احتمالا شما هم به دنبال موفقیت در شبکه های اجتماعی هستید ولی دقیقا نمی دانید باید چه مقیاس هایی را زیر نظر داشته باشید. ما هم نمی توانیم در مورد مقیاس های مهم شبکه های اجتماعی اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم چون چنین چیزی اصلا وجود ندارد. در واقع مقیاس های مهم در شبکه های اجتماعی که باید زیر نظر گرفته شوند با توجه به نوع برند متفاوتند به علاوه  چنین مقیاس هایی پویا هستند، یعنی با گذشت زمان باید تعدادی از آن ها را کنار بگذارید و مقیاس های جدید تعریف کنید.

تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که به شما یاد بدهیم برنامه ریزی صحیحی داشته باشید. اگر به دنبال مقیاس های مهم شبکه های اجتماعی می گردید این موارد را به خاطر داشته باشید:

به اعداد اکتفا نکنید

زمانی که اعداد رو به رشد هستند می توانیم نتیجه بگیریم که در شرایط خوبی به سر می بریم با این حال همین اعداد گاهی می توانند ما را گمراه کنند.

تصور کنید سیستمی راه اندازی کرده اید که مخاطب های فرعی کسب و کار شما را شناسایی می کند و همین سیستم توانسته تعداد زیادی مخاطب جدید جذب کند ولی مشکل اینجاست که این کاربران جدید، گروه مخاطب های اصلی یا هدف را تشکیل نمی دهند در نتیجه شما در ساخت گروه کاربران مورد نظر ناموفق عمل کرده اید. با این اوصاف بی توجهی به این مخاطب های جدید می تواند به ضرر شما تمام شود چون هیچوقت نمی توانید دسترسی خود به کاربران هدف را توسعه بدهید و همیشه و بطور مکرر مخاطب های اشتباه را به دور خود جمع می کنید.

شبکه های اجتماعی از کاربران فعال تشکیل می شوند پس همیشه باید به تعداد مخاطب ها توجه کامل داشته باشید. آیا این افراد به گروه مخاطب های مورد نظر شما شباهت دارند؟ آیا آن ها در زمینه ی کاری شما تاثیر گذار هستند؟

مقایسه کنید

تصور می کنید در ماهی که گذشت در شبکه های اجتماعی فعال بوده اید؟ آیا مطمئن هستید که در کنار رقبا موفق عمل کرده اید؟

بررسی عملکرد یعنی مقایسه ی محتوا با مطالبی که رقبا ارائه می دهند. شما باید بتوانید در این رقابت از آن ها جلو بزنید. زیر نظر گرفتن بقیه ی برند ها می تواند به شما کمک کند که در میدان رقابت استراتژی درستی انتخاب کنید یعنی با یک تجزیه و تحلیل مقایسه ای هوشمندانه و با برنامه ریزی تصمیم می گیرید که در چه زمانی روی کدام قسمت از شبکه های اجتماعی پست جدید قرار دهید. پست جدید شما باید بتواند حداکثر توجه خوانندگان را به خود جلب کن و اگر دوست دارید پست جدیدتان مورد استقبال خوانندگان قرار بگیرد باید برای انتخاب موضوع وقت صرف کنید.

در هر صورت کنترل مستقیم رقبا را فراموش نکنید. حتی رقبای رده دومی که می توانند برایتان آموزنده باشند را زیر نظر داشته باشید. به عنوان مثال اگر در زمینه ی مد فعال هستید، آشنایی با دیگر برند ها می تواند شما را با تاکتیک های کاربردی روبرو کند.

اگر تصور زیر نظر گرفتن رقبا برایتان خوشایند است باید این کار را از طبقه بندی اطلاعات قدیمی شروع کنید. با گذشت زمان از راز های موفقیت آن ها در شبکه های اجتماعی سر در می آورید. به خاطر داشته باشید که تجزیه و تحلیل رقبا مسیر موفقیت را پیش روی شما قرار می دهد.

مسائل کم اهمیت را در مرکز توجه قرار دهید

علاوه بر مسائل مهم باید به دیگر رویدادها (از جمله رویداد های کم اهمیت) هم توجه نشان دهید چون همه ی آن ها اطلاعات ارزشمندی به همراه دارند. در جلسات گروهی خود این مسائل را بیان کنید و از آن اطلاعات جدید استخراج کنید.

اگر نمی دانید به دنبال چه چیزی هستید و در این مورد کاملا گیج شده اید بهتر است بدانید که این حالت کاملا طبیعی است. شاید یکی از رقبا با تلاشی اندک به نتایج درخشانی رسیده باشد، یکی از برندهای معروف قصد آسیب زدن به شما را داشته باشد و یا یکی از رقبا در مراسمی بزرگ شرکت کرده باشد که شما هیچ اطلاعاتی از آن نداشته اید. تمامی این موارد طبیعی هستند. فقط سه مورد را به خاطر داشته باشید: خودتان را با اعداد بی ارزش سرگرم نکنید. به دنبال اطلاعات سرنوشت ساز باشید. رقبا را با دقت زیاد تجزیه و تحلیل کنید، آن ها روش های موفقیت را به شما نشان می دهند. در آخر در کنار وقایع مهم و بزرگ به اتفاقات کم اهمیت هم توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *