از حیث فناوری و صنایع پیشرفته، کشور ایران با توجه به جمعیت جوان و مستعد خود از یک‌سو و از سوی دیگر جهت‌گیری‌ها و حمایت‌های دولت ایران به/از اقتصاد دانش‌بنیان و نیز توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و فناوری اطلاعات باعث شده رتبه ایران در صنایع پیشرفته نظیر نانو فناوری، زیست‌فناوری و سلول‌های بنیادی به ترتیب هفتم، سیزدهم دنیا و اول منطقه باشد.

حال سؤال اساسی اینجاست که چگونه می‌توان به رشد اقتصادی پایدار رسید؟ از چه راهی مشکل بیکاری جوانان قابل‌حل است؟ چگونه جوانان تحصیل‌کرده ایرانی می‌توانند ثروتمند شوند؟ و اساساً آیا ثروتمند بودن خوب است یا خیر؟

برای پاسخ به این پرسش‌ها، راه‌حلی نیست جز،

برای رسیدن به رشد اقتصادی پایدار، رفع مشکل بیکاری جوانان، ثروت‌آفرینی و ارزش‌آفرینی، بایستی به نگاه سامانه‌ای و پیاده‌سازی یک ‌زیست‌بوم پویا، کارآمد و پایدار کارآفرینی پرداخت. زیست بومی که یکایک جوانان این کشور در قالب تیم یا گروه به‌عنوان مؤلفه‌های اصلی‌اش، می‌توانند با بهره‌گیری از توانمندی‌های خویش، به اهدافشان دست یابند و کشور را از وضع موجود به وضع مطلوب هدایت کنند.

اما مؤلفه‌های یک ‌زیست‌بوم کارآفرینی ناب و پایدار چیست؟

  1. کارآفرین
  2. نوپا
  3. شتاب‌دهنده
  4. سرمایه
  5. صنعت و دانشگاه
  6. رویدادها و شبکه‌های داوطلب پشتیبان کارآفرینان
  7. دولت
  8. منتور و فرهنگ تسهیلگری-مربی‌گری

بنابراین ما می‌توانیم به‌عنوان اجزایی کوچک اما تأثیرگذار یک ‌زیست‌بوم کارآفرینی موفق، دست‌به‌دست هم هر یک بر اساس علاقه، توان و تمایل خود در بخشی از این مهم سهیم باشیم تا بتوانیم مشکل جوانان کشور را با کارآفرینی از طریق شرکت‌های نوپای دانش‌بنیان، حل کنیم.

شتابدهنده دیموند در راستای اشاعه فرهنگ کارآفرینی و آشنایی جوانان و علاقه مندان به کارآفرینی قصد دارد همایشی با عنوان «دور دنیای کارآفرینی» را برگزار نماید. هدف اصلی این همایش تشویق، آموزش، فرهنگ سازی و ایجاد ارتباط بین کارآفرینان و تاثیرگذاران زیست بوم کارآفرینی کشور می‌باشد.

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های پیش‌روی هر شرکت نوپا، ارائه در حضور سرمایه‌گذاران است. در این همایش این فرصت در قالب PitchFest برای علاقه‌مندان ایجاد شده است.

برای شرکت در بخش ارائه شرکت‌های نوپا (PitchFest) درخواست خود برای Startup Review را در لینک http://dmondgroup.com/fa/apply.php ثبت کنید. هر استارتاپ ابتدا بایستی در Startup Review شرکت کرده و پس از آن در صورت پذیرش، فرصت ارائه در حضور سرمایه‌گذاران برخوردار خواهد شد. در این بخش، فرصت ارائه برای 6 استارتاپ در روز همایش فراهم شده است.

dmond-poster

این همایش روز پنجشنبه ۳ دی ماه ۱۳۹۴ در ۴ بخش سخنرانی، پنل تخصصی، ارائه شرکت‌های نوپا و کارگاه‌های تخصصی از ساعت ۸:۳۰  تا ۱۹ برگزار می‌شود. برای خرید بلیط فقط تا ۳۰ آذرماه فرصت دارید و می توانید به اینجا مراجعه کنید.

کارآفرینان، علاقه‌مندان به کارآفرینی، دانشجویان، مدیران، کارمندان سازمان‌ها و موسسات دولتی، مربیان کسب و کار، سرمایه‌گذاران، مدیران و کارکنان شرکت‌های خصوصی، مدیران و کارکنان مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، مراکز تحقیقاتی و موسسات مالی و بورس از مخاطبان این همایش یک روزه هستند.

One thought on “همایش دور دنیای کارآفرینی

  1. لوپوک گفت:

    برگزاری این همایش ها خیلی خوبه و تاثیر زیادی هم داره، اما حیف که فقط این همایش ها واسه تهرانیهاست و بقیه شهرها یه دونه واسشون برگزار نمیشه!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *