شرکت ها معمولا نیاز به مدیریت همه چیز در داخل و خارج سازمان خود دارند از جمله حسابدار، فروشنده، اپراتور و نیرو های انسانی حتی مدیریت انبار. از همین رو، صد ها ابزار و اپلیکیشن تجاری در این حوزه ها به کمک شرکت‌ها می‌آیند، یافتن چنین ابزاری که مناسب نیازهای شرکت باشد اندکی دلهره آور است.

پس چرا خود را عذاب دهیم؟ شاید بهتر باشد که خودمان اپلیکیشن تجاری متناسب با نیازهای خود را بنویسیم. پس قبل از اینکه شروع کنید به ساختن اپلیکیشن تجاری خود کنید، باید چند نکته را بدانید و در نظر بگرید تا نتیجه بهتری را در آخر برای خود رقم بزنید.

الزامات و نیاز های دقیق خود را بفهمید

shutterstock_189357167

بهترین قسمت برای شروع به آنالیز کردن و سازمان دادن این است که شما چه محتوایی را قرار است مدیریت کنید. تعیین الزمات شما برای تهیه اپلیکیشن باید با در نظر گرفتن این 3 حوزه صورت گیرد : داده ها، فرایند و مردم.
  • آیا شما میخواهید اطلاعات خرید مشتری ها را ذخیره کنید؟
  • آیا بخش های مختلف نیاز به اطلاعات مختلف دارند؟
  • آیا شما میخواهید کارهای روزانه کارکنان را مدیریت کنید یا اینکار به صورت اتوماتیک باشد؟
  • آیا شما تمایل به یک راه ساده برای همگام سازی فهرست موجودیتان با پرداخت آنلاین دارید؟
  • آیا شما میل به رسیدگی خرید ها و حمل و نقل دارید؟

دقیقا بدانید باید چه چیز هایی را جمع‌آوری کنید و چرا نیاز دارید که اهداف خود را مشخص کنید.

برنامه ریزی مناسب در این مرحله کلید موفقیت اپلیکیشن شماست. خب این بسیار مهم است که مطمئن شوید همه چیز روشن و با دقت آماده است و برای مرحله برنامه نویسی اپلیکیشن شما سازماندهی شده است.

به رو‌به‌رو نگاه کنید و یک پلتفرم درست انتخاب کنید

shutterstock_193310537

از آنجا که باید چند برنامه نویس را برای ساخت اپلیکیشن خود استخدام کنید، انتخاب پلتفرم درستی که بتواند نیاز های شما را به خوبی سازمان‌دهی کند، بسیار مهم است. اگر شما در حال حاضر زمانی را برای مشخص کردن اطلاعات فردی خود در نظر گرفته اید، شما به اهداف کسب و کارتان نیاز دارید و باید به پلتفرم انتخابیتان نگاهی بیاندازید.

  • آیا استفاده کردن و شروع کردن با آن آسان است؟
  • پشتیبانی خوب از مشتری برای کمک به شما در طول راه وجود دارد؟
  • آیا به شما احازه داده می‌شود که به راحتی و با سرعت درخواستتان را بدون نیاز به کمک گسترده در هر نوبت انجام دهید؟

علاوه بر این، قیمت کلی توسعه و حفظ برنامه خود را در نظر بگیرید، و هیچ گاه از سوال پرسیدن نترسید – آن چیزی که شما نمی‌دانید، ممکن است در بلند مدت شما را آزار دهد- به همین خاطر صفحات قوانین و شرایط را نگاه کنید و درباره قیمت آینده آن آزادانه سوال بپرسید.

در نظر گرفتن و پیش بینی ویژگی های و مزایای اضافی

shutterstock_15822100

نه تنها شما باید نیاز های اپلیکیشن خود را امروز پیش‌بینی کنید، شما باید هرگونه مزایا و یا ویژگی هایی که دوست دارید آن را داشته باشید را نیز پیش بینی کنید که باعث پیشرفت در شرکت شما میشود و نیاز هایتان را گسترش خواهد داد.

  • آیا اپلیکیشن شما Mobile Friendly است یا یک نسخه موبایل جدا دارد؟
  • میتواند مناسب نیاز های شما و شرکتتان باشد؟
  • آیا شما به بخش ها و مزایای جدید بدون هزینه اضافی دسترسی دارید؟

اگر شرکت شما پیشرفت کند، اپلیکیشن آن نیز باید با آن پیشرفت کند. اپلیکیشن شما باید به اندازه ی کافی انعطاف‌پذیر باشد که مسئولیت رسیدگی به پیشرفت خودش را در هر شرایطی از کسب و کار به عهده بگیرد و شما نمیتوانید وقت زیادی را صرف انتظار برای درست کردن خرابی ها کنید.

مطمئن شوید که شما دارای ایده ای کامل درباره انتظارات خود و اینکه چطور میتوانید با این پلت فرم پیشرفت کنید، هستید.

قبل از شروع به ساختن

بررسی کنید که کسب و کارتان چگونه کار میکند؟ تمایل دارید اپلیکیشن‌تان چه کاری را انجام دهد؟ چه نوع داده های را باید ذخیره کنید؟ چه پلت‌فرم (بستر) ای برای اجرای آن نیاز است؟ وبه طور کلی نیازهای آینده و مزایایی که اضافه خواهد شد را باید پیش بینی کرد، این ها موارد حیاتی برای بررسی قبل از شروع به ساخت اپلیکیشن محسوب می‌شوند.‌

اگر شرکت شما خودش را پیدا کرده و تمایل به ساختن یک اپلیکیشن برای نیاز های کسب و کارش دارد، کمی وقت برای برنامه ریزی و دوراندیشی بزارید تا بتوانید اپلیکیشن خود را موفق بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *