لپ تاپ ها و هایبریدهای با صفحه نمایش 13 اینچی، پیشتر با محصولاتی همچون مک بوک ایر اپل با وزن 1.3 کیلوگرم و همچنین یوگا پرو 3 لنوو با 1.2 کیلوگرم، مسیر باریک و سبک شدن را آغاز کرده اند. اما به نظر لنوو به سبکی بیش از این نظر داشته لذا به معرفی سری LaVie Z اقدام نموده که وعده لپ تاپ تاشو 13 اینچی با وزنی کمتر از 700 گرم و لپ تاپ با استایل یوگا (چرخش 360 درجه)، 900 گرمی را داده است. به ادعای لنوو این لپ تاپ و هایبرید های سبک، کم وزن ترین لپ تاپ های جهان محسوب می شوند که باعث تغییر عمده در انتظارات ما از یک PC قابل حمل خواهند شد.

p1040018-670x375

LaVie Z در واقع دستگاهی حاصل از مشارکت لنوو با NFC و از سال 2011 تا کنون است. بر اساس این مشارکت دو شرکت به طراحی و فروش رایانه های شخصی با برند NFC در بازار ژاپن اقدام می کردند. این سیستم جدید اولین محصول مشارکتی بین این دو شرکت است که در خارج از ژاپن عرضه و معرفی می گردد و البته تغییرات اعمال شده بر روی محصولات لنوو بوده. همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، مدل LaVie Z در دو نسخه لپ تاپی و هایبرید معرفی گردیده که مدل لپ تاپی HZ550 و مدل هایبرید HZ750 نامگذاری شده اند. وزن این سیستم های جدید به لطف شاسی منیزیم و لیتیوم تا پنجاه درصد سبک تر از آلومینیوم شده است با این حال مقاومت این بدنه به اندازه آلیاژ منیزیم به کار گرفته شده در آن سخت و قابل اعتماد است.

lenovolaviez-2-650-80

مدل هایبرید HZ750 دقیقاً همان استایل یوگا را حفظ کرده است و کاربر قادر خواهد بود به راحتی با تا زدن صفحه کلید به پشت صفحه نمایش به عنوان یک تبلت از آن استفاده کند با این حال مدل HZ550 به صورت لپ تاپی سنتی ظاهر شده و تا 180 درجه باز می شود. بر طبق اعلام سازنده، مدل هایبرید باتری با ظرفیت 44 وات ساعت دارد (برابر 9.5 ساعت دوام باتری) با این حال مدل لپ تاپی ظرفیتی کمتر و برابر 29.6 وات ساعت را دارا می باشد. (برابر 6 ساعت دوام باتری) اگرچه این میزان ظرفیت باتری احتمالاً مدت زمان بهره وری و استفاده از لپ تاپ را کاهش می دهد با این حال ظاهراً یک لپ تاپ 700 گرمی ارزش آن را دارد تا با چنین باتری هایی کنار بیاییم و با برخی تنظیمات کاهنده مصرف انرژی، صابون لپ تاپ سبک تر را به تنمان بمالیم!

lenovolaviez

بر خلاف محصولاتی همچون Samsung ATIV Book 9 که از پردازنده های سری M اینتل که نیازی به فن ندارد، استفاده کرده اند، لنوو ترجیح داده تا از مدل فول Core i5 و یا Core i7 استفاده نماید. مدل هایبرید تا حدودی بیشتر از مدل تاشو، کارآمد طراحی شده مثلا در طراحی صفحه نمایش آن از فن آوری IGZO (ایندیم گالیوم زینک اکسید) به جای LCD های سنتی بهره گرفته شده. سایر مشخصات آن ها شامل 128 گیگابایت هارد SSD و تا 8 گیگابایت رم و همینطور وای فای 802.11ac و دو پورت USB 3.0 و همینطور پورت HDMI کامل است.

p1040016-533x400

علی رغم سبکی بیش از حد، کیبورد مدل LaVie Z به هیچ وجه به کیبوردهای به کار گرفته شده در لپ تاپ های لنوو شبیه نیست هر چند که باید تاکید کنیم این کیبورد به اندازه کافی برای تایپ راحت هستند اما به هیچ وجه نماینده کیبوردهای لنوویی نیستند. قیمت این سری جدید از خط تولید لنوو، شاید کمی شما را نا امید کند که چنین سیستم هایی را به زودی در آغوش بگیرید! مدل لپ تاپی یا همان HZ550 از 1299 دلار قیمت گذاری شده اند و هایبریدها (HZ750) از 1499 دلار بر چسب قیمت خورده اند. هر دو مدل دستگاه تا ماه می در آمریکا در دسترس خواهند بود اما در ژاپن عرضه این محصولات حداکثر تا پایان بهار 2015 به طول خواهد انجامید. در کل می توان بکار گیری پردازنده های فول Core i5 و یا i7 و همینطور سبکی این سری را نقاط قوت و گرانی بیش از حد و عمر کم باتری و عدم استفاده از کیبورد لنوویی را نقاط ضعف این لپ تاپ دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *