لیست هکرها وب سایتی است که به شما اجازه می دهد زمانی که در خانه خود هستید بزرگترین هکرها را پیدا کرده و برای پیشبرد اهداف احتمالاً شوم خود! آنها را استخدام نمایید. البته این وبسایت چیزی فراتر از این است و امکان برقراری رابطه بین مشتریان و هکرها را به صورت حرفه ای فراهم می آورد. در واقع کافی است تا شما برای هک چیزی نیاز به کمک داشته باشید آنگاه این وب سایت پیش روی شماست تا در این راه شما را یاری کند.

وب سایت و ماهیت آن

در این وب سایت شاهد نمایش حدود 70 پروفایل از هکرهای مختلف در سرتاسر دنیا هستیم اما به نظر نمی رسد که خیلی از آنها فعالیتی داشته باشند. در بخشی از این وب سایت می خوانیم:

استخدام هکرها نباید پروسه ای زمان بر و سخت باشد. ما معتقدیم که استخدام یک هکر حرفه ای باید تجربه ای بدون نگرانی و رایگان باشد.

ظاهراً هک از یک مفهوم کاملاً مهم که برای شرایط پرمخاطره بین الملی به مفهومی عمومی تر بدل شده. مطمئناً هک هایی همچون حمله به شرکت سونی پیکچر کاری پیچیده و بزرگ بود اما گاهی اوقات مردم به کمک هکرها برای مواردی بسیار پیش پا افتاده نیاز پیدا می کنند. مثلاً اگر کسی گمان می کند همسرش به او خیانت می کند! کافی است سری به این سایت بزند و به طور ناشناس یکی از این هکرها را بکار گیرد تا حساب توییتر همسرش را هک کند. لیست های کاری برای انواع فعالیت ها با نام پروژه بر روی وب سایت نمایش داده می شوند که از هک و نفوذ به آی فون ها تا دستکاری نمرات دانشگاهی را شامل می شود!

hacking-stuff-640x306هنگامی که کاربری درخواست کاری را پست می کند، قیمتی که برای این کار پرداخت خواهد کرد را ذکر می کند. هکرها به آن پاسخ می دهند و در آن به معرفی ایده خود برای انجام پروژه می پردازند و حتی ممکن است رقم پولی بیشتری را درخواست نمایند. هنگامی که استخدام و توافق بر قیمت شکل گرفت شما مجبورید تا اولین پرداخت هزینه را به حساب سایت واریز کنید اما به ادعای سایت، تا زمانی که پروژه تکمیل نشود پرداخت کامل به هکر صورت نمی گیرد. یکی از خوبی های این سایت پیشنهاد قیمت و روش انجام آن است، در واقع شما می توانید رقم مد نظر خود برای استخدام هکر را از 1 دلار تا مقادیر بیشتر دسته بندی کنید مثلاً 1 دلار تا 10 دلار. این روش باعث خواهد شد تا هکری که قیمت پایین تری می گیرد را استخدام نمایید که البته به نظر نمی رسد در حال حاضر چنین اتفاق خوشایندی رخ دهد و احتمالاً همان یک هکر را هم به سختی گیر خواهید آورد. دیده شده که مشتریان تا 4000 دلار نیز برای برخی پروژه ها، مبلغ پیشنهاد داده اند، با  کل بکارگیری این وب سایت به این معنا نیست که الزاماً هکرها کار شما را قبول می کنند چرا که بسیاری از پست های داده شده توسط مشتریان، بی پاسخ مانده است! از این روست که می گوییم به نظر بسیاری از هکرهای عضو این سایت اکتیو نیستند و فعالیتی ندارند.

هک ساده تر از آب خوردن

با این اوصاف هک وب سایتها و اکانت های ما ساده ترین کار دنیا خواهد بود چرا که تنها کافی است کمی پول خرج کنید تا بتوانید یک هکر را برای کارهای مختلفی استخدام کنید. برای کمک به امن نگه داشتن سایت ها استفاده از ابزارهای مدیریت پسورد همچون LastPass و همینطور احراز هویت دو فاکتوره ( که علاوه بر پسورد به وارد کردن کد منحصربفرد تولید شده نیاز دارد) برای محافظت از ایمیل ها و سیستم های کامپیوتری و اکانت ها و وب سایتها می توان امنیت بهتر و البته دسترسی سخت تر هکرها را سبب شد.

استخدام آنلاین هکرها چیز جدیدی نیست مثلاً می توان به NeighborHoodHacker.com اشاره کرد که شماره ای با رقم 1-888 (پیش شماره ایالات متحده آمریکا) و همینطور به پاسخ دهی چت آنلاین مجهز است. جالب است بدایند که حتی وب سایتی برای بررسی و ریویو هکرها وجود دارد و اگر اوضاع بین هکر و مشتری نیز به هم بریزد بخش حل اختلاف نیز برای آنها در سایت لیست هکرها نظر گرفته شده.

با وجود تمام این بحث ها همچنان قانونی بودن چنین کارهایی تامل بر انگیز است چرا که در وب سایت هکرلیست هرگونه بکار گیری هکرها برای کارهای غیرقانونی ممنوع اعلام شده است! اما قطعاً ما میدانیم که مثلاً هک ایمیل فردی برای شخص دیگری هیچوقت قانونی نبوده مگر اینکه دنیا عوض شده باشد! بنیانگذاران این وب سایت به نقل از نیویورک تایمز، ترس و واهمه زیادی از عمومی شدن هویتشان دارند. در نیویورک تایمز به این موضوع اشاره می شود که بنیانگذران سایت از مشاوران حقوقی برای تهیه قوانین و ساختار وب سایت بهره گرفته اند که حداکثر راه فرار قانونی را برای خود ایجاد نمایند. باید دید که سرنوشت این سایت که در نیوزلند ثبت شده است به کجا خواهد کشید.