همانطور که انتظار می‌رفت دیروز گوگل بروزرسانی نسخه دوم برنامه  هنگ‌اوت برای اندروید را منتشر کرد که در گوگل پلی قابل دسترسی است.

نسخه جدید شامل پشتیبانی از SMS (و همچنین پشتیبانی از MMS در آندروید 4.0 و بالاتر)، تصاویر متحرک (GIF)، و اشتراک گذاری موقعیت جغرافیایی می‌شود. آخرین گزینه به سادگی یک ضربه روی آیکون پین جدید در گوشه سمت راست پایین برنامه است، سپس هنگ‌اوت موقعیت جغرافیایی شما را به صورت یک تصویر بندانگشتی از نقشه گوگل در گفتگوی شما به سرعت ارسال می‌کند.

ویژگی های جدید

پشتیبانی از SMS/MMS بدان معناست که شما می توانید هنگ‌اوت را به عنوان برنامه پیش فرض برای هر دو حالت پیامک (سنتی) و پیام رسانی تصویری در کنار پیام رسانی فوری مبتنی بر وب خود گوگل استفاده کنید. قابل پیشبینی است که به طور موثری هنگ‌اوت جایگزین اپلیکیشن پیش‌فرض خود پیامک خواهد شد، و در واقع در نسخه کیت‌کت اندروید، شما قابلیت انتخاب جهت استفاده از اپلیکیشن پیش‌فرض پیامک را دارید. علاوه بر این، تصاویر متحرک GIF به صورت داخلی نمایش داده می‌شود.

تغییرات این نسخه به قرار زیر است:

  • SMS و MMS: ارسال و دریافت از طریق هنگ‌اوت! شما به راحتی می‌توانید پیام‌های فعلی خود را وارد هنگ‌اوت کنید٬ بین پیامک و جی‌تاک جابجا شوید و گفتگوی گروهی با MMS ایجاد کنید.
  • تصاویر متحرک: ارسال تصاویر متحرک و دیدن آنها درون گفتگو.
  • موقعیت جغرافیایی: ارسال موقعیت جغرافیایی خود درون گفتگو.
  • دستگاه: اشتراک‌گذاری نوع دستگاهی که با آن فعالید.
  • تماس: اشتراک گذاری وضعیت تماس تلفنی.
  • مود: اشتراک گذاری حال فعلی شما.

گوگل ابتدا در اواخر ماه گذشته میلادی اعلام کرد که هنگ‌اوت تغییراتی خواهد کرد، اما نسخه جدید آندروید در حال حاضر منتشر شده. در آن زمان، گوگل گفت: «طی چند روز آینده» بروزرسانی در گوگل‌پلی قابل دسترس خواهد بود – و در حال حاضر بعد از یک هفته این نسخه منتشر شده است.

حالا باید منتظر شویم تا ببینیم که هنگ‌اوت برای iOS چگونه بروز خواهد شد. برای گوگل دشوار خواهد بود برای ارائه تمام امکانات به کاربران آیفون با شرایط سخت اپل برای پلت فرم خود، کاری کند. اما این قطعا تلاش گوگل جهت ارائه این امکانات خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *