شرکت تخصصی امنیت رایانه سیمانتک می گوید که محققان آنها یک نرم افزار مخرب پیچیده بر روی رایانه های شخصی ویندوز در سراسر جهان، که به نظر می رسد برای جاسوسی و جمع آوری داده ها مورد استفاده قرار گیرد کشف کرده اند.

«رجین» نام این ابزار تروجانی است که بین سال های 2008 و 2011، و دوباره از سال 2013 سیستم کامپیوتری چندین سازمان و افراد را آلوده کرده است.

این پژوهشگران افزودند که در رجین به نظر می رسد که در یک عملیات جاسوسی در حال انجام آن دوره استفاده شده است، تا حدودی اکثر آلوده شدن سیستم ها در روسیه و عربستان سعودی بوده و بقیه موارد اهداف در کشورهای مختلف از جمله مکزیک، هند، افغانستان و ایران قرار گرفته. نکته جالب توجه این است که آمریکا و چین در لیست کشورهای آلوده شده تا کنون نیستند.

 محققان سیمانتک می گویند رجین با تلاش قابل توجهی برای نامحسوس کردن آن توسعه داده شده و همین مورد باعث سخت شدن تشخیص، پیگیری و درک فعالیت هایش شده، تا آنجا که دلیلی برای باور دولتی بودن آن به وجود آمده، اما این مسئله را دقیقا مشخص نیست که کدام کشور ممکن است در پشت پرده این تلاش ها باشد تلاش باشد.

این تیم همچنین می گوید: بد افزار رجین هنوز ممکن است قسمت های کشف نشده و قابلیت ها و نسخه های مختلفی داشته باشد، و آنها درباره تحقیقات و اتفاقات آتی وبلاگ خود را به روز می کنند که شما می توانید در وبلاگ سیمانتک بیشتر در مورد در رجین بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *