نسخه‌ی گوگل نیوز برای کاربران اَندروید و آی او اِس با قالبی جدید و ساده‌تر به همراه گزینه‌هایی از قبیل ناوبری ساده، آب و هوا و … ارائه شد.

گوگل نیوز یک سرویس جمع کننده‌ی خبر رایگان است که توسط گوگل ارائه و اجرا می‌گردد. این سرویس بر اساس الگوریتم‌های خاصی خبرهای مختلف را جمع کرده و در دسته بندی‌های مختلف نشان می‌دهد. امروز گوگل در بلاگ رسمی گوگل نیوز خود، خبری مبنی بر به روز رسانی وب‌اَپ گوگل نیوز برای کاربرانی که از طریق موبایل از این سرویس استفاده می‌کنند و سیستم عامل آن‌ها “اَندروید” و “آی اُ اِس” می‌باشد ارائه کرد. نسخه‌ی جدید ظرف چند روز آینده در آمریکا ارائه می‌گردد، البته گوگل به این نکته اشاره کرده است که کاربرانش به زودی در سرتاسر جهان این به روز رسانی جدید را تجربه خواهند کرد.

برای مشاهده‌ی تغییرات کافی است با نسخه‌ی موبایل مرورگر “گوگل کروم” یا “اَپل سافاری” به آدرس news.google.com سربزنید، اگر تغییراتی مشاهده نکردید، عکس زیر تغییراتی که صورت گرفته را به وضوح نشان می‌دهد.

وب‌اَپ گوگل نیوز

بررسی تغییرات اعمال شده:

  • بهبود نمای کلی و احساس راحتی بیشتر برای خواندن و دنبال کردن موضوعات مختلف.
  • امکان سفارشی کردن وب‌اَپ بر اساس سلیقه کاربر تغییر موضوع از روشن به تیره ( همان طور که در عکس مشاهده می‌کنید) یا تغییر اندازه فونت و میزان نمایش اطلاعات برای هر موضوع که از منوی تنظیمات (سمت راست، بالا) قابل دسترسی است.
  • ناوبری ساده برای هر بخش، کافی است لوگوی گوگل نیوز (سمت چپ، بالا) را لمس کنید تا به بخش‌های مختلف (حتی بخش‌هایی که توسط خودتان ایجاد کردید) دسترسی داشته باشید.
  • یکپارچگی بیشتر با استفاده از سیستم بازخورد نظرات گوگل که از داخل تنظیمات (سمت راست، بالا) در دسترس است.

همچنین، گوگل گفت: امکانات مختلفی از نسخه‌ی رومیزی گوگل نیوز مانند ابزار آب و هوا و همچنین گزینه‌ی مطالب منتخب سردبیر آورده شد است٬ علاوه بر این‌ها پست‌های گوگل پلاس مربوط به موضوع نیز در قسمت مقاله گنجانده شده است.

این طور که مشخص است گوگل برای ارائه‌ی به روز رسانی برای آمریکا آماده شده، و انتظار چندانی نمی‌رود که این به روز رسانی تغییراتی برای مدتی داشته باشد. این جای تأسف دارد که گوگل اطلاعاتی از زمان ارائه‌ی این به روز رسانی برای کاربرانش در جاهای دیگر دنیا نمی‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *