اینفوگرافیک در واقع از دو واژه information و graphic شکل می گیرد که معنای اطلاعات و گرافیک (تصویر) را می رساند.  امروزه بسیاری از کتب و مقالات علمی و مجلات و… از این روش تصویری برای ارائه اطلاعات استفاده می نمایند. اینفوگرافیک برقراری یک رابط قدرتمند به روش صحیح با مخاطبان است. اما تجسم داشتن ایده های بسیار بزرگ، که به تحقق چنین امری کمک کنند نیز بسیار سخت است. اگر شما در الهام یک دید بصری، که سبب ارتباط بهتر با مخاطبانتان شود مشکل دارید بهتر است سه روش زیر را مد نظرتان قرار دهید. این روش های بصری ارتباطی می تواند برای طراحان و روزنامه نگاران و وب لاگ نویسان مفید باشد.

تم های فصلی: (مرتبط با ایام و رویدادهای سال)

ناشران همواره دنبال محتواهای مرتبط و تاریخ ها و مناسبت های خاص می گردند ، چیزی که بتوانند بوسیله آن بر شما به عنوان مخاطب مانور دهند ، آنهاا بر روی تعطیلات ماه آینده و یا سال آینده نیر برنامه ریزی می کنند و ارتباط بصری با شما را اینگونه هدفمند می کنند. آنها همچنین به چگونگی تلفیق برندشان با آن روز و پیامی که قرار است در آن باشد فکر می کنند. مهم نیست آن روز چه روزی است ، هر روزی که باشد می تواند مفید واقع شود که برند شما در چشم همگان برجسته سازد.

shutterstock_160702415-730x514

نظرتان در مورد روز شکرگذاری چیست؟ شاید برند شما ارتباطی با این موضوع نداشته باشد ، مشکلی نیست ، فقط چیزی در مورد آن بسازید. موضوعات مختلفی حول روز شکرگزاری می چرخد ، اداب و رسوم این روز ، چاقی و یا حتی فوتبال! این موضوعات را با موضع کارخود و برند خود هماهنگ کنید.

نکته ویژه: اینکه به دنبال روزهای مهم شناخته شده باشید شاید خیلی از نظر اینفوگرافیک جذاب نباشد و تاثیر گذاری چندانی نداشته باشد. پس کار عاقلانه این است که به دنبال روزهایی در تقویم باشید که ناشناخته و کمتر مورد توجه هستند. مثلا پنجاهمین سالگرد پخش سریال پرطرفدار دکتر هو؟! اینگونه موفقیت شما بیشتر از سایرینی است که از موضوعات تکراری بهره می گیرند.

استفاده از اعداد:

این اینفوگرافی محبوب از سال 2007 باب شده و تا کنون نیز استوار و پرقدرت در این عرصه حضور داشته. این فرم یکی از فرمت های تحقیقاتی است چرا که مجموعه ای از اعداد و حقایق را ارائه می دهد که برای بسیاری پذیرفتن آن آسان تر است. در واقع انچه که با منطق مرتبط باشد تاثیر بیشتری بر مخاطبان دارد. یکی از خوبی های این نوع خاص از فرمت، این است که برای هر موضوعی بکار گرفته می شود از حیات وحش گرفته تا وام های دانشجویی. با تلفیق آن با ایده های فصلی می توانید تاثیر گذاری بیشتری را القا نمایید.

نکته: قبل از پرداخت اینفوگرافیک با این فرمت، مطمئن شوید موضوع شما قابلیت بکارگیری اعداد را دارد. کلید موفقیت شما در ارائه اعداد به ظاهر متفاوت است. پوستر زیر می تواند این روش را بصورت عالی نشان دهد.

shutterstock_91070312-730x826

جداول و ترسیم های آسان و جالب توجه:

برخی اینفوگرافی ها از برخی داده ها برای بیان موضوعات استفاده می کنند و برخی دیگر اینگونه شکل می گیرند که خود تبدیل به مرجع شوند در واقع مهمترین چیز این است که اینفوگرافیک خود را ساده طراحی کنید و معنای رفرنس نیز همین است که با یک نگاه بتوان به موضع پی برد به این معنا که رفرنس به معنای دادن اطلاعات به سریعترین وجه ممکن است. پس از طراحی پیچیده خودداری نمایید و سعی نمایید چارت و جداول و طراحی ها در حد  ممکن سریع الفهم بسازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *