لپ تاپ جدید MSI موسوم به GT80 Titan SLI دارای صفحه نمایشی 18.4 اینچی بوده که به دو GPU انویدیا در طرح بندی SLI مجهز گردیده که چهار هارد SSD و یک هارد یک ترابایت 7200rpm آن را به جانوری غیر قابل کنترل در اجرای بازی های رایانه ای بدل ساخته اند. چیزی که در این لپ تاپ شاخص است، استفاده از کیبورد مکانیکی در آن است. قیمت این لپ تاپ اما با شروع از 3200 دلار حیرت و تحسین ما از این لپ تاپ را به سردردهای مکرر تبدیل می کند! این لپ تاپ با ارزش که در CES 2015 به نمایش در آمده بود، قرار است تا در سال جدید وارد بازار گردد.

طراحی

لپ تاپ GT80 Titan SLI واقعاً زیبا و خیره کننده است، علاقه MSI به بکار گیری فلز آلومینوم به رنگ مشکی براش خورده در این لپ تاپ نیز به خوبی مشهود است که در درب تیتان، براش خورده بودن آن مشهود است. طرح اژدهای بالای کیبورد و لوگو و نوار قرمز رنگ روی بدن واقعاً هر بیننده ای را به تحسین آن وا می دارد. MSI اولین تولید کننده لپ تاپ بازی با کیبورد مکانیکی است و این کیبرد مکانیکی در انتها و در مرز لبه ی نوت بوک قرار داده شده و در ادامه آن فضایی خالی و طولانی (بین کیبورد و صفحه نمایش) وجود دارد که نقش اژدها که جزئی از لوگوی MSI است در آن نقش بسته و با وجود این قاب بزرگ لپ تاپ وزنی برابر 4.5 کیلوگرم پیدا می کند و با ابعاد 45.72 در 33 میلی متر و ضخامت 4.82 میلی متر، این لپ تپ همچنان سبک تر از Alienware هجده اینچی است. MSI به نظر در ساخت این لپ تاپ هوای مشتریان خود را داشته و آینده را برای آنها در نظر گرفته است، در واقع کاربران می توانند هر گاه نسل بعدی GPU انویدیا وارد بازار شد آن را با این نسخه تعویض نمایند.

five_pictures4_3333_20141224101735

صفحه نمایش

کمی نا امید کننده است که همچین غولی! به جای صفحه نمایش 4K یا حداقل 2K از صفحه نمایش فول HD با رزلوشن 1920 در 1080p بهره ببرد. با تمام این حرفها مهارت MSI در بکار گیری صفحه نمایش با این کیفیت و به این بزرگی قابل انکار نیست. این صفحه از نظر رنگ بندی و غناء و دقت چیزی کم ندارد و می توان واژه فوق العاده را بدون درنگ برای آن بکار برد. زاویه دید گسترده این پنل نمایشی به راحتی تا 3 نفر را که در کنار هم نشسته اند پوشش می دهد. در کل اگرچه صفحه نمایش 1080p آن دوست داشتنی است اما امیدواریم که MSI به فکر تولید تیتان هایی با صفحه 4k یا حداقل 2k باشد چیزی که در مدل GT60 Dominator Pro شاهد آن بودیم.

five_pictures2_3333_20141224101715

کیبورد و تاچ پد

در همکاری با SteelSeries، شرکت MSI از سویچ MX Cherry Brown در زیر بنای کیبورد این لپ تاپ استفاده کرده است.

MX Cherry Brown msi

نور پس زمینه قرمز رنگ چشم نوازی با لمس شگفت انگیز کلیدهای کیبورد، شما را هیجان زده خواهد کرد، که باید آن را مدیون سویچ قهوه ای آن دانست. اکثر لپ تاپ های بازار دارای سویچ های آبی رنگ هستند اما کیبوردهای مکانیکی (قهوه ای) این لپ تاپ حس خوبی را به انگشتان شما منتقل خواهد کرد. این اولین تولید صفحه کلید مکانیکی در بازار نیست اما این لپ تاپ اولین نوت بوک گیمینگ با این نوع صفحه کلید است. در لپ تاپ تیتان تاچ پد به گوشه سمت راست منتقل شده و این تاچ پد ظاهری بلند و باریک دارد که برای پیمایش صفحات وب و کار در ویندوز 8 ایده جالبی به نظر می رسد. چیز دیگری که در این لپ تاپ جالب به نظر می رسد استفاده از صفحه کلید اعداد دیجیتال است که بر روی تاچ پد شکل می گیرد. این صفحه کلید اعداد دیجیتالی با نور قرمز کوچکی بر روی تاچ پد شکل می گیرد و به محض فشردن Num Lock مجددا شاهد بازگشت به حالت تاچ پد خواهیم بود.

msi tochpad

 پورت و مشخصات سخت افزاری

تیتان از نظر سخت افزاری حرف ندارد! نسخه نمایشی که در این نمایشگاه بکار گرفته شده بود دارای پردازنده 2.8 گیگاهرتزی اینتل Core i7 4980 HQ با 24 گیگابایت رم است. از آنجا که قرار است این لپ تاپ قاتل تمام لپ تاپ های بازار باشد! MSI در بکارگیری هارد، شکی به خود راه نداده و از 4 هارد SSD بصورت سوپر RAID و یک هارد یک ترابایت با دور سرعت 7200rpm استفاده کرده که با دو GPU مدل Nvidia GeForce 980M با 12 گیگابایت VRAM شاهکاری بی نظیر به نام تیتان خلق شده. از نظر پورت هم، لپ تاپ مجهز به 5 پورت USB 3.0، یک کارت خوان 3 در یک، HDMI و 2 پورت مینی DisplayPorts و جک هدفون و میکروفون و S-PDIF است. این شاهکار MSI دارای یک رایتر بلوری نیز هست.

five_pictures5_3333_20141224101735

جمع بندی

MSI GT80 Titan سایه بزرگی بر صنعت لپ تاپ های سری گیمینگ ایجاد کرده است. سخت افزار حرفه ای بکار گرفته شده در آن کاملاً سطح بالاست و از طرفی امکان تغییر GPU آن نیز فراهم است که می تواند انتظارات مشتریان را در حوزه ساخت لپ تاپ ها بالا ببرد. بکارگیری صفحه کلید مکانیکی برای گیمرها یک اقدام انقلابی در لپ تاپ محسوب می شود که باعث جذب این دسته از کاربران به محصول MSI می شود. MSI با صرفه جویی در تعداد کلیدها، از یک صفحه کلید دیجیتالی اعداد بهره گرفته که بر روی پد موس لپ تاپ شکل می گیرد. با اطمینان می توان گفت که MSI تمام تلاش خود را بکار گرفته است تا محصولی را ارائه دهد که ارزش 3799 دلاری که خرجش می شود را داشته باشید. باید دید که این انقلاب ایجاد شده در لپ تاپ های بازی در آینده چگونه توسط صنعت لپ تاپ سازی بازی ها پاسخ داده می شود و چه شرکت هایی تلاش خواهند کرد تا بر دستان MSI بلند شوند.

five_pictures3_3333_20141224101735

One thought on “نگاهی به خدای خورشید MSI: لپ تاپ GT80 Titan SLI

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *