گروه آزمایشگاهی SEL که سابقا صفحه نمایش 6 اینچی را برای نوکیا را اجرایی نموده بودند حال با یک صفحه نمایش جدید به میدان بازگشته اند. این صفحه نمایش 8.7 ایتچی در واقع ابعاد و اندازه یک تبلت محسوب می شود. در ماه ژوئن بود که این گروه طراح و نوکیا صفحه نمایش 6 اینچی OLED با کیفیت HD را به نمایش گذاشتند گه از یک ناحیه قابلیت تاشوندگی داشت.

گروه SEL در نمایشگاه نوآوری ژاپن که از تاریخ 29 تا 31 اکتبر در یوکوهاما برگزار شد این گروه یک صفحه نمایش تاشو با رزلوشن 1080p را به نمایش گذاشت. این صفحه نمایش OLED دارای 8.7 اینچ اندازه است که از سه ناحیه توانایی خم شوندگی یا تا شوندگی دارد. این صفحه نمایش، همچنین دارای 254 پیسکل در هر اینچ تراکم پیکسلی است. SEL در این اقدام خود در واقع لایه شیشه اس صفحه نمایش را حذف و از یک لایه پلاستیک به جای ان استفاده کرده است.

این صفحه نمایش 8.7 اینچی دارای یک صفحه نمایش لمسی یکپارچه است که می تواند از سه ناحیه تا شود در واقع اتصالات در سه ناحیه تعبیه شده تا این صفحه نمایش خصوصیت تاشوندگی داشته باشد. این صفحه نمایش سبب می شود تا شما بتوانید تبلت خود را به راحتی کوچک کرده و در مواقع آن را به حالت اصلی خود بازگردانید و برای تناشای فیلم و دیگر کارهای خود از ان استفاده نمایید. با این حال به نظر نمی رسد چنین روشی فعلا رنگ و بوی تجاری پیدا کند اما هر ساله شاهد ارتقا و بهبود این روش جدید هستیم.

bendable-oled-sel2014

foldable-amoled

foldable-oled-sel-2014

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *