جیمیل امکان ویرایش اسناد آفیس مایکروسافت را در اینباکس این سرویس را راحت تر کرده است. این امکان در واقع این شرایط را برای کاربران فراهم می سازد تا به طور اتوماتیک فایلهای خود را در گوگل درایو باز و ویرایش نمایند. گوگل در این باره در حساب گوگل پلاس خود آورده:

ما متوجه شدیم که شما به عنوان کاربر گاها با فایلهایی با فرمت های متفاوت کار می کنید، لذا ما اقدام به آپدیت و بروز رسانی زدیم تا انجام چنین کاری را برای شما تسهیل نماییم. لذا زین پس شما می توانید فایل های آفیس را راحت و از طریق بخش الحاقات ایمیل ویرایش نمایید.

edit_from_gmail-2

زمانی که یک فایل آفیس در قالب الحاقات ایمیل می شود، جیمیل کلیدی (Edit with Google Docs) را به شما ارائه می دهد که به موجب آن فایل آفیس به گوگل داک تبدیل می شود و امکان ویرایش آن فراهم می شود. این امکان برای کسانی که دسترسی به نرم افزار آفیس ندارند راه حل بسیار خوبی خواهد بود تا اسناد خود را مطالعه  و ویرایش نمایند. در کنار امکان همگام سازی این اسناد و ذخیره آنها در گوگل درایو نیز فراهم است که خود باعث می شود همکاران و یا همکلاسی ها شما نیز به آن فایل دسترسی راحتی پیدا کنند. در حال حاضر گوگل پشتیبانی از 15 فایل آفیسی از جمله، pps و ppsx را به همراه قالب های آن را فراهم نموده است. (پاور پوینت)  همچنین افزونه ای برای کروم در دسترس قرار گرفته که به کمک آن کاربران می توانند با ویرایش فایلهای Word ، اکسل ، پاورپوینت در گوگل درایو بپردازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *