرده‌اند پس حق دارند در طول مسیر موسیقی دلخواه خود را گوش دهند. نکته‌ی بهتر این که راه‌اندازی این سرویس برای رانندگان اجباری نیست و در صورت عدم تمایل مجبور به فعال کردن آن نیستند.

اما واقعیت این است که رانندگان در واقع مجبورند این سرویس را به مسافران ارائه دهند چون در غیر صورت ممکن است امتیازی که از طرف مشتری به آن‌ها داده می‌شود تحت تاثیر نداشتن چنین قابلیتی قرار بگیرد. بنابراین کسانی که موسیقی برایشان اهمیت ویژه‌ای دارد هر چقدر هم راننده‌ی خوبی داشته باشند امتیاز واقعی را به او نمی‌دهند. علاوه بر این، احتمال این که حواس رانندگان به دلیل گوشخراش بودن بعضی آهنگ‌ها یا بلند بودن صدای آن پرت شود و در نتیجه تصادف کنند زیاد است. البته کنترل کردن صدای آن با رانندگان است اما مطمئنا آن‌ها باز هم از ترس امتیاز نگرفتن، صدا را کم نمی‌کنند که این عادلانه نیست. زیرا شرکت Uber در در مورد امتیازها بسیار سخت‌گیر است و حتی به رانندگان ۴ ستاره (از ۵ ستاره) هم اخطار برکناری می‌دهد.

اما آیا موضوعی که باید برای مسافران در اولویت باشد یک سواری امن و توام با آرامش است یا داشتن موسیقی؟ کدام یک برای رانندگان قابل تحمل‌تر است: گرفتن امتیاز منفی به دلیل نداشتن سرویس اسپاتیفای یا گوش دادن به موسیقی اجباری با صدای بلند؟

یکی از رانندگان شرکت Uber در این باره می‌گوید: «من هیچ سرویس اضافه‌ای ارائه نمی‌دهم در عوض امنیت و مصاحبت خوب با مسافران را تضمین می‌کنم که کاملا منطقی است.»

شروع این طرح از بیست و یکم نوامبر در ده شهر از جمله لندن و نیویورک می باشد که در هفته‌های آینده سایر شهرها نیز به آن اضافه خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *