ظاهراً عمر اسکنر اثر انگشت در گوشی های هوشمند به سر رسیده است!  بیش از یک قرن است که امکان برداشت اثر انگشت از یک سطح فیزیکی همچون لیوان آب امکان پذیر است. حال کار به جایی رسیده است که گروهی از هکرها اعلام کرده اند که توانایی کپی اثر انگشت را از طریق عکس پیدا کرده اند. با توجه به اظهارات Chaos Computer Club (گروهی که سال گذشته ادعا کرد که توانسته است سنسور اثر انگشت تاچ آی دی را هک کند) این امکان وجود دارد که از عکس های انگشتان و همینطور نرم افزارهای تجاری در دسترس بتوان یک نمونه کپی از اثر انگشت را بازسازی کرد. از لحاظ تکنینکی سارقان و هکرها می توانند با این متد قفل آی فون و دیگر فن آوری های محافظتی با این شیوه را بشکنند. این گروه در مجمع سالانه خود در هامبورگ آلمان مدعی شد تنها چیزی که برای اینکار کافی است یک دوربین استاندارد عکاسی به همراه نرم افزار VeriFinger است که به کمک آن اقدام به ایجاد کپی از اثر انگشت می نماییم.

این گروهی عکسی را از انگشت وزیر دفاع آلمان، von der Leyen را به نمایش گذاشت و در ادامه عکس های بیشتر و از زوایای دید مختلف را نیز به دید عموم در آورد. هکر Jan Krissler معروف به Starbug در بخش خبری آلمان به این موضوع اشاره می کند که ممکن است زین پس مقامات مجبور به استفاده از دستکش در کنفرانس های مطبوعاتی خود باشند. در واقع این موضوع ممکن است برای مقامات سیاسی و نظامی و افراد مشهور مشکل ساز باشد اما نیاز دارد که دست این هکرها به ابزار و تجهیزاتی که نیاز به اثر انگشت دارند ، برسد اما با این حال بسیار سخت است که تصور کنیم فردی، از طریق شبیه سازی اثر انگشت مورد تهاجم هکرها قرار گیرد.

کنفرانس هکرها آلمان

با این وجود کارشناسان معتقدند که ساخت یک کپی از اثر انگشت، یک کار زمان بر و البته دشوار است بویژه اینکه نیاز است تا عکس برداری های دقیقی از انگشست شست طرف مقابل (یا هر انگشت دیگری) گرفته شود. البته باید توجه داشت که هیج متد امنیتی عالی و کامل نیست و هر کدام مشکل خود را دارند اما موضوع آنجا اهمیت پیدا می کند که مثلا در Apple Pay احراز هوست از طریق اسکنر اثر انگشت انجام می شود که می تواند مشکل ساز گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *