فرمت PDF علی رغم پرکاربردی بودن همواره تا حدودی کاربران را به زحمت انداخته! پیدا کردن یک اپ مناسب مرتبط با کاربرد مورد نیاز شما شاید خیلی هم آسان نباشد اما قطعا لپ های خوبی در این باره ساخته شده و مشکل همه ما پیدا کردن انهاست برخی از این اپ ها اختصاصا برای خواندن و برخی دیگر برای ساخت فایلهای PDF بکار می آیند. اهمیت PDF ها زمانی بر ما مسلم تر می شود که بدانیم فایلی با این فرمت در دستان ماست و ما باید آن را برای کسب و کار خود مطالعه و یا ادیت نماییم. همکنون نیز بسیاری فرم ها در این قالب تهیه می شوند و فقط با یک اپ مناسب می توان آنها را پر کرد.

لذا چند نرم افزار مشاهده و ویرایش PDF به شما معرفی می شود که اکثرا رایگان هستند اما چند مورد با مصرف دوگانه (رایگان و پولی) نیز معرفی می گردند و البته لینک دانلود آنها نیز در پایان هر اپ قرار داده شده است.

 چگونه از گوگل پلی (Goolge Play) دانلود کنیم؟

دانلود از گوگل پلی یک کابوس برای ما ایرانیان محسوب می شود اما هستند شرکت های سازنده گوشی های هوشمند که گوشی هایشان توسط گوگل تایید نمی شود و کاربران آنها نیز اجازه استفاده از گوگل پلی را نمی یابند لذا نرم افزاها و روش های گوناگونی ابداع شده  تا موجب سهولت دانلود از گوگل پلی شود. یکی از این روشها که چندین بار توسط من تست شده (مترجم) سایت Evozi است که علاوه بر ارائه موتور تحت وب برای  انتقال اپ ها ، امکان دانلود نرم افزارها را با افزونه کروم نیز مهیا نموده است. برای استفاده کافی است به این صفحه رفته و آدرس لینک صفحه اپ مندرج در گوگل پلی را در قسمت Package name or Google Play URL وارد کرده و سپس Genaret Download link را بزنید و سپس از لینک بیرون آمده اپ را دانلود کنید.

اگر مصرفتان بالاست پس بهتر است افزونه آن را برای کروم از این بخش دانلود کنید تا راحتر بتوانید اپ ها را دانلود نمایید.

همچنین برای راحتی کاربران ما لینک دانلود از کافه بازار را نیز برای برنامه ها ارائه می‌کنیم.

Adobe Reader

یکی از بهترین و قدیمی ترین گزینه های پیش رو برای خواندن فایل های PDF به صورت رایگان٬ نرم افزار ادوبی است. با نگاهی به خصوصیت آن، ادوبی به بهترین شکل ممکن تمام ویژگی های استاندارد برای ارائه مطالب PDF را دارد و بسیاری از ویژگی ها می تواند در کسب و کارتان به شما کمک کند و ما به شما توصیه می کنیم از آن بهره گیرید.

Adobe-Reader-screenshot

ادوبی قادر به اجرای فایل های PDF است ، اما احتمالا شما برای کسب و کار خود نیاز به چیزی فراتر از یک ریدر (خواندن فایل ها) دارید. این برنامه امکان حاشیه نویسی مختصر را به شما می دهد اما اگر شما می خواهید فایل PDF را ویرایش نمایید، می توانید آن را به دیگر فرمت ها تبدیل کنید و با دیگر اپ های مورد نیاز آن فرمت، ویرایش را دنبال کنید.

gt_bazaargt_googleplay

AnDoc

انداک به طور رایگان٬ نیاز شما را در دو فرمت برطرف می کند ، این برنامه می تواند علاوه بر باز کردن فایل های PDF ، فایل های فرمت DjVU را نیز باز کند. این برنامه اساساً برای قرائت ایبوک ساخته شده است ، این برنامه ویژگی های خاص زیادی برای کار روی فایل های مذکور ندارد ، پس اگر فقط بدنبال خواندن ایبوک هستید و یا به یک قرائت گر DjVU نیاز دارید این اپ می تواند نیاز شما را مرتفع سازد.

AnDoc-screenshot

 اما اگر برای کار حرفه ای و بیزنس خود به یک اپ پر قدرتمند تر نیاز دارید پس باید بدنبال اپ دیگری بگردید.

gt_googleplay

CamScanner

برنامه مورد علاقه من! رایگان ولی پولی! این برنامه کمی متفاوت از دیگر اپ هاست. این اپ بطور سنتی قادر به وارد کردن فایل های PDF به برنامه نیست بلکه بوسیله دوربین آن می توانید گوشی را به یک اسکنر اسنادی تبدیل کنید که آن اسناد را به صورت PDF در گوشی شما ذخیره می کند. این شیوه برای مواقعی که نیاز است اسنادی را ایمیل نمایید بسیار بکارتان می آید. شما می توانید در اولین باری که اسناد اسکن شدند و وادر اپ شدید اقدام به حاشیه نویسی در اسناد کنید و انها را به هر جا که لازم است ایمیل و ارسال کنید.

camscanner-screenshots-120515

به نظر من منصفانه بخواهیم قضاوت کنیم این برنامه بسیار خوب و عالی است و به کمک آن حتی امکان فکس فایل ها نیز میسر است (این بخش نیاز به خرید دارد) قبل از خرید تست کنید که اپ بکار شما می آید یا نه. این اپ بصورت رایگان نیز در دسترس است اما برای استفاده کامل از ان باید سالانه 50 دلار پرداخت کنید.

gt_bazaargt_googleplay

KingSoft office

به طور تکنیکی بخواهیم بگوییم این اپ مجانی٬ بیشتر یک آفیس است اما دارای برخی ویژگی هایی است که مشخصاً که بر کار روی PDF متمرکز است. شما می توانید اسنادی را که با این برنامه باز می کنید را در قالب pdf ذخیره نمایید ( در واقع به کمک آن می توانید فایل PDF بسازید ) و همین برنماه نیز می توانید این اسناد را باز و حتی پرینت بگیرید.

kingsoft_office

ویژگی های بیشتری برای PDF را نمی توان در این اپ یافت و اگر شما ساساً فقط به یک ریدر نیاز دارید کینگ سافت یکی از بهترین گزینه های پیش روی ما محسوب می شود. این برنامه شامل بخش های آفیسی نیز هست که باعث می شود با یک تیر دو هدف را نشانه گرفت.

gt_bazaargt_googleplay

MuPDF

متاسفانه از آخرین آپدیت این اپ رایگان ولی شاهکار زمان زیادی می گذرد اما خدا رو شکر! که آخرین آپدیت این برنامه بسیار عالی بوده است. این برنامه بیشتر اپی پایه ای برای نمایش اسناد PDF است. این اپ فایل های PDF را سریع و شفاف باز می کند و ویژگی هایی چون پر کردن فرم های در قالب PDF و حاشیه نویسی اسناد را به شما می دهد.

MuPDF-screenshot

 این برنامه همچنین از گوگل کلود پرینت نیز ساپورت می کند که امکان پرینت تحت وب را در سراسر دینا را به شما می دهد. در نهایت استفاده از ان رایگان است و نمی توان با وجود این امکانات از نبود برخی دیگر گله و شکایت کرد، اما به نظر من به عنوان یک ریدر رایگان بهترین گزینه ای است که می توانید به آن دل ببندید!

gt_googleplay

PDF Reader

همانطور که از نام آن مشخص است وظیفه آن خواندن اسناد PDF است، و یک از دارندگان ویژگی های متعدد برای استفاده حرفه ای در کسب و کارهای مختلف است و یکی از بهترین اپ های خواندن ایبوک هاست. این برنامه ویژگی های متعددی همچون روشنایی ، اسکرول اتوماتیک ، پشتیبانی از دیکشنری پشتیبانی از TTS و دیگر ویژگی های مفید برای خواندن یک کتاب الکترونیکی.

PDF-Reader-screenshot

 ویژگی هایی چون حاشیه نویسی در PDF و پر کردن فرمها از دیگر قابلیت های این برنامه تخصصی و حرفه ای است.

gt_googleplay

Radaee PDF Reader

این برنامه نیز برای قرائت PDF مفید و کارساز است و تنها دارای تعداد بسیار بسیار کمی مورد و ویژگی پایه ای است که برخی از آنها در موارد و اپ های دیگر موجود نیست. Radaee در بخش پشتیبانی از زبان ها در وضعیت بهتر از میانگین موجود قرار دارد.

Radaee-screenshot

این برنامه رابط کاربری و ظاهر ساده ای دارد اما ویژگی جالب و انیمیشن ورق زدن کتاب را ارائه می دهد که یک ویژگی منحصربفرد در این برنامه است که باعث می شود نام این اپ را در ذهن خود نگاه داریم.

gt_googleplay

SmartQ Reader

این برنامه نیز یکی از برنامه های گمنام و البته عالی در مبحث PDF است. این برنامه توانسته است رتبه 4.5 را در گوگل پلی بدست آورد و دارنده بیشترین ویژگی هایی است که از یک اپ ریدر PDF انتظار دارید از جمله این قابلیت ها می توان به حاشیه نویسی ، اضافه کردن متن و حتی امکان ترسیم نیز فراهم آمده است.

SmartQ-screenshot

 همچنین به کمک ان می توانید فرم های PDF را پر نمایید. این برنامه همچنین دارای قابلیت غیر معمول همگام سازی با کینگ سافت است و در نهایت نیز بصورت رایگان از لینک زیر قابل دانلود است.

gt_googleplay

برخی نرم افزارهای غیر رایگان نیز در این حیطه فعالیت می کنند که دارای رتبه های عالی در گوگل پلی هستند و شاید شما بخواهید آن ها را خریداری نمایید الیته ناگفته نماند که در برخی سایت های ایرانی و روسی می توان این اپ را بصورت کرک شده دانلود نمایید!

Foxit MobilePDF

شاید نام برنامه را شنیده باشید و یا حتی آن را در سیستم دسکتاپ خود بکار بگیرید. این نرم افزار با سرعت باورنکردنی فایلهای PDF را باز می کند ، اما در بخش اپ اندرویدی ، این نرم افزار مشخصاً برای خواندن ایبوک ها بکار می آید اما دارای قابلیت های محدودی نیز برای کاربران حرفه است.

foxitmobilepdf

حاشیه نویسی های مهم ، ساین کردن pdf ها و همچنین ویژگی منحصر به فرد کلود است که امروزه نیز خیلی بکار می آید و باعث می شود بتوان هر فایل pdf را در هر کجا و با هر نوع سیستم عاملی بالا آورد و از آن استفاده کرد اما به نظر قیمت 9.99 دلاری آن کمی زیاد است بخصوص وقتی که آن را با نرم افزارهای رایگان قیاس می کنید.

gt_bazaargt_googleplay

ezPDF Reader

این برنامه به مانند adobe reader است و در استفاده های کاری و مرتبط با کسب و کار مفید است. بر خلاف ادوبی ، این اپ دارای قابلیت های مخصوص به خواندن فایل هاست.

ezpdfreader

یکی از ویژگی های آن FormFiller است که امکان پر کردن فرمها را در قالب PDF می دهد . پشتیبانی از epub ، پشتیبانی از مولتی مدیا pdf است. البته این برنامه بصورت رایگان در دسترس است اما برای استفاده کامل از قابلیت های آن باید 3.99 دلار خرج کنید.

gt_googleplay

One thought on “معرفی بهترین اپلیکیشن‌های PDF اندرویدی

  1. ali cheraghi گفت:

    سلام،

    در کدام یک از این اپلیکیشن ها یا اپلیکیشن های دیگر امکان جستحوی کلمات فارسی در فایل های PDF فارسی وجود دارد؟

    با تشکر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *