اگر اهل بازی‌های موبایل باشید بدون شک بازی معروف فلپی برد را به خاطر دارید؛ این بازی سلانه‌سلانه راه خود را به پلتفرم موبایل اندروید و iOS باز کرد و دیری نپایید که عنوان اعتیادآورترین بازی موبایل را از آن خود کرد؛ اما به‌همان نحوی که پاورچین پاورچین راه خود را به آی‌تیونز و گوگل‌پلی باز کرده بود،‌ همانطور بی‌سر و صدا از این فروشگاه‌ها حذف شد.

دان گویین (Dong Nguyen)،سازنده این بازی معروف، مدعی شد به دلیل اینکه بازی ساختِ وی بسیار اعتیادآور بوده است،‌ این عنوان محبوب را از فروشگاه‌های بزرگ اپلیکیشن‌ حذف کرد؛ اما همان زمان وعده بازگشت فلپی‌برد را داده بود و از قرار معلوم دوباره شاهد بازگشت این عنوان محبوب با تغییرات جزئی هستیم.

این‌بار فلپی‌برد راه خود را به فروشگاه اپلیکیشن‌های آمازون باز کرده است و کاربران از طریق آمازون فایر تی‌وی می‌توانند به انجام این بازی اعتیاد آور بپردازند. ناگفته نماند که اسم بازی به فلپی‌برد خانواده تغییر پیدا کرده است، با این حساب افراد خانواده به صورت چند نفره می‌توانند با یکدیگر به رقابت بپردازند.

بعید می‌دانیم در ایران فردی باشد که از فایر‌ تی‌وی آمازون استفاده کند اما به هرترتیب آمازون این بازی پرطرفدار را برای دانلود در فروشگاه‌ اپلیکیشن‌های خود قرار داده است، جالب اینجاست که این بازی تنها با سِتاپ‌باکس فایر تی‌وی سازگاری دارد و حتی گوشی‌های فایرفون که به تازگی از جانب آمازون عرضه شده‌اند از این بازی بی‌نصیب مانده‌اند، گوشی‌های اندرویدی هم که مدت‌های زیادی است حسرت فلپی‌برد را می‌کشند.

نسخه اصلی فلپی‌برد در زمان حضور در فروشگاه‌های آی‌تیونز و گوگل‌پلی روزی حدود ۵۰ هزار دلار برای سازنده این عنوان درآمد کسب می‌کرد اما آمازون دست و دلبازی به خرج داده و نسخه فلپی‌برد خانواده را به صورت رایگان در اختیار دارندگان آمازون فایر تی‌وی قرار داده است.
در مجموع باید گفت که انتشار ناگهانی فلپی‌برد برای فایر‌ تی‌ویِ آمازون نوید عرضه مجدد این بازی پرطرفدار را برای سایر سیستم‌عامل‌های موبایل می‌دهد.

One thought on “بازگشت فلپی برد

  1. تعریف فلپی رو خیلی شنیدم ولی هیچوقت موفق یه بازی کردنش نشدم. حالا شاید بتونم نسخه قبلی یا این نسخه‌اش رو بازی کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *