گوگل استریت ویو (Street View) یک منبع فوق العاده برای کاوش در نقاط دور افتاده جهان  و یا غیر فابل دسترس برای شماست است. اما جالب است بدانید گوگل پا را فراتر گذاشته است و گوگل نایت واک (Night Walk) را ایجاد نموده است. کمپانی عظیم گوگل اقدام به راه اندازی یک پیاده روی شبانه در خیابانهای Cours Julien نموده است،‌ این خیابان متعلق به شهر مارسی فرانسه است. به مانند صوت راهنمای یک موزه، جولی و کریستوفر شما را در خلال شهر و مکانهای مختلف راهنمایی می نماید. این اقدام بسیار آموزنده و جالب است و شما را با نقاط مختلف شهر آشنا می نماید و توضیح کاملی از تاریخ و تمدن این شهر به شما می دهد.
نقشه کوچکی در گوشه سمت چپ پایین قرار دارد که میزان جلو روی شما را در شهر نشان می دهد و چنانچه شما از بودن در قسمتی از شهر بی حوصله گشتید می توانید سریعاً به قسمت های جلو تر و دیگر موجود پرش کنید. جالب اینجاست که در برخی نقاط شما دسترسی به کلیپ های یوتیوب، ویکی پدیا و گالری کاملی از عکس های یک منطقه خاص پیدا می کنید و می توانید اطلاعات کامل تری از آن منطقه بدست اورید. این تجربه چند لایه ای از نمای یک خیابان یا یک اثر تاریخی می تواند دید کلی و با ارزشی از ان منطقه را به شما بدهد.

resource

کمپانی گوگل در این خصوص می گوید: راهوری شخصی خدمتی اضافه از گوگل نولیج گراف است (Knowledge Graph) که مجموعه ای از اطلاعات و دیتاها را از پایگاههای وسیعی در اختیار شما گذاشته می شود. استفاده از تلفن همراه و توابع آن بسیار همه گیر شده است. توابعی که از API های گوگل پلیس (Place) برای دادن اطلاعاتی در خصوص موقعیت کاربران بهره می گیرند. همه چیز زنده و بصورت کلود (ابری) بارگذاری می شود که در صدر اپ موتور جستجوگر گوگل یافت می شود.

بسیاری سرویس های بصری تعجب برانگیز به مانند Oculus Rift و Sony Morpheus تجربه دیدن و لذت بردن از مناطق مختلف جهان را تحت تاثیر قرار داده اند. با ابن حال پتانسیل بسیار بالایی در گوگل نایت واک وجود دارد که با تکنولوژی های موجود ، پتانسیلی بیش از اندازه نیز محسوب می شود. شما می توانید با مقداری ترجمه فرانوسی و همچنین چک کردن سایت Promenades Sonores و تحقیق بیشتر در خصوص صدای جولی یکی از راویان گذاشته شده بر روی تور مجازی اطلاعات بیشتری از مارسی کسب کنید.

گوگل پیشتر پروژه های ونیز ، جزایر گالاپاگوس و شهرک های ویران و ترک شده در فاجعه فوکوشیما و همچنین کوه اورست را در استریت ویو خود برای جهانیان به نمایش گذاشته است. اخیراً گوگل عکس های پاناروما 360 درجه ای از مکان انجکور وات در کلمبیا تهیه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *