اینستاگرام مدت هاست به قسمت مهمی از زندگی ما تبدیل شده ولی در واقع این شبکه ی اجتماعی اعتیاد آور تازه 5 ساله شده است. ابتدا این اپلیکیشن برای به اشتراک گذاشتن عکس های سلفی و غذاهای اشتها آور مورد استفاده قرار می گرفت ولی حالا عکس ها به موضوعات متنوعی اختصاص داده شده اند. و علاوه بر این زمینه ای برای فعالیت کسب و کارهای مختلفی در اینستاگرام به وجود آمده است.

اپلیکیشن اینستاگرام در سال 2012 توسط فیسبوک به قیمت یک میلیارد دلار خریداری شد و بعد بطور مداوم به موفقیت های بیشتر و بیشتر دست پیدا کرد. در سال 2015 این اپلیکیشن اعلام کرد که ماهانه 400 میلیون کاربر فعال دارد در حالی که کاربران فعال توییتر به 316 میلیون نفر می رسیدند.

اپلیکیشن اینستاگرام با وجود رشد قابل توجهی که داشت توانست کسب و کارهای زیادی را به خود جذب کند. این کسب و کارها به طریقی هوشمندانه توانستند به تعداد زیادی از کاربران دسترسی پیدا کنند. تصور می کنید این بازاریاب ها از چه راهی چنین تبلیغات گسترده ای انجام دادند؟ از طریق کاربران سرشناس اینستاگرام.

حالا ماهانه 100 میلیون دلار بابت چنین تبلیغاتی پول پرداخت می شود. این عدد باور نکردنی است. پرداخت چنین مبالغی توانسته کاربران سرشناس را به یکی از اجزای ضروری بازاریابی و تبلیغات در اینستا تبدیل کند.

400 میلیون کاربر فعال اینستاگرام از طریق همین افراد سرشناس از تبلیغات مختلف با خبر می شوند. بیشتر کسب و کارهایی که از این روش استفاده می کنند به مد، خوراک، لوازم آرایشی و بهداشتی و ورزش مربوط می شوند. در این دوره و زمانه که تبلیغات به هر نحوی کنار گذاشته می شوند، اهمیت کاربران سرشناس قابل چشم پوشی نیست.

حالا با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام با کاربران سرشناس آن آشنا شده ایم و قصد داریم به صفحه ی آن ها سری بزنیم و ببینیم که این کاربران چه مطالبی به اشتراک می گذارند.

یوگا: Tara Stiles-@TaraStiles

بازار یوگا در آمریکا روز به روز بیشتر داغ می شود حتی با یک نگاه به عکس های منتشر شده در اینستاگرام هم می توانید از این مسئله با خبر شوید. یکی از ورزشکاران که می تواند به شما انگیزه ی انجام حرکات یوگا را منتقل کند تارا است. او بنیان گذار باشگاه یوگای NYC است و بیش از صد هزار دنبال کننده دارد. عکس هایی که تارا به اشتراک می گذارد معمولا با کیفیت هستند و او در این تصاویر بدن خود را به چالش می کشد، هر کدام از پست های او به طور متوسط 364 بار لایک می شوند. تارا در زمینه ی یوگا واقعا حرفه ای است.

Screen-Shot-2015-12-30-at-4.59.40-PM

تایپوگرافی: Seb Lester @SebLester

آیا استفاده از قلم و کاغذ برای نوشتن حروف می تواند کار جالبی باشد؟ سب یکی از هنرمندان و طراحان انگلیسی است که اینستاگرام را به جایی برای طراحی لوگو درآورده است. او تمام این طرح ها را بصورت دستی می کشد. او می تواند بعضی از لوگوهای قدیمی را بازسازی کند. به لوگوهای جنگ ستارگان، The Who و نیویورک تایمز نگاه کنید.

Screen-Shot-2015-12-30-at-4.53.24-PM

گجت: Jon Rettinger-@Jon4Lakers

آیا می توانید با دوربین گوشی از گوشی خودتان یک عکس بگیرید؟ خوب جان می تواند ولی شاید برای این کار به یک آینه احتیاج داشته باشد. او به عنوان یک خبره از فوت و فن تمام گجت ها اطلاع دارد. جان مدیر ویرایش TechnoBuffalo، یک وبسایت طراحی گجت و وسایل الکترونیکی خصوصی است. او در صفحه ی شخصیش در اینستاگرام تصاویر خانوادگی خود را هم به اشتراک می گذارد. اگر می خواهید از اخبار جدیدترین گوشی های بازار اطلاع پیدا کنید و بدانید که باید کدام گوشی آیفون/اندرویدی را خریداری کنید پس حتما او را دنبال کنید.

Screen-Shot-2015-12-30-at-5.10.11-PM

طراحی داخلی: Holly Becker-@decor

تعداد زیادی طراح داخلی در اینستاگرام فعالیت می کنند پس اگر از دیوار های سفید اتاقتان خسته شده اید بهتر است نگاهی به قسمت فیدها بیندازید تا از تصاویر منتشر شده الهام بگیرید. از میان تمام طراحان اینستاگرام، هالی از موضوعات مختلفی مطلب به اشتراک می گذارد به همین دلیل مورد توجه قرار گرفته است. او وبلاگ خود را در سال 2006 راه اندازی کرد و حالا یکی از موفق ترین کسب و کارهای طراحی را مدیریت می کند و کتابی نوشته که در لیست پرفروش ترین کتاب ها قرار گرفته است. در تصاویری که در صفحه ی او به اشتراک گذاشته شده می توانید طراحی های ظریف،رنگارنگ و فوق العاده ای را ببینید.

Screen-Shot-2015-12-30-at-5.16.05-PM

فرمول یک: Marcus Ericson-@Ericsson_Marcus

عکاسی ماهرانه می تواند شما را به یک تصویر خیره کند و کاری کند که تصور کنید در یک قطار هوایی نشسته اید. حداقل نگاه کردن به عکس های مارکوس اریکسون راننده ی فرمول یک چنین احساسی را به شما منتقل می کند. این راننده ی سوئدی به پنجاه هزار دنبال کننده ی خود نشان می دهد که رانندگی کردن با ماشینی که در کسری از ثانیه از سرعت صفر تا سیصد می رسد چگونه است. دنبال کنندگان مارکوس علاقه ی خود را با لایک کردن تصاویر او نشان می دهند.

Screen-Shot-2015-12-30-at-5.17.34-PM

مسافرت: Matt Long-@LandLopers

مسافرت کردن بدون پست کردن تصاویر هر لحظه از سفر، مثل این است که انگار اصلا به سفر نرفته اید. در اینستاگرام تعداد زیادی مسافر و توریست فعالیت می کنند ولی پیدا کردن آن مسافرهایی که الهام بخش شما هستند و شما را به بستن چمدان تشویق می کنند کار ساده ای نیست. مت می تواند شما را به این کار ترغیب کند. او یک بلاگ نویس، نویسنده و عکاس است. مت در مورد مسیر های سفر، غذاها و نکات مهم سفر به نقاط مختلف جهان مطلب می نویسد. اگر شما هم دوست دارید در این سفرهای هیجان انگیز او را همراهی کنید بهتر است هر چه سریع تر به جمع دنبال کنندگان صفحه ی او بپیوندید.

Screen-Shot-2015-12-30-at-5.19.05-PM

گربه: Nala Cat- @nala_cat

این گربه مثل بقیه ی گربه هاست با این تفاوت که همیشه مشغول انجام دادن کارهای بامزه است و 2.6 میلیون دنبال کننده دارد. صاحب نالا از محبوبیت او استفاده می کند تا آگاهی بقیه ی کاربران در مورد حمایت از حیوانات را بالا ببرد و در مورد شرایط آن ها به بقیه اطلاعات بدهد. خیلی جالب است که نالا توانسته به گروه عاشقان گربه ها، در سراس جهان بپیوندد. دیدن این گربه ی بامزه و فعال در اینستاگرام واقعا دلچسب است. میو.

nala-cat

آیا موفق شدید حساب کاربران سرشناس جدیدی در اینستاگرام دنبال کنید؟ آیا می خواهید این کاربران را به بقیه هم معرفی کنید؟ حساب های مورد علاقه خود را با ما در میان بگذارید. علاوه بر این ما در اینستاگرام نیز هستیم، با دنبال کردن ما از آخرین خبرهای تکنولوژی آگاه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *