این روزها فناوری‌های جدید به منازل راه پیدا کرده‌اند و تجهیزات معمولی و پیش پا افتاده‌ای خانگی را شاهد هستیم که با اضافه شدن ویژگی‌های هوشمند زندگی راحت‌تری را به ارمغان آورده‌اند. گستره این محصولات به قدری زیاد شده که از پخش موسیقی تا ترموستات خانگی را شامل می‌شوند. به همین منظور بد نیست اگر در بین تمامی تجهیزات نوین و هوشمندی که هر ساله از جانب شرکت‌های فعال در عرصه فناوری عرضه می‌شود نگاهی به بهترین تجهیزات هوشمند خانگی ۲۰۱۶ داشته باشیم.

آمازون اِکو (Amazon Echo)

amazon-echo-2016

حدود یک سالی می‌شود که دستیار هوشمند آمازون اکو، کمک حال کاربران در منازل است. این دستیار هوشمند می‌تواند سریال مورد علاقه شما را در سر موعد مقرر پخش کند، زمان‌بندی گرم شدن غذای داخل فر را تنظیم کرده و پس از رفتن به رختخواب برق‌های منزل را خاموش کند. جالب است بدانید تمامی این دستورات به صورت شفاهی و بدون دخالت فیزیکی کاربر انجام می‌شود. به این ترتیب دستیار هوشمند آمازون اِکو را می‌توان یکی از کارآمدترین تجهیزات هوشمند خانگی قلمداد کرد.

آمازون در ابتدای عرضه دستیار هوشمند خود دست و دلبازی به خرج داد و قیمت ۹۹ دلاری را برای مدل آزمایشی آمازون اکو در نظر گرفته بود؛ اما پس از اینکه این دستیار هوشمند امتحان خود را پس داد و به اصلاح از آب و گل بیرون آمد آمازون این دستیار هوشمند را ۱۸۰ دلار قیمت گذاری کرد. آمازون اِکو محصولی بسیار جدید و نوآورانه است و به همین دلیل حتی پس از یک سال هنوز در بسیاری از کشورهای بزرگ عرضه نشده است. اگر طرفدار فناوری‌های جدید باشید بدون شک این روزها نام دستیارهای هوشمند را زیاد شنیده‌اید، در حال حاضر دستیار‌های هوشمند سیری اپل و کورتانا مایکروسافت به همراه دستیار هوشمند Google Now بر روی گوشی‌های همراه هوشمند به کاربران سرویس می‌دهند؛ اما دستیار هوشمند آمازون اکو عملکرد متفاوتی دارد و بیشتر برای تعامل با سایر تجهیزات هوشمند در منزل طراحی شده است.

فرآیند نصب و راه‌اندازی آمازون اِکو هم با سایر تجهیزات هوشمندی که سراغ داریم فرق می‌کند. کاربر پس از باز کردن جعبه و اتصال دستیار هوشمند آمازون به برق، با صدای اَلِکسا که نقش رابط صوتی را بین کاربر و این دستیار هوشمند ایفا می‌کنند آشنا خواهند شد. الکسا بسیار مودبانه با کاربر خوش و بش کرده و برای نصب و راه‌اندازی، دستورات لازم را به کاربر صادر می‌کند. برای اینکار باید الکسا از طریق وای‌فای با گوشی یا تبلت هوشمند ارتباط برقرار کند. تمامی این مراحل به سادگی انجام می‌شود.

پس از انجام فرآیند نصب و راه‌اندازی، این دستیار هوشمند، گوش به زنگ شنیدن نام‌های الکسا، آمازون یا اکو است تا فعال شده و به دستورات کاربر پاسخ دهد. از این پس آمازون اکو دستورات شما را به صورت مو به مو از طریق تعامل با سایر تجهیزات منزل اطاعات می‌کند.

اطلاعات و بررسی بیشتر در مورد آمازمون اکو را می توانید در این مطلب مطالعه کنید.

ابزار هوشمند Belkin WeMo Switch + Motion

Belkin
این وسیله گزینه بسیار مناسبی برای تعامل با تجهیزات غیر هوشمند منزل است. برای اینکار کافیست تا دستگاه مورد نظر را به پریز Belkin WeMo Switch متصل کنید و این دستگاه غیر هوشمند را از طریق گوشی‌ همراه هوشمند خاموش و روشن کنید، در کنار این ویژگی می‌توان تنظیماتی را برای زمان‌بندی روشن شدن دستگاه مشخص کرد، یکی دیگر از ویژگی‌های Belkin WeMo Switch تعامل با سرویس IFTTT است، این ویژگی باعث می‌شود به غیر از خاموش و روشن کردن تجهیزات غیر هوشمند منزل بتوان تعامل بیشتری با آنها برقرار کرد.

این موارد باعث شده تا این دستگاه به ابزاری بسیار کاربردی برای اتوماسیون هوشمند سازی منازل تبدیل شود. از طرف دیگر به لحاظ زیبا شناختی نیز با دستگاهی زیبا و مشتری پسند سر و کار داریم. شرکت WeMo سعی داشته تا در این محصول هوشمند خود ساده‌سازی را به بهترین صورت ممکن انجام دهد. به این ترتیب راه‌اندازی این دستگاه تنها در عرض چند دقیقه انجام می‌شود. این روزها شاهد استقبال کاربران از سرویس IFTTT هستیم، اینجاست که این سوئیچ Wemo می‌تواند با استفاده از این سرویس و سایر تجهیزات منزل امکانات مختلف و خلاقانه‌ای را در اختیار کاربران قرار دهد، جالب است بدانید به این ترتیب حتی می‌توان به سرویس‌های آنلاین بزرگی نظیر توییتر، فیس‌بوک و گوگل درایو دسترسی داشت. این سوئیچ زیبا و کارآمد به لحاظ قیمتی نیز چندان گران قیمت نیست و تنها ۷۹ دلار قیمت دارد.

آمازون اِکو دات (Amazon Echo Dot)

Amazon Dot

اکو دات ممکن است به لحاظ کارآیی به اندازه دستیار هوشمند اکو کارآیی نداشت باشد؛ اما اکو دات برای کنترل کردن تجهیزات هوشمند منزل با توجه به قیمت ۹۰ دلاری که دارد گزینه بسیار مناسبی به نظر می‌رسد. از طرف دیگر با اسپیکر بسیار باکیفیتی نیز در اکو دات طرف هستیم. آمازون دستی بر سر اسپیکر اکو خود کشید و در اکو دات با محصولی طرف هستیم که بر خلاف قد و قواره کوچکی که دارد به امکانات زیادی مجهز است. اکو دات آمازون به لحاظ قیمتی نیز یکی از بهترین گزینه‌های تجهیزات هوشمند منزل به نظر می‌رسد، این اسپیکر هوشمند با قیمت ۹۰ دلاری خود قادر است از امکانات دستیار هوشمند اَلِکسا آمازون بهره بگیرد.

اکو دات در واقع نسخه کوچک‌تر اسپیکر هوشمند آمازون است که پیش از این روانه بازار شده بود، لازم به ذکر است که اکو دات به لحاظ ابعاد نیز کوچک‌تر طراحی شده است اما آمازون در خصوص ساختار این محصول تغییرات زیادی انجام نداده است. یک میکروفن برای تشخیص صدا از فاصله دور، دکمه‌های تنظیم صدا، چراغ‌های LED، تجهیزات لازم برای برقراری ارتباط بلوتوث و وای‌فای از مواردی است که در این محصول به چشم می‌خورد. اکو دات نیز همانند اکو،‌ محصولی است که همیشه گوش به زنگ فرمان‌های صوتی است.

به لطف حضور دستیار هوشمند الکسا آمازون در اکو دات کاربران قادر هستند به امکانات هوشمند زیادی در کنار استفاده از اسپیکرهای با کیفیت این دستگاه دسترسی داشته باشند. از طرف دیگر کاربر نیز قادر است این اسپیکرهای کوچک و با کیفیت را از طریق بلوتوث به سایر دستگاه‌های هوشمند متصل کند. همان‌گونه که اشاره شد آمازون اکو دات، اسپیکری هوشمند است که دستیار صوتی الکسا وظیفه تعامل با کاربر را در این محصول بر عهده دارد، برای نمونه می‌توان این اسپیکر کوچک و جمع و جور را در اتاق خواب گذاشت و به صورت صوتی فرمان داد که ساعت مشخصی کاربر را بیدار کند. البته به غیر از بیدار کردن کاربر، این اسپیکر دوست داشتنی با همکاری دستیار صوتی الکسا حاضر به انجام فرمان‌های صوتی بیشتری نیز از جانب کاربر هست.

ترموستات هوشمند نسل سوم Nest

Nest Thermostat
شرکت Nest این روزها حسابی خودش را درگیر ساخت تجهیزات هوشمند منزل کرده است، دستگاه هوشمند شناسایی دود و منواکسید کربن به همراه چندین اپلیکیشن اندرویدی برای تعامل با تجهیزات هوشمند این شرکت، مواردی است که در کارنامه ۲۰۱۶ شرکت Nest به چشم می‌خورد. همان‌گونه که اشاره شد در کنار این موارد شاهد نسل سوم ترموستات هوشمند Nest Learning هم هستیم. مدل جدید این ترموستات هوشمند به لحاظ زیبایی دستخوش تغییراتی شده و از لحاظ کاربردی نیز چند ویژگی جدید به آن اضافه شده است. ترموستات نسل سوم Nest نیز همانند مدل اولیه این محصول که در سال ۲۰۱۱ روانه بازار شد به سنسورهایی برای تشخیص دمای منزل مجهز شده است، الگوریتم‌های مشخصی هم برای ایجاد برنا‌مه‌های زمان‌بندی جهت تغییر دمای هوای منزل در این مدل جدید لحاظ شده است. تمامی این موارد از طریق اپلیکیشنی که بر روی گوشی‌ هوشمند یا وای‌فای نصب شده است صورت می‌گیرد.

اگر خاطر شما باشد گفتیم که در کنار امکاناتی قبلی، این دستگاه به ویژگی‌های جدید دیگری نیز مجهز شده تا ترموستات هوشمند Nest بتواند رقیبی برای محصولات شرکت‌های دیگری نظیر Ecobee , Honeywell باشد. سنسورهای تعبیه شده در ترموستات هوشمند Nest نیز نسبت به مدل قبلی خود ارتقا یافته‌اند و اکنون از فاصله‌ای دورتر قادر به تشخیص دما و درجه روشنایی محیط هستند. ناگفته نماند که این ترموستات هوشمند چندان هم ارزان نیست و ۲۴۹ دلار قیمت دارد؛ مدل‌ قبلی ترموستات هوشمند Nest نیز همچنان با قیمت ۱۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

ترفندها و نحوه استفاده از ترموستات نست را می توانید در این مطلب مطالعه کنید.

لامپ هوشمند Lifx Color 1000

lifx color-8

نسل دوم لامپ‌های هوشمند Lifx color 1000 از روشنایی بیشتری برخوردارند و مصرف کمتری دارند. جالب اینجاست که رنگ‌های زنده‌تری را نیز به ارمغان می‌آورند. در کنار این لامپ‌های هوشمند اپلیکیشن بسیار کاربردی نیز ساخته شده که از طریق آن می‌توان با سرویس معروف و پرکاربرد IFTTT و دستیار هوشمند صوتی الکسا آمازون ارتباط برقرار کرد.

بد نیست بدانید در صنعت نور و روشنایی، سالیان سال است که فیلیپس در عرضه لامپ‌های LED فرمانروایی می‌کند؛ اما لامپ هوشند Life Color 1000 توانسته است که به لحاظ نور مصرف انرژی حرف اول را بزند.
طیف نوری که این لامپ‌های هوشمند ساطع می‌کنند نسبت به سایر محصولات هم‌ رده کیفیت بسیار بالاتری دارد. با استفاده از سرویس IFTTT می‌توان این لامپ‌های هوشمند را به ترموستات هوشمند Nest Learning Thermostat و اسپیکر هوشمند اسمارت اکو آمازون متصل کرد. از طرف دیگر در لامپ Lifx Color 1000 ارتباط از طریق وای‌فای انجام می‌شود که این امر نیز باعث صرفه جویی در خرید تجهیزات جانبی برای ارتباط بین لامپ‌های هوشمند و سایر تجهیزات منزل می‌شود. البته این امکانات برای مشتری ارزان تمام نمی‌شود و در حال حاضر هر عدد از این لامپ‌های هوشمند قیمتی برابر با ۶۰ دلار دارد.

کیت کاهش نور هوشمند وایرلس‌ فیلیپس (Philips Hue Wireless Dimming Kit)

philips-hue-wireless-dimming-kit

نورپردازی هوشمند منازل یکی از مهمترین قدم‌ها در راه هوشمند سازی خانه‌‌هاست، به همین منظور فیلیپس که ید طولایی در صنایع نوری دارد محصولات هوشمند مختلفی را عرضه کرده که یکی از آنها کیت کاهش نور هوشمند این شرکت است. به این ترتیب اگر نورپردازی منزل شما هوشمند نشده است این کیت ساخته شده توسط فیلیپس می‌تواند شروع خوبی برای فرآیند هوشمند سازی ساختمان باشد. ناگفته نماند که کیت‌های هوشمند تنظیم نور به لحاظ قیمت چندان هم ارزان قیمت نیستند و حدود ۲۰۰ دلار قیمت گذاری می‌شوند. اینجاست که کیت جدید Hue Wireless Dimming Kit فیلیپس با فیمت ۴۰ دلاری خود می‌تواند به اولین گزینه انتخاب در هوشمند سازی نورپردازی منزل تبدیل شود. در داخل جعبه این کیت، لامپ هوشمندی به رنگ سفید وجود دارد که میزان نور آن قابل کم شدن است، یک پریز دیواری بسیار زیبا و شکیل نیز به همراه این کیت فروخته می‌شود.

ذکر این نکته نیز لازم است که برای تعامل با نسخه قبلی این کیت هوشمند حتما باید تجهیزات Philips Hue Bridge در منزل نصب و اپلیکیشن کنترل کننده آنها نیز بر روی گوشی یا تبلت نصب شده بود. اما فیلیپس کیت جدید خود را به صورت مستقل روانه بازار کرده است و کاربر برای تعامل با Philips Hue Wireless Dimming Kit نیاز به نصب پیش‌فرض هیچ گونه تجهیزاتی ندارد. برای اینکار کافی است تا لامپ را باز کرده و روشن کنید و داخل ریموت کنترل، باتری قرار دهید. ریموت کنترل به سرعت لامپ هوشمند را پیدا کرده و اتصال بین این دو برقرار می‌شود. فیلیپس برای لامپ‌های این سری خود قیمتی برابر با ۲۰ دلار مشخص کرده و هر ریموت کنترل قادر به تعامل با ۱۰ لامپ است.

امکانات این لامپ در همین‌جا خلاصه می‌‌شود چرا که برای برنامه‌ ریزی این کیت تجهیزات Philips Hue Bridge و اپلیکیشن‌های این تجهیزات مورد نیزا است. با این حساب بدون این تجهیزات کاربر حتی از برنامه‌ زمان‌بندی معمولی برای روشن کردن لامپ‌های کیت در زمان مشخص هم عاجز است. لازم به ذکر است که برای دسترسی به امکانات نوپردازی هوشمند منازل فیلیپس باید کیت کامل Philips Hue Starter را خریداری کنید. پس از تهیه کیت و اتصال آن با Wireless Dimming Kit فیلیپس می‌توانید دستورات مختلفی را برای نورپردازی هوشمند منازل به کار ببرید.

بسته نورپردازی هوشمند BeOn Starter Pack

beon-starter Pack
در ابتدا باید اعتراف کرد که با محصول ارزان قیمتی طرف نیستیم؛ اما این محصول زمانی ارزش خود را نشان می‌دهد که امکانات هوشمند لامپ‌های این کیت را آزمایش کنید؛ کاربر قادر است با تجهیز منزل خود به این پک نورپردازی، لامپ‌های منزل را به نحوی برنامه ریزی کند که در صورت خاموش بودن با شنیدن صدای زنگ روشن شوند یا اینکه نورهای مشخصی در صورت حضور شما در منزل روشن بمانند.

با این حساب می‌توان گفت که محصول ساخت دست BeOn به نسبت به سایر لامپ‌های هوشمند موجود در بازار هوشمند‌تر است. هر کدام از لامپ‌های موجود در این پک به ماژول قرمزی مجهز است که در وسط لامپ قرار گرفته، در این ماژول یک باتری برای روشن نگه داشتن لامپ در زمان قطع برق، یک میکروفون برای گوش فرا دادن و تعامل با صدای اطراف و تجهیزات بلوتوث برای ارتباط با گوشی‌ همراه هوشمند تعبیه شده است. جالب اینجاست که لامپ‌های هوشمند ‌BeOn، نحوه استفاده کاربر را فرا می‌گیرند. برای نمونه اگر همیشه بعد از ظهرها در منزل حضور داشته باشید، لامپ‌ها الگوی رفتاری شما را فرا می‌گیرند در نتیجه اگر یک روز بعد از ظهر منزل را ترک کنید لامپ‌های هوشمند BeOn با توجه به الگوی رفتاری شما که همیشه بعد از ظهرها منزل حضور دارید روشن می‌شوند تا غریبه‌ها فکر کنند کسی در منزل است.

این لامپ‌های هوشمند نیز نظیر سایر تجهیزات هوشمند منازل قیمت گزافی دارند، جالب است بدانید هر کدام از لامپ‌های هوشمند BeOn در حال حاضر ۷۵ دلار قیمت دارند و سه تای آنها را می‌توان با قیمت ۲۰۰ دلار خریداری کرد. البته ذکر این نکته نیز لازم است که لامپ‌ هوشمند BeOn ‌هنوز به غیر از آمریکا روانه سایر کشورها نشده است؛ و باید این حساب انتظار می‌رود در آینده با تولید انبوه‌تر این محصول شاهد کاهش قیمت آن باشیم.

قفل هوشمند August Smart Lock

august-smart-locks
در میان قفل‌های هوشمندی که در بازار موجود است، قفل هوشمند August کارایی بسیار بهتری را عرضه می‌کند و از طرف دیگر فرآیند نصب آسانی هم دارد. لازم به ذکر است که این قفل هوشمند قادر به تعامل با دستیار صوتی سیری شرکت اپل نیز هست.

استارت‌آپ سازنده قفل هوشمند August سال گذشته اعلام کرد که نسل دوم قفل‌های هوشمند این شرکت روانه بازار خواهد شد. اکنون نیز این قفل هوشمند با قیمت ۲۲۹ دلار از طریق وب‌سایت این شرکت و آمازون به فروش میرسد. ناگفته نماند که این قفل برای استفاده در آمریکای شمالی طراحی شده است.

در میان محصولاتی که به آنها اشاره کردیم، قفل هوشمند از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که به نوعی امنیت منزل خود را به این قفل واگذار می‌کنیم. با این حساب قفل هوشمند باید مستحکم بوده و از دوام خوبی برخوردار باشد. باید اعتراف کرد که قفل‌های هوشمند کمی در بازار وجود دارد که این شرایط را داشته باشند. بیشتر قفل‌های هوشمند موجود در بازار نصب دشواری دارند و تعامل با اپلیکیشن‌ آنها نیز پیچیده است. اینجاست که نسل جدید قفل هوشمند August توانسته تمامی این مشکل‌ها را برطرف کند. به لحاظ امنیتی این قفل هوشمند چیزی کم ندارد و تعامل خوبی نیز با سایر برند‌های تجهیزات هوشمند منزل نظیر Nest Logitech Harmony، Comcast’s Xfinity Home و سیری اپل دارد. جالب است بدانید به لحاظ طراحی نیز این قفل هوشمند به گونه‌ای طراحی شده که پس از نصب به هیچ وجه جلب توجه نمی‌کند.

قفل هوشمند August از طریق بلوتوث با کاربر تعامل دارد؛ به این ترتیب زمانی که گوشی کاربر مجهز به اپلیکیشن مخصوص قفل در فاصله‌ای حدود ۱۰ متری درِ منزل قرار گرفت، ارتباط بین گوشی و قفل هوشمند برقرار شده و در باز می‌شود.

زنگ در ویدئویی SkyBell HD با قابلیت اتصال وای‌فای

skybell HD Wifi Doorbell

زنگ در هوشمندی که از آن سخن به میان آمد تصویر مهمان را با کیفیت فول‌ اچ‌دی به میزبان نشان می‌دهد، این زنگ هوشمند تعامل خوبی هم با سایر تجهیزات هوشمند شرکت Nest دارد، امکان تعریف دستورهای مختلف از طریق سرویس IFTTT و سازگاری با دستیار هوشمند الکسا شرکت آمازون را نیز می‌توان از دیگر مزایای زنگ هوشمند SkyBell HD دانست. شرکت سازنده برای این محصول خود امکان ذخیره فیلم‌های گرفته شده را به صورت رایگان میسر کرده است. زنگ هوشمند SkyBell در آمریکا با قیمت ۱۹۹ دلار به فروش می‌رسد. این زنگ هوشمند با دستیار هوشمند الکسا آمازون و تجهیزات هوشمند منزل ساخت شرکت Nest نیز سازگاری کامل دارد. این روزها سرویس IFTTT در منزل امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که زنگ هوشمند SkyBell با این سرویس پرطرفدار و کارآمد نیز سازگاری کامل دارد.

رابط کاربری اپلیکیشن این زنگ هوشمند نیز بسیار ساده و راحت طراحی شده است. با در نظر گرفتن تمامی این موارد باید گفت با زنگ هوشمندی طرف هستیم که با توجه به قیمت مناسبی که دارد عنوان یکی از بهترین زنگ‌های هوشمند موجود را یدک می‌کشد. در کنار موارد فنی این زنگ هوشمند جدید به لحاظ زیبا شناختی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. فرآیند نصب و راه‌اندازی این زنگ هوشند نیز بسیار ساده است، برای نصب آن کافی است تا جریان برق را قطع کرده و زنگ قدیمی را جدا کنید و زنگ هوشمند SkyBell HD را در محل مورد نظر مستقر نمایید.

پس از نصب فیزیکی زنگ در محل مورد نظر کافی است تا اپلیکیشن SkyBell HD را برای گوشی اندرویدی یا iOS دانلود کرده و پس از ایجاد حساب کاربری به زنگ هوشمند منزل از طریق وای‌فای دستری پیدا خواهید کرد. ذکر این نکته نیز لازم است که زنگ هوشمند SkyBell HD با دستیار هوشمند الکسا آمازون، سرویس‌ IFTTT و Nest Cam نیز سازگاری کامل دارد. به این ترتیب می‌توان برنامه‌ای از طریق سرویس IFTTT برای این زنگ تعریف کرد تا در صورت حضور فردی در پشت در برای میزبان پیام ارسال شود.

نسل دوم محافظ هوشمند دود Nest Protect

nest Protect Second Generation
در حال حاضر محافظ‌های هوشمند زیادی برای تشخیص دود و گاز مونو اکسید کربن در بازار یافت می‌شود اما دستگاه Nest Protect به لحاظ زیبایی یک سر و گردن بالاتر از بقیه قرار دارد. البته این دستگاه به لحاظ قیمتی هم در رده محصولات ارزان قیمت بازار قرار نمی‌گیرد. به نوعی می‌توان گفت تخصص شرکت Nest، ساخت و تبدیل تجهیزات روزمره خانگی به لوازم‌های مدرن و هوشمند است. نسل دوم دستگاه تشخیص دود Nest به اپلیکیشن جدیدی مجهز است که در این اپلیکیشن دکمه‌ای با نام Silence خودنمایی می‌کند، این دکمه پیام‌های اخطار دود و گاز را از راه دور قطع می‌کند. ناگفته نماند که برای تعامل کامل با این دستگاه هوشمند تشخیص دود باید حتما سایر تجهیزات شرکت Nest نظیر Nest Learning Thermostat، Nest Cam و سرویس IFTTT در منزل مستقر شده باشد.

این محصول به لحاظ زیباشناختی هم چیزی کم ندارد و نورهای LED دکمه خاموش و روشن این دستگاه را به زیبایی احاطه کرده‌اند، به غیر از زیبایی، وظیفه اصلی این نورها اعلام شرایط فعلی دستگاه است. این دستگاه در صورت تشخیص دود و منو اکسید کربن به دو طریق اهالی منزل را خبر می‌کند، مورد اول ارسال پیام از طریق وای‌فای به گوشی‌ کاربرانی است که اپلیکیشن تشخیص دود را نصب کرده باشند؛ اگر هم به هر دلیلی در منزل ارتباط وای‌فای قطع بود، صدای بلندی از دستگاه مبنی بر تشخیص دود پخش می‌شود.

سیستم امنیتی هوشمند iSmartAlarm

ismartAlarm
در حال حاضر سیستم‌های امنیتی هوشمند زیادی در بازار هستند که به لحاظ کارآیی و قیمت، تنوع‌ گوناگونی دارند؛ در این بین سیستم‌ امنیتی هوشمند iSmartAlarm با توجه به قیمت و سادگی کاری که دارد گزینه بسیار مناسبی به نظر می‌رسد. لازم به ذکر است که دوربین‌های این سیستم امنیتی کاملا با سرویس IFTTT سازگار هستند. پکیج جامع این سیستم امنیتی از قیمت ۱۹۹ دلار شروع می‌شود. به لحاظ عملکرد نیز سازندگان iSmartAlarm تمام تلاش خود را برای تعامل راحت با این سیستم به کار گرفته‌اند، با این حساب کاربر پس از تهیه این پکیج امنیتی کافیست تا سنسورهای حرکتی را در مکان‌هایی که صلاح می‌داند قرار دهد، دوربین‌های این پکیج را مستقر و زنگ هشدار را در جای مناسب تعبیه کند، سپس به راحتی می‌توان از طریق اپلیکیشن این سیستم امنیتی، تجهیزات نصب شده را مدیریت کرد. این تدابیر باعث می‌شود اگر فردی به صورت غیر مجاز به منزل شناسایی شد سیستم امنیتی iSmartAlarm در خصوص این ورود غیر مجاز کاربر را از طریق تماس تلفنی و ارسال پیامک باخبر کند. پس از در جریان قرار دادن کاربر از این ورود غیر مجاز، انجام سایر امور امنیتی نظیر تماس با نیروی انتظامی بر عهده کاربر است.

با این حساب می‌توان گفت این سیستم امنیتی ممکن است برای محافظت موزه یا مکان‌های نظامی کاربرد نداشته باشد؛ اما به راحتی از عهده حفظ امنیت منزل یا محل کار، بر می‌آید. از طرف دیگر کاربران زیادی هستند که امنیت محل مسکونی برایشان اهمیت زیادی دارد؛ اما به دلیل گران بودن قیمت تجهیزات امنیتی هوشمند تاکنون از خرید این گونه تجهیزات صرف نظر کرده‌اند؛ در این موارد سیستم امنیتی هوشمند iSmartAlarm گزینه بسیار مناسبی به نظر می‌رسد.

در اینجا به پایان لیست بهترین تجهیزات هوشمند خانگی سال ۲۰۱۶ رسیدیم؛ بدون شک تجهیزات دیگری هم هستند که در این لیست به آنها اشاره نشد، با این حساب اگر شما هم تجربه‌ای در زمینه تجهیزات هوشمند منزل دارید، تجربیات خود را با ما و سایرین در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *