اپل کنگره Geneva International Motor را برای معرفی سرویس جدید CarPlay  ، سرویسی که پیشتر شایعاتی درباره آن در رسانه‌ها منتشر شده بود انتخاب کرد.  این سرویس برای ارائه به رانندگانی است که می خواهند از سری گوشی های آیفون و یا محصولاتی که از iOS  بهره گرفته‌اند، در خودروهای خود استفاده کنند. CarPlay  با بروزرسانی به  iOS7  در این سیستم عامل شناخته می شود و با تمام نسخه های آیفون که دارای درگاه و یا پورت لایتینگ هستند مانند آیفون 5 و 5s و 5c قابل استفاده است. اپل می گوید دلیلی اصلی عرضه CarPlay استفاده هوشمندانه‌تر ، ایمن‌تر و ساده‌تر و حتی سرگرم کننده‌تر از محصول آیفون اپل در خودرو است.  CarPlay دقیقاً به مانند چیزی است که شرکت های رقیب مانند سامسونگ ، ال‌جی ، HTC و نوکیا با نام ها و عناوین دیگر چون Drive و یا Car mode در رابط‌های کاربری سفارشی شده گوشی های خود معرفی کردند. اما در مقیاس استفاده کنندگان سیستم عامل iOS خللی در این موضوع دیده می شد که  CarPlay در واقع پاسخ اپل برای استفاده ساده‌تر و ایمن‌تر از گوشی هوشمند ساخت خود، در خودروها است.

CarPlay

از ویژگی‌های آن آیکون‌های بزرگ موجود است که راحت قابل دسترس هستند و در لمسی بودنشان کار شما را حین رانندگی آسان‌تر می‌کنند  و دسترسی سریع شما را به سیستم ناوبری ، خدمات موسیقی و پیام رسانی تسهیل می‌کند. که شما می‌توانید از طریق تاچ  و یا از طریق منشی صوتی Siri که مخصوص اینکار تعبیه شده است آن را به  راه بیندازید. CarPlay همچنین می‌تواند مقصد شما را پیش بینی کند و با استفاده از سیستم ناوبری Siri مسیر را به شما نشان دهد و نقشه را در صفحه نمایش مخصوص خودرو نشان دهد. شما می‌توانید تجربه شنیدن موسیقی‌هایی را که در آیفون و یا در iCould ذخیره دارید را داشته باشید. حتی می توانید تجربه استفاده از اپ‌هایی چون Spotify را برای شنیدن موسیقی آنلاین را داشته باشید و یا چیزهای دیگر که به آنها علاقه دارید. کاربران آیفون علاقه دارند که همیشه اطلاعات و داده‌های گوشی‌شان در نوک انگشتانشان باشد! و CarPlay  این اجازه را به رانندگان می‌دهد تا با حداقل حواس پرتی از گوشی آیفون خود استفاده کنند. Greg Joswiak از مدیران توسعه شرکت اپل: « ما یک ترکیب شگفت انگیز را با کمک شرکای خود موسوم به CarPlay را این هفته در ژنو معرفی خواهیم کرد»

CarPlay

شرکای تجاری که او از آنها نام می برد برندهایی چون Ferrari, Volvo و Mercedes-Benz هستند که نمونه‌هایی مجهز به CarPlay را در نمایشگاه خودرو پیش رو عرضه خواهند کرد و گفته می‌شود در آینده نیز شرکای بیشتری به این طرح خواهند پیوست. در لیست تکمیلی نام شرکت هایی چون BMW, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Jaguar Land Rover, Kia, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Citroën, Subaru, Suzuki,  و Toyota دیده می شود. اعلام شده است CarPlay در برندهای ذکر شده و در مدل های 2014 آنها قابل دسترس خواهد بود که تجربه استفاده از آیفون و سیستم عامل iOS  را در خودروتان به شما می دهد. همچنین بد نیست صفحه اختصاصی CarPlay را در وب‌سایت اپل ببینید.

One thought on “CarPlay: استفاده ساده‌تر و ایمن‌تر از آی‌فون در خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *