شما اکنون می توانید از تلفن هوشمند خود برای خرید های روزمره و روشن کردن اتومبیل استفاده کنید و در آینده ای نزدیک خواهید توانست از آن به عنوان کلید اتاق هتل خود نیز استفاده نمایید.

اتحادیه هتل های زنجیره ای Starwood ایالات متحده به تازگی برنامه جدیدی بنام SPG Keyless را شروع کرده است که اجازه می دهد مهمانان در همه ی هتل های با برند Aloft, Element, W بصورت نمونه بدون نیاز به مراجعه به پذیرش هتل، به اتاق های از قبل رزرو شده ی خود با اسفاده از تلفن هوشمند خود دسترسی پیدا کنند. این قفل جدید با تلفن هوشمند میهمان از طریق بلوتوث، برای قفل کردن سریع در و باز کردن آن با یک ضربه بر روی پد تعبیه شده بر روی قفل، ارتباط بر قرار می کند.

spg-starwood-applewatch

مسافرانی که اتاق خود را از طریق درگاه رسمی آنلاین Starwood و یا از طریق تلفن رزرو کرده باشند می توانند اپلیکیشن SPG را برای اندروید و آی او اس دانلود کنند تا شماره اتاق خود را از طریق آن اپلیکیشن دریافت کنند که به محض ورود به هتل از طریق تلفن هوشمندشان وارد اتاق خود شوند. این اپلیکیشن همچنین امکان دسترسی به ورزشگاه و آسانسور هتل های دارای مکان های تعریف شده را می دهد که داشتن فقط یک کلید برای همه کار های مربوط به اتاق نگرانی هایی درباره کاهش زمان اعلام حضور و افزایش راحتی در هنگام استفاده از امکانات را مرتفع می سازد. در ویدیو زیر درباره چگونگی کار این اپلیکیشن توضیح داده شده است:

[jwplayer mediaid=”9086″]

در حال حاضر تنها یک تلفن هوشمند می تواند برای هر اتاق فعال باشد بنابراین مهمانانی که اتاق چند نفره دارند می توانند از کلید های سنتی برای دسترسی سایر افراد به اتاق استفاده کنند زمانی که صاحب تلفن هوشمند در دسترس نباشد.

Starwood قصد دارد اتاق های مبنی بر تلفن های هوشمند خود را تا اواسط 2015 با 140 خاصیت بیشتر گسترش دهد و احتمالا خواهیم دید که این قابلیت به ساعت های هوشمند مانند Apple Watch نیز آورده خواهد شد. شما همچنین می توانید انتظار پیاده سازی این چنین قابلیتی را برای هتل های بین المللی هیلتون در سال آینده داشته باشید اما ذکر نشده که چه تعداد از خاصیت های آن در ابتدا در دسترس خواهد بود.

با توجه به اینکه این قابلیت می تواند مسائل امنیتی و درست عمل کردن را همراه داشته باشد، دیگر شرکت های مهمان نواز قبل از عرضه ی چنین قابلیتی بر روی تلفن های هوشمند برا باز کردن در اتاق ها در سراسر جهان،بطور حتم به دقت آن مسائل را مد نظر قرار خواهند داد.

gt_googleplaygt_appstore

One thought on “با SPG تلفن هوشمند شما کلید اتاق هتل خواهد شد

  1. در آینده ن چندان دور از دست تموم کارت های بانکی و گواهینامه و هر کارت دیگه راحت میشیم و فقط هر جا که گوشیمونو ببریم همه چیو داریم خیلی عالی میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *