زمانی که شما می خواهید از قلم بر روی تبلت خود استفاده نمایید دو راه بیشتر ندارید، اول اینکه دستگاهی را خریداری نمایید که به قلم مجهز باشد که گران قیمت است و یا اینکه با چند دلاری یک قلم خازنی خریداری نمایید که بیشتر تقلیدی از اثر انگشت است تا قلم حرفه ای. اما در کل هیچکدام از این ابزار، نوشتار واقعی را شبیه سازی نمی کند اما لنوو به نظر در حال تغییر این بازی به نفع خود است. تکنولوژی جدید AnyPen به شما اجازه می دهد تا با هر وسیله گرافیتی و یا فلزی از جمله قلم و خودکار و حتی چاقوی در جیبتان اقدام به نوشتن بر روی تبلت کنید!فن آوری جدید AnyPen برای اولین بار به عنوان آپشنی در تبلت ویندوزی 8 اینچی Yoga Tablet 2 بکار گرفته شد. در واقع تبلت یوگا 2 با این ویژگی، 20 دلار اضافه قیمت می خورد و قیمت آن به 279 دلار می رسد. در این تکنولوژی از شیشه تقویت شده ای که گوریلا گلس نیست استفاده می شود چرا که این شیشه از خط و خشی که قرار است توسط قلم و خودکار و اشیا تیز بر روی آن ایجاد می شود جلوگیری نماید که گوریلا گلس از این عهده این کار بر نمی آید. بهترین بخش این تکنولوژی این است که علی رغم توانایی در جلوگیری از خط و خش، قابلیت لمسی بسیار خوب تبلت همچنان حفظ می شود. لنوو برای اینکه اثبات کند فن آوری جدیدش در برابر هر شی تیزی مقاوم است مجموعه ای از ابزار تیز برای تست را در غرفه CES 2015 خود قرار داده بود. در تست های انجام شده با پیچ گوشتی و حتی قیچی! ثایت کرد هیچ آسیبی به صفحه نمایش وارد نمی شود. در تست دیگر و استفاده از مداد و خودکار، نوشتن بسیار طبیعی تر و لذت بخش تر بود و ما را به یاد نوشتن بر روی کاغذ انداخت.

AnyPen

همانطور که گفته شد هیچکدام از این ابزار آسیبی به صفحه وارد نکردند و حتی جوهر خودکار و یا گرد کربن مداد بر روی آن صفحه مشاهده نشد که نشان دهند عدم بروز اصطکاک شدید حین نوشتن است. لنوو تصریح کرده که استفاده از این ابزار برای نوشتن، به مانند کار با انگشت روی صفحات تاچ است، به این معنا که برای نوشتن لازم است تا حدودی فشار بر روی ابزار نوشتن خود وارد نمایید لذا نباید انتظار واکنش سریع به مانند قلم های دیجیتال را از آن داشته باشید.

تبلت یوگا 2 اولین دستگاه با این تکنولوژی است که امیدواریم آخرین نباشد! و لنوو این تکنولوژی را بصورت اپشنال در دیگر محصولات خود بکار گیرد. بکار گیری شیشه ای با این قدرت آنهم با 20 دلار، به نظر ارزش داشته و می تواند تکنولوژی AnyPen را بیش از گوریلا گلس مطرح نماید.

2 thoughts on “فناوری AnyPen لنوو چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *