به نظر می رسد که گلکسی S6 تقریبا توانسته است از شر DNA گلکسی S5 و ماقبل آن، نجات یابد! احتمالاً از ظاهر و مواد تشکیل دهنده گوشی شوکه شوید اما علاوه بر آن سامسونگ تصمیم به غیر قابل جا به جا کردن باتری نموده و درگاه میکرو SD را نیز به منظور کاهش ضخامت گوشی به طور کامل حذف کرده است. اگرچه این دو ویژگی از کارهایی است که بسییاری از شرکت ها انجام می دهند با این حال سامسونگ همواره به سخت جانی و مقاومت در برابر حذف این دو ویژگی مشهور بوده که البته این سرسختی به انتهای خود رسیده. ظاهراً سامسونگ به سمت تغییرات گام برداشته.

از بسیاری جهات سامسونگ چاره ای جز تغییر در رویه خود نداشت: یکی از این جهات عدم فروش مناسب گوشی گلکسی اس5 بود که یک شکست تاریخی برای محصولات سامسونگ محسوب می شد. در واقع با این رویداد سامسونگ متوجه شد رویه تکراری گوشی هایش خریدار ندارد و باید به فکر تغییر بود! فلزی کردن شاسی دور گوشی و همینطور به کارگیری اندروید آبنبات چوبی با تاچ ویزی سبک تر، از جمله اقدامات ابتدایی بود که سامسونگ روی S6 لحاظ کرد. بسیاری از کاربران سری گوشی های S3 و S4 و به خصوص S5 از رویه پلاستیک سازی سامسونگ گلایه و شکایت می کردند و این خود نیز نقطه ضعفی از سامسونگ در برابر سری گوشی های فلزی آی فون محسوب می شد جدای از اینکه ارتشی از گوشی های چینی ارزان قیمت و با کیفیت، همچون لنوو، هواوی و زیاومی سامسونگ را تعقیب می کردند. به عنوان یک خوش شانسی ظاهراً این گوشی اندرویدی توانسته گوشی تمام استیل HTC One m9 را از نظر ویژگی های بهتر، دوربین قوی تر و عمر باتری بهتر، پشت سر بگذارد.

سوالی که اینجا مطرح می شود این است که آیا گوشی جدید به آن میزان رخ و مشخصات جالبی دارد که بتواند ضعف فروش نسل قبلی گلکسی را مرتفع سازد؟ بدون شک پاسخ آری است! دنباله روی سامسونگ از اپل در راه اندازی پرداخت موبایلی است. سامسونگ همچنین تصمیم گرفته تا شانس پردازنده ساخت خود یعنی اگزینوس را در مقابل کوالکوم اسنپدارگون 810 که در اکثر گوشی های رده بالای اندرویدیی بکار گرفته می شود را امتحان کند. در کنار این موارد در گلکسی S6 قابلیت شارژ وایرلس باتری امکان پذیر شده و گوشی، سازگاری کاملی نیز با واقعیت افزوده سامسونگ موسوم به Gear VR دارد. دو ویژگی که به هیچ وجه در آی فون و یا M9 نخواهید یافت. همچنین این شرکت کره ای توسعه ویژگی های دوربین، که معمولاً در گوشی های اندرویدی رقیب دیده نمی شود را ادامه داده. تنها خطر واقعی که پیش روی گلکسی اس 6 قرار دارد، حذف درگاه میکرو SD و همچنین جداناپذیر ساختن باتری است که ممکن است طرفداران این دو ویژگی را نسبت به ساخته جدید سامسونگ نا امید نماید.

گلکسی S6 و گلکسی S6 Edge: دو دستگاه از یک خانواده

این دو گوشی به جر برخی جزئیات در ظاهر، اختلاف دیگری از نظر سخت افزار و مصالح سازنده ندارند. از این اختلافات می توان به لبه های صفحه های نمایش در Edge اشاره کرد که بر روی لبه های گوشی سراریز شده است. باتری Edge نزدیک به 50 میلی آمپر بیشتر است و ضخامت بیشتری نیز نسبت به S6 دارد، با این حال عجیب است که بدانید S6 سنگین تر از Edge است. رنگ بندی بکار گرفته شده در هر دو گوشی ثابت است – طلایی، مشکی، سفید، یاقوتی – که درخشندگی بسیاری زیبایی را از خود ساطع می کنند بخصوص سایه ای مشکی رنگ در پشت گوشی نمایان است که بطور دیوانه کنندگی زیبایی بی حد و حصری را فریاد می زند:

گلکسی S6
جدول ابعاد و وزن

طراحی: ادغام فلز و شیشه و حذف پلاستیک

ظاهراً گلکسی S6 توانسته از شر پلاستیک در امان بماند! پلاستیک نقش مهمی در صنعت گوشی سازی سامسونگ بازی می کند اما سوالی که همیشه کاربران از خود می پرسیدند این بود که چرا باید بابت این همه پولی که خرج یک اسمارت فون می کنند یک دمپایی پلاستیکی عایدشان شود! ظاهراً سامسونگ این شکایات را شنیده چرا که شاسی فلزی به همراه محافظ شیشه ای گلوریا گلاس 4 در پشت و جلوی گوشی این اسمارت فون را در برابر 5 نسل قبلی خود به یک پادشاه بدل ساخته. واضح است که هیولای جدید سامسونگ متفاوت از قبل است و آن را می توان پاسخی در خور به طرفداران سامسونگ دانست که در طول این سالها از هیچ اصرار و خواهشی دریغ نکردند تا دستان پلاستیک پسند سامسونگ را با مصالح دیگر آشتی دهند! البته اینکار سامسونگ را نمی توان صرفاً بخاطر مشتری دانست. کاهش فروش سامسونگ در گلکسی S5 زنگ خطری برای این شرکت بود که احتمالاٌ باعث تغییر رویه این شرکت شد. می توان گفت این تغییر رویه در کار سامسونگ قابل پیش بینی بود چرا که فریم فلزی در نوت 4 و گلکسی های میان رده همچون گلکسی آلفا که بعد از گلکسی اس 5 معرفی شدند، بکار گرفته شد. این شرکت حتی پروژه های گلکسی A5 و A3 که به طور کامل فلزی هستند را دنبال کرده است.

گلکسی S6 گلکسی S6 گلکسی S6

از نظر ظاهری همان چهره آشنای سری گوشی های سامسونگ به چشم می آید. گوشه های گرد در بالا و پایین و دو طرف صاف و کشیده. کلید پاور و اسلات نانو سیم کارت در قسمت راست گوشی جا گرفته اند و سمت چپ، میزبان کلیدهای کاهنده و افزاینده صدا است. پورت شارژ میکرو USB و جک هدفون در قسمت زیرین گوشی قرار گرفته اند  که دقیقاً در آی فون 6 نیز شاهد چنین ترکیب بندی هستیم! کلید مرکزی Home به همراه کلیدهای منو و بازگشت همچنان جایگاه قبلی خود در زیر صفحه نمایش را حفظ کرده اند. ویژگی جذاب جدید این امکان را به شما می دهد تا با دوبار تپ کردن بر روی کلید هوم، دوربین را در هر زمان که خواستید فراخوانی کنید حتی زمانی که گوشی قفل است. سامسونگ اسکنر اثر انگشت را فراموش نکرده و این بخش را نیز تقویت کرده، که می تواند تاثیر قابل توجهی در تامین امنیت باز کردن گوشی داشته باشد. این تقویت شامل حذف کشیدن انگشت بر روی کلید Home است به این ترتیب که به مانند آی فون کافی است انگشت خود را روی این کلید نگه دارید که باعث سرعت و راحتی بیشتر در استفاده از این سنسور می گردد.

گلکسی S6 اگرچه ضد آب نیست و هیچ استانداردی در این باره اخذ نکرده با این حال می تواند تا حدودی در برابر آب از خود محافظت کند

در پشت گوشی دوربین 16 مگاپیکسلی (همان دوربین نوت 4) قرار دارد که فلاش LED و سنسور پیگیری ضربان قلب را در کنار خود دارد. در قسمت فوقانی گوشی، IR بلستر قرار دارد که پرتوهای مادون قرمز را ساطع می کند که معمولاً برای تبدیل کردن گوشی به یک ریموت کنترل به کار می آید. یک نکته منفی در مورد دوربین، بیرون زدگی آن است که علاوه بر لکه پذیر شدن لنز، آن را در برابر خطرات ناشی از افتادن تهدید می کند.

گلکسی اس 6 بسیار ظریف تر و نازک تر از آن چیزی است که در عکسها می بینید خصوصاً وقتی در مقام مقایسه با گلکسی اس 5 بر آییم. این نازکی لبه ها در Edge بیشتر به چشم می آید. بدلیل لبه های صاف S6 نگه داری آن در دست کمی سخت از آی فون 6 است با این حال نباید فراموش کرد که آی فون اندازه 4.7 اینچی دارد و اس 6 برابر 5.1 اینچ اندازه دارد. در کل می توان گفت گوشی جدید سامسونگ شباهت خارق العاده ای به محصول اپل دارد و نمی توان آن را انکار کرد و زمانی که آنها را در کنار یکدیگر قرار دهید بیش از پیش به شباهت آنها و تقلید از آی فون پی می برید این تقلید را می توان نشانه نا امیدی عمیق در سامسونگ دانست که به مانند بسیاری از شرکت های چینی راه کپی برداری را در پیش گرفته است. سامسونگ حتی به ایرفون نسل آینده اپل مسوم به EarPod نیز رحم نکرده و کپی برداری از آن را نیز با وقاحت هر چه تمام تر عملیاتی کرده است!

گلکسی S6
سمت راست EarPod اپل است

 صفحه نمایش با کیفیت خیره کننده

اگرچه سامسونگ تصمیم گرفته تا اندازه 5.1 اینچی نسل جدید گلکسی S خود را افزایش ندهد با این حال این شرکت رزلوشن صفحه AMOLED (امولد) را به 2560 در 1440 پیکسل یا همان کیفیت 2K افزایش داده است که تراکم پیکسلی برابر 577ppi را سبب می شود که در حال حاضر بهترین تراکم بازار را ارائه می کند. با این تفاصیل بهتر است سوالی از خودمان بپرسیم، آیا واقعاً چنین حدی از کیفیت توسط چشمان انسان قابل شناسایی است و آیا چنین کاری ارزش از دست رفتن و مصرف بیش از حد باتری و انرژی را دارد؟ برای پاسخ به این سوال یک گوشی آی فون با تراکم پیکسلی 326ppi  و همینطور اکسپریا زد 3 با تراکم 424ppi را شانه به شانه گلکسی S6 قرار دادیم و بعد از استریم ویدئو، زوم در نوشته ها و مشاهده عکس های HD تنها با نگاه کاملاً کج شده تفاوتی بسیار بسیار بسیار اندک میان انها مشاهده کردیم. در جریان بخش ویدئو قدرت کیفیت صفحه نمایش S6 در برابر اکسپریا زد 3 وضوح و اشباع بیشتری داشت اما هر دو آنها در مقابل آی فون 6 عملکرد پایین تری در نمایش ویدئو داشتند. در کل می توان گفت تشخیص این چنین حدی از کیفیت چندان قابل شناسایی با چشم نیست و تنها بر روی کاغذ یک ویژگی برتر برای سامسونگ محسوب می شود.

گلکسی S6 گلکسی S6 گلکسی S6

سیستم عامل و نرم افزار

 برای سالیان متمادی تاچ ویز به عنوان رابط کاربری ثابت سامسونگ محسوب می شد که به لطف نرم افزارهای از قبل نصب شده سنگینی خاص خود را داشت و حتی باعث کند شدن گوشی می شد. در این گوشی ظاهراً سامسونگ تصمیم گرفته است تا طرحی ساده تر را برای تاچ ویز دنبال کند و با عملکردی عاقلانه سعی کرده تمام نرم افزارهایی را که در سالهای اخیر ساخته روی گوشی نصب نکند! مراحل نصب اپ نیز به لطف آموزش های اندروید آبنبات چوبی بسیار ساده است. خاصیت دو پنجرگی تاچ ویز همچنان فعال است با این تفاوت که دیگر لازم نیست تا اپ های منتخب را از صفحه پاپ آپ انتخاب کنید بلکه به عنوان یک ویژگی دائم می توانید از آن بهره ببرید. امکان کوچک سازی و جا به جایی این پنجره ها نیز وجود دارد.

دیگر حالت ها شامل، حالت خصوصی، مسدود سازی تماس، ایزی مود، و حالت مزاحم نشوید (Do Not Disturb) و همینطور ویژگی های حرکتی همچون Direct Call و همینطور Smart Stay تاچ ویز را همراهی می کنند. حالت کودکان یا Kids Mode اپ های موجود در Galaxy Apps را از دست کودکان مخفی می کند.

چند پوشه از همان ابتدا نظر کاربر را به خود جلب می کنند که شامل سرویس ها و اپ های گوگل، مایکروسافت (شامل وان درایو و اسکایپ و … )، پوشه سامسونگ و شبکه های اجتماعی است. جالب است بدانید رنگ این پوش ها را نیز می توان تغییر داد. اپ های سامسونگ شامل Milk و S Health و S Voice است که پاسخی به iTunes Store و Apple Health محسوب می شود. برای دریافت اپ های بیشتر باید از طریق Galaxy Essentials و Galaxy Gifts (هدایای گلکسی) اقدام به دانلود نمایید. یکی از این هدایا Fleksy است که یک کیبرد جایگزین است که برای تمام گوشی های S6 قابل استفاده است. برخی اپ های از قبل نصب شده به راحتی قابل غیر فعال سازی هستند اما قادر نخواهید بود تا به طور کامل از شر انها خلاص شوید. اندروید 5 به طور معمول چنین اجازه ای به شما می دهد اما سامسونگ ظاهراً علاقه ندارد تا اپ های از قبل نصب شده را پاک کنید.

سامسونگ اشاره ای به میزان حساسیت صفحه نمایش نکرده اما ظاهراً این صفحه نسبت به صفحه های قبلی، حساسیت فراتری دارد مثلا می توانید با ناخن خود در سطح صفحه پیمایش نمایید هر چند روی کلیدهای نرم افزاری اینکار جواب نداد. استفاده از دستکش نیز روی صفحه امکان پذیر است. در برخی از والپیپرهای نصب شده روی گوشی اندکی افکت های پارالاکس دیده می شود که با جا به جایی در صفحه و یا چرخش آن، این افکت های قایل مشاهده هستند که زیبایی بی نظیری به صفحه می بخشند.

اسکنر اثر انگشت آن صرفاً برای باز کردن گوشی به کار نمی آید در واقع می توان به کمک آن پرداخت از طریق سامسونگ پی (Samsung Pay) که در آمریکا و کره جنوبی فراهم است استفاده کرد. در همین حال امکان استفاده از سیستم پرداخت گوگل با کمک NFC وجود دارد که تنها با نصب اپ گوگل والت و روشن کردن NFC می توان پرداخت ها را تحت شبکه گوگل پیش برد.

گلکسی S6گلکسی S6 گلکسی S6 گلکسی S6

دوربین

 دوربین 16 مگاپیکسلی اثر تازه سامسونگ، به طور مشخصی از قاب پشتی گوشی بیرون زده و از نظر کیفیت همان کیفیتی را در خود دارد که پیشتر در نوت 4 دیدیم. سامسونگ در گلکسی S6 لنز دوربین را از f/2.2 به f/1.9 ارتقا داده است که خود به معنای کیفیت بهتر عکس برداری در تاریکی است. دو مدل گوشی S6 و S6 Edge هر دو نسل دومی از گوشی های ساموسنگ محسوب می شوند که مجهز به تثبیت کننده اوپتیکال تصویر هستند که می تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش اثر لرزش عکس داشته باشد. ویژگی جدید HDR بصورت اتوماتیک کار می کند لذا نیاز نیست که برای بهبود عملکرد آن عکس برداری را متوقف و مشغول تنظیمات شوید. در واقع این ویژگی به طور خودکار میزان رنگ  و سفیدی تصویر را تنظیم می نماید. در قسمت جلویی گوشی نیز شاهد بکار گیری دوربین 5 مگاپیکسلی هستیم که برای گرفتن سلفی های عریض تر و همچنین عکس برداری بهتر در مناطق کم نور پیشرفت قابل توجهی کرده است. به مانند آنچه که در نوت 4 تعبیه شده، در این گوشی نیز تنها با تپ کردن (زدن آهسته با انگشت) بر روی سنسور پشت گوشی می توانید دوربین جلو را وادار به عکس برداری کنید! همچنین امکان دانلود جداگانه ی مدل های عکس برداری دیگری از سامسونگ وجود دارد. اپ اصلی عکس برداری به نظر شفاف و ساده می آید که دلیل اصلی آن احتمالاً اندروید 5 است. در این اپ و در قسمت چپ و راست صفحه افکت های مختلف و تایمر و همینطور تنظیمات را می بینیم که با کاوش در آن می توانیم مواردی همچون اتو فوکس و یا کنترل صوتی را فعال کنیم. کلید Mode شش ویژگی افکت دار مختلف را همچون پاناروما و اسلو موشن را ارائه می کند. حالت Pro نیز اجازه تنظیمات حالت عکس برداری مارکو و یا تعادل رنگ سفید را فراهم می کند. ویژگی Virtual Shot برخی افکت های گیف (Gif) عجیب و غریبی را پیش روی کاربر می گذارد که فکر نمی کنم کسی بخواهد از آنها استفاده کند!

کیفیت دوربین

ظاهراً دوربین آی فون 6 و گلکسی S6 تعادلی عمیق را در بحث دوربین ما بین یکدیگر ایجاد کرده اند با این حال تفاوت هایی در چگونگی نمایش رنگ و اکسپوز وجود دارد از طرفی هر دوی این دو گوشی در بحث دوربین بهتر از M9 هستند. برای اکثر دوربین های گوشی های هوشمند عکس برداری در فضای باز و روشن، بسیار بهتر از عکس برداری در فضای بسته و تاریک تر است نمونه هایی از عکس برداری خارج و داخل:

گلکسی S6 گلکسی S6

سلفی نوعی عکس برداری محسوب می شود که می بایست دارای حجم مناسب و در عین حال با کیفیت، برای ارسال در شبکه های اجتماعی باشد در مورد گلکسی S6 ظاهراً نتیجه سلفی ها تحسین برانگیز است چه در فضای بسته و چه در فضای باز. عکس برداری دوربین جلو با یک لنز عریض 5 مگاپیکسلی انجام می گیرد که بر روی کاغذ به مانند بسیاری از گوشی های یکسال اخیر است. جزئیات عکس ها مشهود بوده و خبری هم از دستکاری اتوماتیک عکس های سلفی نیست. دوربین های سامسونگ هنوز هم با حالت شب و نور کم مشکل دارد با این حال پیشرفت قابل توجهی در این مساله حاصل شده اگرچه که نباید انتظار معجزه در این خصوص را داشت. (عکس برداری در فضای بسته:)

گلکسی S6

فیلم برداری بطور پیش فرض با کیفیت 1080p انجام می شود که می توانید آن را با کیفیت 60 فریم بر ثانیه با کیفیت 2560 در 1440 پیکسل و یا کیفیت فوق العاده اولترا HD با رزلوشن 3840 در 2160 جا به جا نمایید و یا گزینه های با کیفیت کمتر را انتخاب نمایید. از کیفیت فیلم برداری نمی توان هیچ انتقادی کرد بخصوص در مواقعی که سر و صدای محل فیلم برداری بیش از حد بالا می رود در واقع حین فیلم برداری صدا و نویز اطراف به طور چشمگیری کاهش یافته و صدای سوژه های فیلم دست بالا را در فیلم برداری خواهد داشت.

عملکرد و کارایی

برای اولین بار است که سامسونگ قصد کرده است که پردازنده خانگی اگزینوس هشت هسته ای را جایگزین نهایی پردازنده های ساخت کوالکوم کند. در واقع سابق بر این شرکت سامسونگ گوشی های خود را در دو مدل اگزینوس (برای آسیا) و کوالکوم اسنپدراگون (امریکا و اروپا) تولید می کرد. حال به نظر می رسد اعتماد به نفس این شرکت کره ای به حدی رسیده است که اگزینوس را در تمام مدل های گلکسی S6 چه در آسیا و چه اروپا و آمریکابکار گیرد. در حالی که سامسونگ از اگزینوس بهره گرفته، شرکت های رقیب همچون اکسپریا Z4 از اسنپدارگون 810 استفاده کرده اند.

شرکت ها به خوبی می دانند چگونه سخت افزارها را تنظیم نمایند تا بهترین نتایج در بنچ مارک ها بدست آید! پس هر رقمی که در بنچ مارک ها بدست می آید آش بیش از حد شور شده است! و نباید خیلی فریب آنها را خورد. (مشخصات گوشی و بنچ مارک چند گوشی در مقایسه با گلکسی S6: )

گلکسی S6

گلکسی S6در خلال بازی ها و اجرای اپ ها، گلکسی S6 و آی فون 6 و نوت 4 بازی Real Racing 3 را بخوبی اجرا کردند با ابن حال به نظر می رسید آی فون 6 اجرای روان تری دارد که ممکن است نتیجه ای از صفحه کوچکتر آی فون 6 باشد. البته در تست دیگر برنامه گوگل ارث نیز در آی فون سریع تر و بهتر اجرا شد و عملکرد روان تری داشت.

گلکسی S6 گلکسی S6  گلکسی S6 گلکسی S6

عمر باتری

گلکسی S6 دارای یک باتری 2550 میلی آمپری و S6 Edge باتری 2600 میلی آمپری است که هر دو، باتری کوچکتری نسبت به گلکسی اس 5 با 2800 میلی آمپر ظرفیت، داشتند. در تست پخش ویدئو این باتری چیزی در حدود 12.4 ساعت دوام آورد که چند ساعت بیشتر از نتایج حاصله در HTC M9 است (9 ساعت). با این حال این میزان همچنان از S5 با 15 ساعت و 18 دقیقه عقب تر است. به طور معمول و استفاده حداقلی، این باتری در قبال وب گردی، چکینگ ایمیل، آپلود عکس و پست در شبکه های اجتماعی و استفاده از گوگل مپ حدود یک روز دوام می آورد که البته در خلال زمان و طول عمر، میزان تخلیه باتری سریعتر هم می شود. در کل می توان گفت گلکسی S6 گوشی ای نخواهد بود که با یک بار شارژ کردن در طول روز نیازهای شما را برطرف کند. ویژگیِ بد این باتری غیر قابل تعویض بودن است با این حال شارژ وایرلس آن احتمالاً می تواند نقیصه ظرفیت کم را تا حدی برطرف کند به این معنا که در مواقع عدم نیاز می توانید آن را بصورت بی سیم شارژ کنید. از طرفی خاصیت quick-charging یا همان شارژ سریع باعث می شود در خلال یکساعت تا 70 درصد از ظرفیت باتری پر شود در کنار اینها خاصیت اولترا پاور سیوینگ (ذخیره انرژی) می تواند در مواقع کمی درصد باتری به داد ما برسد!

وای فای و LTE و کیفیت تماس

گلکسی S6 بدون شک از شبکه پر سرعت LTE بهره می گیرد. وای فای آن نیز از پروتکل 802.11 a/b/g/n/ac پشتیبانی می کند. عملکرد گوشی در تماس نیز چیز جادویی ندارد و به مانند گوشی های معمول بازار، عملکردی مناسب دارد و نقصی همچون عدم شفافیت در آن دیده نشد. اسپیکرهای گوشی نیز به اندازه کافی قدرت دارند و قدرتی بیش از آن نباید مورد نیاز باشد. محض احتیاط در کنترل صدای گوشی بخشی برای افزایش صوت در تماس ها تعبیه شده است.

نتیجه گیری: بهترین تلفن اندرویدی تا به امروز

سامسونگ گلکسی S6 را می توان رقابتی ترین گوشی اندرویدی تا به امروز دانست. پرازنده اگزینوس آن احتمالاً یارای رقابت با کلواکوم اسنپدراگون 810 را دارد. کیفیت عکس برداری در هر دو مدل S6 و S6 Edge عالی و تحسین بر انگیز است بویژه وقتی عکس برداری در فضای آزاد صورت گیرد. خبری هم از سلفی های سامسونگی در این گوشی نیست و عکس های سلفی بدون دستکاری و روتوش خاصی، به طور طبیعی گرفته می شوند. این گوشی سابقه بد نسل های خود در مورد پلاستیکی بودن که شکایت همه را در پی داشت، ندارد و از نظر ظاهری با آن رنگ بندی ها جالب و سایه های مشکی در رنگ ها، زیبایی بی نظیری را از خود بروز می دهد. اگرچه شاید نداشتن اسلات مموری خارجی و یا غیر قابل تعویض بودن باتری کمی نگران کننده باشد اما ویژگی های دیگر این گوشی هر کسی را به خرید گلکسی S6 ترغیب می کند.

گلکسی S6

محاسن

  • طراحی فلزی – شیشه ای زیبا با رنگ بندی مناسب
  • بهبود عملکرد اسکنر اثر انگشت
  • دسترسی آسان به دوربین و عکس برداری سلفی راحتر
  • بهره گیری از تاچ ویز اندروید 5

معایب

  • حذف قابل تعویض بودن باتری و اسلات مموری کارت
  • عملکرد باتری ضعبف تر از مدل های پیشین
  • شبیه سازی بیش از حد به آی فون 6

2 thoughts on “فرزندان جدید سامسونگ: گلکسی S6 و S6 Edge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *