چرا همواره بعد از تولید گوشی های جدید سامسونگ این جمله تکراریِ بهتر بودن آی فون، نسبت به گلکسی را می شنویم!؟ آیا واقعا دستی پشت کار است تا همه از برتری آی فون نسبت به سامسونگ سخن بگویند؟

سامسونگ گلکسی اس 7 با داشتن دوربین دوال-پیکسل و باتری با طول عمر بالا، صفحه نمایش منحنی وار مفید در مدل اج و… اسمارت فونی است که شاید فکر کنید باید آن را تیر خلاصی به پیکره آی فون به حساب آورد؛ اما آی فون 6S و 6S پلاس هم با به رخ کشیدن زیبایی و لوکس بودن خود امکاناتی را عرضه می کند که در گلکسی اس 7 نظیر آن یافت نمی شود.

البته در این مرحله که می خواهیم برتریِ آی فون به گلکسی جدید را مطرح کنیم لازم می دانیم که متذکر شویم گلکسی اس 7 هم برتری هایی نسبت به آی فون دارد که در مقالات بعدی به آنها خواهیم پرداخت. شما با قیاس این دو مقاله و امکانات معرفی شده، بسته به نیاز و مواردِ استفاده خود، می توانید بین این دو گوشی یکی را انتخاب کنید. در ادامه مطلب موارد برتری آی فون با ذکر توضیحات و عکس های لازمه، لیست شده است:

1- 3D Touch

 صفحه نمایش جدید آی فون با تکنولوژی جدیدی عرضه شده که نسبت به فشار،  واکنش هایی از خود نشان می دهد. مثلا اگر انگشت خود را بر روی یک اَپ نگه دارید، مانند کلیک راست کامپیوتر عمل کرده بطوریکه زیر منوهایی باز می شود که برخی عملیات های مهم آن اپ را لیست می کند. یا مثلا اگر روی لینکی که در ایمیلتان آمده فشار را نگه دارید، می توانید در پنجره باز شده بدون اینکه از اپ خارج شده و به مرورگر بروید، نیم نگاهی به وبسایت بیندازید (لینک را ببینید). در واقع این ویژگی می تواند در از دست رفتن زمان صرفه جویی کند. یک مثال ساده از مدیریت زمان با این ویژگی، این است که اگر روی اپ دوربین فشار را نگه دارید می توانید مدل عکس برداری که می خواهید انجام دهید را همان موقع از زیر منوها انتخاب کنید و زحمتِ اینکه ” ابتدا وارد اپ شوید و بعد منوی تنظیمات را باز کنید و حال به دنبال حالت مورد نظر خود بگرید” را به خود راه ندهید.

parsish-new-psd-image

3D Touch در اپ های نیتیو مفید تر هم می شود. (اپ Native به اپ هایی اطلاق می شود که شرکت سازنده، خود آنها را در ساختار سیستم عامل بکار گرفته و به اصطلاح جزیی از سیستم عامل محسوب می شوند). در اپ های ثالث نیز این ویژگی در برخی اپ ها تعریف شده؛ مثلا در Flickr نه تنها اجازه می دهد با نگه داشت فشار بر روی عکس های کوچک، نمایی بزرگ تر از آنها را مشاهده کنید، همچنین می توانید با انگشت خود از خاصیت اسکرولینگ برای به حرکت درآوردن عکس ها بهره ببرید.

  این ویژگی جای کار دارد و در آپدیت های بعدی سیستم عاملِ iOS، حتماً ویژگی بیشتری به 3D Touch اضافه می شود که آن را لذت بخش تر از دستگاههای اندرویدی می کند.

2- Live Photos

ثبت ویدئوی کوتاه در لحظه ی وقوع رویدادهای مهم، می تواند بوسیله ی Live Photos تحقق یابد. در واقع Live Photos این امکان را برای شما فراهم می آورد تا چند ثانیه ای کوتاه یک صحنه را به صورت متحرک عکس برداری کنید. بصورت پیش فرض مدت ذخیره عکس متحرک برای دوربین جلو و عقب 1.5 ثانیه است. جالب است بدانید شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک و حتی سرویس جدید گوگل فوتو، قابلیت تشخیص و پخش Live Photo را دارند.

live-photos

3- عدم وجود Bloatware

Bloatware در اصطلاح به اپ هایی گفته می شود که شرکت های سازنده گوشی های هوشمند و اغلب گوشی های اندرویدی آنها را به زور به کاربران غالب می کنند! و با نصب آنها روی گوشی، عذابی الیم را گریبان گیر کاربر و گوشی می کنند. این اپ ها که تعدادشان هم معمولاً کم نیست ممکن است سبب کاهش سرعت سیتم عامل شوند. با خرید گلکسی S7 با خیل عظیم اپ های از قبل نصب شده روبرو می شوید که البته همه آنها هم بد نیستند مثلاً اکثر سرویس های گوگل چیزهایی هستند که ما در هر گوشی ای که دستمان به آن برسند، آنها را نصب می کنیم!

بنا به گزارش سایت فون آرنا گلکسی اس 7 دارای بیش از 8 گیگابایت Bloatware است در واقع برای ورژن 32 گیگابایتی، تنها 21 گیگابایت فضای خالی باقی می ماند. البته گوشی های دیگری در بازار هستند که وضعشان از گلکسی اس7 بدتر است و ممکن است تا 12 گیگابایت هم Bloatware داشته باشند.

no-bloatware

4- آپدیت زود به زود

یکی از برتری های غیر قابل انکار محصولات آی فون، پشتیبانی قوی آن است. گوشی های 4، 5 سال پیش اپل نیز همچنان با ورژن های جدید iOS آپدیت می شوند در حالی که محصولات سامسونگ به طور معمول از عدم هرگونه آپدیت پایداری رنج می برند. تا بحال گزارشی از هیچ یک از پرچم داران سامسونگ به گوش ما نرسیده که حاکی از آپدیت آنها برای دو سال پیاپی باشد. اگر شک دارید از کاربران گلکسی S6 سوال کنید! سامسونگ قبلا اعلام کرده بود که S6 جدید را از ماه فوریه 2016 با اندروید مارشمالو عرضه کرده این در حالی است که اندروید M ماههاست روانه بازار شده. از طرفی آمار نشان می دهد که تنها 2.3 درصد از کاربران اندروید از مارشمالو استفاده می کنند! این واقعیت، گواه آن است که اصولاً آپدیت کردن اندروید بطور کلی سخت و طاقت فرسات حال اگر این کار به عهده سامسونگ گذاشته شود که دیگر هیچ!

Faster-OS-Updates

 5- هماهنگی بیشتر دستگاههای اپل محور

 کارهایی که دستگاههای اپلی در ارتباط با هم انجام می دهند خارق العاده است. زمانی که گوشی را به مک بوک خود وصل می کنید می دانید که عکس های گوشیتان با نرم افزار عکس دسکتاپ سینک شده و عکسها به مک بوکتان نیز می روند. ویژگی Handoff این امکان را به کاربر می دهد تا تا هر چیزی را از طریق نقشه (Maps) به اسناد وب پیج و هر چیزی دیگری انتقال دهد. iClloud هم سرویس ابری بی نظیر اپل است که در تمام دستگاههای اپلی هماهنگ و با دقت سرویس دهی می کند. همچنین می توان تکست ها و مسیج ها را بدون هیچگونه اپ اضافی در کامپیوتر اپلی خود دریافت کرد. حس تنها ماندن در جزیره ای دور افتاده حسی نیست که از گوشی آیفون به کاربر منتقل شود و ارتباط تنگاتنگ دستگاههای اپلی تضمینی است بر این موضوع.

applewatch-ios

6- عملکرد هماهنگ با ساعت اپل

قطعا یکی از قابلیت های ساعت اپل اتصال آن با دستگاه موبایل شماست که البته این گوشی باید آی فون باشد. البته شما می توانید ساعت های هوشمند دیگری را به آی فون خود متصل کنید مثلا موتو 360 و یا Gear S2 بخرید اما اگر بدنبال اپل واچ هستید بهتر است که به سراغ گوشی متناسب با آن حرک کنید. از طرفی ساعت هوشمند اپل به لحاظ داشتن قابلیت هایی چون پرداخت و همینطور ساپورت همه جانیه در بحث اپ ها و … گزینه مناسب تری برای خرید، نسبت به سایر اسمارت واچ هاست ؛ که این خود دلیلی می شود بر خرید آی فون!

در نهایت می توان اینگونه استنباط کرد که اگرچه موارد فوق، شاید برای برخی خیلی مهم به نظر نرسند اما برای افرادی از جمله خودِ من آپدیت و بروز بودن سیستم عامل از اهمیت ویژه ای برخوردار است که متاسفانه با داشتن یک گوشیِ سامسونگی اصولاً چنین خواسته ی من هیچگاه به عمل نزدیک هم نمی شود! بالبته سایر موارد – از نظر من- چندان هم مهم نیستند، اما هستند کسانی که هر یک از عوامل فوق را دلیل بر انتخاب آی فون معرفی کنند.

9 thoughts on “6 دلیل که آی فون 6S بهتر از گلکسی S7 است

  1. فرنیان گفت:

    الان دیگه واقعا انتخاب بین گوشی های هوشمند سخت شده. تمامی گوشی ها الان قابلیت های نزدیک به هم دارند و از لحاظ قیمتی هم نزدیک به هم اند. اما اون چیزی که میتونه یک کمپانی رو برنده این رقابت کنه بازاریابی و برندینگ بسیار خوبه که اپل از همه بهتره در این باب.

  2. علی گفت:

    اپل برند مخبوبیه و در برتر بودن آی فون شکی نیست اما به نظرم دو شرکت کره ای ال جی و سامسونگ توی دو سال احیر پرچمدارهای باکیفیتی تولید کردن که زنگ خطری برای آی فون به حساب میاد

  3. امید گفت:

    خیلی نقد ناقصی بود تنها موردی که قبول دارم 3d touch اپل هست سر مورد سه و چهار هم میشه بحث کرد ( اگر گوشی رو روت کنی راحت به تمام نسخه های اندروید میشه آپگرید و دون گرید کرد همچنین کلیه برنامه های پیش فرض رو میشه حذف کرد. همچنین این گوشی از رم ساپورت میکنه پس صد درصد تو بخش حافظه از آیفون بهتره). مورد دو رو با برنامه های اندروید میشه درست کرد. مورد پنج و شش هم واقعا چرت و پرت هست. فقط آیفون میتونه با آیفون اتصال برقرار کنه این مشکل برای اندروید نیست. این نشون میده اپل چقدر برای کنترل بازار محدودیت رو دستگاه هاش قرار داده

    1. وحید گفت:

      سرطان کبد هم مشکلی نیست جانم، فقط لازم از یک فرد سالم پیوند بزنن. این چه جوابی بود شما به این مقاله دادی ؟ روت کردن یکی از بیخودترین کارهایی هست که انجام میشه و اندرویدی رو که همینجوری هم مشکل امنیتی داره تبدیل به یک ابکش واقعی میکنه. بقیه پاسخهایی که دادی هم منطقی نداشت. بدون شک در اکثر موارد اپل بهتر هست ، اون موردی هم که به تمسخر گرفته بهش میگن یکپارچه بودن محصولات یک شرکت که نشانی بر تمرکز و حرفه ای بودن تیم تحقیق و توسعه این شرکت محبوبه. بزرگترین نقطه ضعف اپل قیمت اون هست که بدون شک کمی دفاع از اون رو سخت میکنه. نقاط ضعف دیگری هم داره که در مقایسه با نقاط ضعف گوشی های اندرویدی خیلی به چشم نمیان

      1. اگر اطلاعات فرد از سیستم عامل اندروید خوب باشه و بتوانه بعد از روت کردن فریز کنه خیلی از موارد امنیتی بهتر هم خواهد شد .

  4. سئو سایت گفت:

    100% آیفون بهتره شکی نیست ولی خب تو ایران از نرمالش گرونتره

  5. با سلام
    آیا از زمان بندی تکنولوژی های این چنینی که در این مقاله توضیح دادید برای ورود به ایران مطلعید؟
    چون قطعا تأثیر آنها بیشتر از هر حوزه ای در بازاریابی خواهد بود

  6. آیفون قیمتهاش بالاتر از گلگسی هست… بعضی گوشی ها پول مارکشون رو میخورند گلگسی نسبت به قیمتش امکانات خوبی داره.

  7. مدل لباس گفت:

    دلیل های به جایی بود. اینکه آیفون کیفیت بالاتره شکی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *